پیشینه و مبانی نظری مفهوم بنيادي سود و اهميت آن
پیشینه و مبانی نظری مفهوم بنيادي سود و اهميت آن

توضیحات:

پیشینه و مبانی نظری مفهوم بنيادي سود و اهميت آن44صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :

-2- مقدمه

فرایند اندازه گیری سود و نتیجۀ آن نقش مهمی در ادارۀ شرکت دارد و معمولا کاربران صورت های مالی اهمیت زیادی برای آن قائلند. از آنجا که محاسبۀ سود بنگاه اقتصادی متاثر از روش های برآوردی حسابداری است و تهیۀ صورتهای مالی به عهدۀ مدیریت واحد تجاری است, ممکن است بنا به دلایل مختلف، مدیریت اقدام به مدیریت سود نماید (ولی زاده لاریجانی، 1387).

(هلی و والن، 1999) بیان می کنند که «مدیریت سود هنگامی رخ می دهد که مدیران از قضاوت های شخصی خود در گزارشگری مالی استفاده کنند و ساختار معاملات را جهت تغییر گزارشگری مالی دستکاری نمایند. این هدف یا به قصد گمراه کردن برخی از صاحبان سود در خصوص عملکرد اقتصادی شرکت یا تاثیر بر نتایج قراردادهایی است که انعقاد آنها منوط به دستیابی به سود شخصی است». این محققان دو شکل از مدیریت سود را مستند می کنند. شکل اول، شامل انتخاب روشهای حسابداری مناسب برای دستیابی به سطوح مطلوب و مورد نظر سود (به عبارت دیگر، مدیریت سود مبتنی بر ارقام حسابداری) است، و شکل دوم از زمان بندی و یا میزان تصمیمات عملیاتی برای دستیابی به سود مطلوب و موردنظر بهره می گیرد (به عبارت دیگر، دستکاری فعالیت های واقعی). شکل اول مدیریت سود یعنی مدیریت سود مبتنی بر ارقام حسابداری، نسبتا در سال وقوع تغییر مشخص است که ممکن است حسابرس آن را به شیوه ای مرسوم مشخص سازد. ممکن است تشخیص شکل دوم که از طریق تصمیمات عملیاتی صورت می گیرد، برای شخص خارج از شرکت سخت باشد (شیپر، 1989) و بعید به نظر می رسد که به عنوان تخلف از قوانین تشخیص داده شود.

فهرست برخی از مطالب :


1-2- مقدمه. 19

2-2- مروري بر مفهوم بنيادي سود و اهميت آن : 24

3-2- مفهوم سود در سطح ساختار ( قواعد و تعاريف): 26

4-2- مفهوم سود در سطح معاني ( ارتباط با واقعيت هاي اقتصادي ): 26

5-2- مفهوم سود در سطح عمل( نحوه استفاده از آن توسط استفاده كنندگان): 27

6-2- ثبات و پايداري سود : 28

1-6-2- ثبات سود (سود دائمی) 28

2-6-2- اجزای دائمی در مقابل اجزاء موقتی سود. 29

3-6-2- ابزارهای مدیریت سود. 31

7-2- پیشینه تحقیق.. 36

8-2- تحقیقات در زمینۀ مدیریت سود در ایران.. 43

9-2- تعریف مدیریت سود. 44

1-9-2- عوامل موثر در قیمت گذاری کالا : 44

2-9-2- کشف مدیریت سود. 47

10-2- چارچوب نظری مدیریت سود. 49

1-10-2- اجزای دستکاری سود. 49

2-10-2- بررسی و ارزیابی ادبیات تعریف مدیریت سود. 51



فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری مفهوم بنيادي سود و اهميت آن_1624250438_50100_8524_1411.zip0.08 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت