پیشینه تحقیق بانکداری اینترنتی
پیشینه تحقیق بانکداری اینترنتی

توضیحات :

پیشینه تحقیق بانکداری اینترنتی در 71 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.


فهرست مطالب :

بانکداری اینترنتی

تعریف بانک:

خدمات بانکی

انواع خدمات بانکی

2-2-4)ساختارارائه خدمات بانكي

2-3)اینترنت :

2-4) تجارت الکترونیک

2-4-1)تعریف تجارت الکترونیک

2-4-2)- مدلهاي تجارت الكترونيك

2-5)بانکداری الکترونیک

2-5-1)تعاریف بانکداری الکترونیک

2-5-2)خدمات بانکداری الکترونیک

2-5-3)مزایای بانکداری الکترونیک

خلاصه مزایا بانکداری االکترونیک

2-5-4)کانال‌های بانکداری الکترونیک

2-6)موانع محیطی والگوی مناسب تجارت الکترونیک در ایران

2-7)بانکداری اینترنتی:

2-7-1)تاریخچه بانکداری اینترنتی:

2-7-2)تعریف بانکداری اینترنتی:

1-بانکداری اینترنتی

2-بانکداری مبتنی برتلفن همراه وفناوری‌های مرتبط با آن

3-بانکداری تلفنی

5-بانکداری مبتنی بر دستگاه‌های خودپرداز

6-بانکداری مبتنی بر پایانه‌های فروش

2-7-3)کاربری بانکداری اینترنتی:

2-7-4)سرویس‌های بانکداری اینترنتی

2-8-5)بررسي مقايسه اي وضعيت بانکداري اينترنتي در بانکهاي ايراني

بانکداري اينترنتي در بانک کشاورزي

بانکداري اينترنتي در بانک پاسارگاد

بانکداري اينترنتي در بانک سامان

بانکداري اينترنتي در بانک اقتصاد نوين

بانکداري اينترنتي در بانک صادرات

بانکداري اينترنتي در بانک تجارت

بانکداري اينترنتي در بانک ملي

بانکداري اينترنتي و بانک پارسيان

2-8-6)كارت امتيازي متوازن در بانک ملت

2-9) استفاده از خدمات بانکی

2-9-1)اهمیت کیفیت خدمات

2-9-2) ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات در مدل سروکوال

1-5-1خلاصه نتایج تحقیق مدل :

فهرست منابع

منابع فارسی

منابع غیر فارسی


بخشی از متن :

بانکداری اینترنتی

تعریف بانک:

بانک ها موسساتی هستند که از محل سپرده های مردم میتوانند سرمایه های لازم را در اختیار صاحبان واحدهای صنعتی، کشاورزی و بازرگانی واشخاص قرار دهند.در حال حاضر عموماً واژهبانکبه موسسه ای گفته می شود کهمجوزبانکداریداشته باشد.

خدمات بانکی

خدمات بانکي واعتباري: به انواع خدماتي که توسط بانک یاموسسه اعتباري به مشتري ارايه مي شود، اطلاق مي گردد.

انواع خدمات بانکی

خدمات بانکي و اعتباري به دو نوع به شرح زير تقسيم مي شود. « خدمات پايه » و « غير پايه»:

1-خدمات غير پايه: به خدماتي اطلاق مي شود که ارايه آن ها به مشتري، پيش نياز و لازمه ارايه ساير خدمات به وي نيست و يا به ارتباط مشتري با موسسه اعتباري استمرار نمي بخشد. ارايه اين خدمات به مشتري،فقط مستلزم شناسايي اوليه وي توسط موسسه اعتباري و به شرح مذکور در اين دستورالعمل است.

موارد ذيل از جمله مصاديق خدمات غير پايه است:

1-حواله وجوه؛

2-انجام هرگونه دريافت و پرداخت؛

3-خريد و فروش ارز اعم از نقدي، حواله اي، چک مسافرتي ارزي وموارد مشابه؛

4-صدور انواع چک هاي بانکي و چک هاي بين بانکي(چک رمزدار) وپرداخت چک؛

5-خريد و فروش گواهي سپرده(عام و خاص) و ديگر اوراق بهادار.

2-خدمات پایه:خدمات بانکی واعتباری که طبق مقررات ،پیش نیاز ولازمه ارایه خدمات توسط موسسه اعتباری می باشد وارایه آن به مشتری موجب می شود تا وی برای اخذ خدمات مکرر ومتمادی به موسسه اعتباری مراجعه نماید.موارد ذیل از جمله مصادیق این نوع خدمات می باشد:

1-افتتاح انواع حسابهای بانکی 2-اعطای تسهیلات وعملیات لیزینگ3-عملیات اعتباری اسنادی 4-صدورانواع ضمانت نامه های بانکی وظهرنویسی5-خرید دین ،وصول باتنزیل اسناد تجاری وبانکی (از جمله بروات ،چک وشفته) وظهرنویسی آن ها6-اجاره صندوق امانت7-صدور انواع کارت دریافت وپرداخت(بانک مرکزی ،تصویب نامه قانون مبارزه با پولشویی،1388)

2-2-4)ساختارارائه خدمات بانكي

در يک طبقه بندی کلی می توان فعاليت های بانکداری را بر حسب اينکه بانکها چه خدماتی را به مشتريان اعم از مشتريان حقيقی و حقوقی در سطح کسب و کارهای کوچک ، بزرگ و جهانی ارائه می دهند به صورت زير دسته بندی کرد.

  1. بانکداری جهانی

2-بانکداری سرمايه گذاری: خدمات مختص به بازار سرمايه را ارائه می دهد.،3- بانکداری تجاری يا بازرگانی شامل بانکداری برای کسب و کارهای کوچک تجاری، بانکداری انفرادی )شخصی( و بانکداری برای شرکت های بزرگ است. اين بانکداری اکثر معاملات خود با شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ انجام می دهد و عمليات بانک بر روی سپرده پذيری و اعطای وامهامتمرکز است.

4-بانکداری خرد: خدمات مالی مستقيم در اين بانکداری به مصرف کنندگان ارائه می شود وموسسات بانکی عمليات بانکی خود را به جای شرکت ها يا ساير بانکها، مستقيما با خود مصرف کنندگان می دهند. خدماتی که در بانکداری خرد ارائه می شود شامل عمليات پس انداز و حساب جاری، حساب های رهنی، وام های شخصی، کارت های بدهی و کارت اعتباری و نظاير آن است.

5- بانکداری اختصاصی: خدمات مربوط به افراد ثروتمند را بر عهده دارد که می تواند شامل مديريت ثروت، راه اندازی کسب و کار،مشاوره سرمايه گذاری و مديريت پورتفوی دارايی ها باشد. امروزه بسياری از بانک ها هر دو کار را انجام می دهند يعنی هم بانک تجاری هستند و هم خدمات مالی،خرد ارائه می دهند.( رشيدی، بازاريابی خدمات بانکی، چاپ چهارم،( 1390

2-2-5 )مشتری یا ارباب رجوع: منظور از مشتری یا ارباب رجوع در بانکها یا بطور کلی موسسات اعتباری هر شخص حقيقي يا حقوقي است که در موسسه اعتباري داراي حساب بوده و يا به نفع او يا به نمايندگي از سوي او، حساب بانکي به نام وي افتتاح شود؛

از سوی دیگر هر شخص حقيقي يا حقوقي که طرف مقابل موسسه اعتباري ( و يا ذينفع يا ذينفعان ) در رابطه با ديگر خدمات بانکي و اعتباري بوده بنحویکه از ناحيه وي ممکن است ريسک هاي مختلف به ويژه ريسک هاي شهرت و عملياتي متوجه موسسه اعتباري شود مشتری یا ارباب رجوع تلقی میشود.

در موسسات اعتباری مشتري به دو نوع مشتري گذري و دايمي به شرح زير تقسيم مي شود:

1-مشتري گذري: مشتري است که به منظور دريافت خدمات غيرپايه به موسسه اعتباري مراجعه کرده و ارائه خدمت به وي مستلزم تشکيل پرونده نمي باشد. ارتباط مشتري گذري با موسسه اعتباري فاقد ويژگي ” استمرار“ است. متقاضيان وصول وجه چک، حواله وجه و پرداخت قبوض از جمله مصاديق مشتريان گذري مي باشند.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیق بانکداری اینترنتی_1601709227_42963_8524_1760.zip0.17 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت