پاورپوینت چار چوب تغییر برنامه درسی ریاضی اول ابتدایی
47 اسلاید در قالب پاورپوینت قابل ویرایش
اسلاید اول :
دلایل تغییر برنامه درسی ریاضی
1-طراحی و تولید برنامه درسی ملی و به دنبال آن همسو کردن برنامه های درسی حوزه ها با برنامه درسی ملی و به خصوص الگوی هدف گذاری برنامه درسی ملی
2-رشد و گسترش آموزش ریاضی و به دنبال آن ارائه چالشهای جدید آموزش ریاضی و عدم پاسخ گویی برنامه های قبلی به این چالشها
3-تحولات و تغييرات اجتماعي باعث تغيير نيازها و انتظارات دانشآموزان شده است و اين برنامه درسي نيازهاي جديد دانشآموزان و جامعه را مورد توجه قرار داده است
4-برقراري ارتباط بين رياضي و زندگي روزمره، كسب مهارت هاي مدلسازي رياضي و حل مسئله، رشد مهارتهاي تفكر، برقراري ارتباط بين نمايشهاي مختلف رياضي و تعبير و تفسير آنها، برقراري ارتباط بين رياضي و ساير علوم ودر حالت کلی به کار گیری ریاضی در محیط پیرامونی
5-نتايج مطالعات بينالمللي رياضي نظير آزمون تيمز كه براساس نتايج آنها دانشآموزان از قدرت بالايي در پاسخگويي به سؤالاتي كه در اهداف بالا ذكر شده برخوردار نبودهاند
اسلاید دوم :
رویکرد برنامه درسی ریاضی: رويكرد اصلي حاكم بر اين برنامه فطرت گرایی توحیدی و رویکرد خاص برنامه حل مسئله
1- توجه به تواناييهاي عقلاني در كودك (به عنوان پايههاي ساخت شناختي)
1- توجه به تواناييهاي عقلاني در كودك (به عنوان پايههاي ساخت شناختي)
2-توجه به تفاوتهاي فردي در ابعاد جسمي، ذهني و رواني (به منظور ارتباط تجربه و عمل با سطح تجرد)
3-برقراري ارتباط بين رياضي و دنياي واقعي فراگيران (ايجاد انگيزه دروني)
4- فعال نمودن دانشآموزان در جريان ياددهي ـ يادگيري
5-ايجاد موقعيتهاي چالش برانگيز و هدايت دانشآموزان به يادگيري از طريق خوب ديدن، خوب شنيدن و گفتن
6-ايجاد شرايط مناسب به منظور بحث و بررسي و استدلال در رد يا تأييد نظرات خود و ديگران
7-پرورش مهارتهای تفکر (نقاد-خلاق و بصری)
اسلاید سوم :
یادگیری و ساخت شناختی دانش آموزان
تأثيري که آموزش ریاضیا ت روي شخصيت فكري و منشهاي حل مسئله و شيوههاي يادگيري دانشآموزان ميگذارد به ساختار شناختی دانش آموزان بر می گردد.
تنوع در ساختار های شناختی به پیشینه فكري و مهارتهايي كه در ذهن دانشآموزان نهادينه شده است بر می گردد.
در این برنامه تنوع ساختارهاي شناختي كه تحت تربيت نظام آموزشي يكساني بودهاند نه تنها ناخواسته نيست، بلكه مورد تأكيد است
اين تنوع زمينههاي يادگيري دانشاموزان را ميتوان در سبكهاي يادگيري و در ساختار انسانشناختي دانشآموزان خلاصه نمود
اسلاید چهارم :
سبک های شناختی از منظر تئوری رفتار گرایانه
حس بينايي، حس شنوايي و حس لامسه در ارتباط با جهان خارج و يادگيري بر ديگر حسها غلبه دارند
حس بينايي مبناي تفكر تصويري , حس شنوايي مبناي تفكر كلامي و حس لامسه مبناي تفكر دستورزي و ساختني را پايهريزي ميكنند
تفكر كلامي، تصويري و دستورزي ذهن دانشآموزان را به طور يكسان درگير نمی كنند
سه مهارت تفكر بالا سه سبك يادگيري كلامي، تصويري و دستورزي را به دست ميدهند
و........
powerpoint 2003 __د___ش_ê_ذ _ز___è_è__ ___è_د___è _د_ê__ _د_ذ_ز_»_د_è_è_1684167437_60926_8524_1867.zip0.22 MB |