توضیحات :
دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس و راه اندازی مدرسه غیر انتفاعی 38صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
فهرست مطالب:
خلاصه طرح :
به كودكان اجازه دهید كه هر قدر زمان برای یادگیری و تمرین مطلبی نیاز دارند صرف كنند؛ چرا كه این زمان رابطه مستقیم با میزان یادگیری آن مطلب خواهد داشت.
همواره این سوال مطرح است كه برای آموزش كامپیوتر به كودكان چه شخصی مناسبتر است؟ آیا خود ما میتوانیم این كار را انجام دهیم یا میبایست فردی متخصص آموزش وی را بر عهده گیرد؟
این نـوع آموزش از جـمله مـواردی اسـت كـه به تـجربه كافی و صبر و حوصله زیاد نیازمند است. بسیاری از سوء تفاهمها و برخوردها زمانی بروز میكنند كه والدین توقعی بیش از توانایی فرزندشان دارند و مطالب آموزشی را با دیدگاه خود بـه آنها میآموزند، در حالی كه لـحن و حـالت انـتقال مطالب به كودكان نیازمند روندی خاص است.
در این مـقاله انتظاراتی را كه میتوانیم از كودكان چهار، پنج و شش ساله داشـته باشیم مـطرح كرده و بیان میشـود كه نـیاز آموزشی در این گروه سنی از چه طریق برآورده خواهد شد.
در این مقطع سنی كودكان مقاومت و لجبازی بیشتری نشان میدهند و نـمیتوانند به طور جدی مراحل آموزشی را طی كنند و باید توجه داشت كه در این هنگام بازیگوشی كودك نوعی جلب توجه والدین و تقاضای محبت بیشتر از آنهاست، زیرا او نمیتواند به صورت مستمر و در حالتی خشك و جدی، سیل آموختهها را به ذهن خود تحمل كند و به نوعی نیازمند وقفه در آموزش است.
آموزش كامپیوتر در سنین خردسالی تنها به صورت عملی و با استفاده از نرمافزارهای متناسب با سن آنها امكان پذیر است و همان گونه كه در مقاله "كودكان از چه زمانی میتوانند كار با كامپیوتر را آغاز كنند؟" (ماهنامه وب شماره ۸۳) بیان شد، به دلیل بروز واكنش حركتی كودكان در این سنین میبایست آنها را به آموزش كامپیوتر در حالت دلخواه تشویق كرد تا آموختههای وی با تفنن همراه بوده و به صورت شهودی كسب شوند.
طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس و راه اندازی مدرسه غیر انتفاعی_1649785029_56801_8524_1790.zip0.36 MB |