توضیحات :
دانلود طرح توجیهی تولید قالپاق و رینگ خودرو 59صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
فهرست مطالب:
خلاصه طرح :.............................................................................................................................................................. 5
فصل اول...................................................................................................................................................................... 6
کلیات........................................................................................................................................................................... 6
مقدمه :......................................................................................................................................................................... 7
نام کامل طرح و محل اجرای آن :............................................................................................................................... 7
محل اجرا :.................................................................................................................................................................. 7
مشخصات متقاضیان :.................................................................................................................................................. 8
دلایل انتخاب طرح :.................................................................................................................................................... 8
وضعیت و میزان اشتغال زایی :................................................................................................................................... 8
تاریخچه و سابقه مختصر طرح :.................................................................................................................................. 9
نام و کد محصولات..................................................................................................................................................... 9
شماره تعرفه گمرکی.................................................................................................................................................... 9
شرایط واردات محصول............................................................................................................................................ 10
توضیح:...................................................................................................................................................................... 10
بازار OEM.............................................................................................................................................................. 11
بازار OES............................................................................................................................................................... 11
بازار AM................................................................................................................................................................. 11
بررسی استانداردهاي موجود در مورد محصول....................................................................................................... 12
بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول........................................................ 12
بررسی قیمت هاي داخلی........................................................................................................................................ 12
مروري بر قیمت هاي جهانی.................................................................................................................................... 13
معرفی موارد مصرف و کاربرد محصولات................................................................................................................ 13
لازم به ذکر است که بازار قطعات خودرو به بخش هاي زیر تقسیم بندي میگردد :.............................................. 14
بازار OEM :........................................................................................................................................................... 14
بازار OES :............................................................................................................................................................. 15
بازار AM :................................................................................................................................................................ 15
بررسی کالاهاي جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول............................................................. 15
کشورهاي عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول............................................................................................. 16
معرفی شرایط صادرات............................................................................................................................................. 16
وضعیت عرضه و تقاضا............................................................................................................................................. 17
بررسی ظرفیت بهره برداري و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون.................................................................... 17
- بررسی ظرفیت هاي بهره برداري......................................................................................................................... 17
بررسی روند ظرفیت نصب شده تولید قالپاق در کشور........................................................................................... 18
بررسی روند تولید واقعی قالپاق در کشور................................................................................................................ 19
در نمودار زیر روند تولید واقعی نشان داده شده است........................................................................................... 20
بررسی سطح تکنولوژي تولید در واحدهاي فعال.................................................................................................... 20
فرایند تولید قالپاق به صورت زیر است :................................................................................................................. 20
نگاهی به راندمان تولید )درصد استفاده از ظرفیت اسمی( در واحدهاي تولیدي فعال........................................... 21
نام کشورها و شرکت هاي سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول.................................................... 22
بررسی وضعیت طرحهاي جدید و طرحهاي توسعه در دست اجرا........................................................................ 22
پیشبینی عرضه در بازار آینده کشور......................................................................................................................... 23
الف ( پیش بینی تولید داخل واحدهاي فعال........................................................................................................... 23
ب) پیش بینی تولید داخل واحدهاي در حال ایجاد................................................................................................ 23
با توجه به جدول بالا ، ظرفیت طرحهاي در حال ایجاد که در آینده به ظرفیت نصب شده کشور اضافه خواهد شد، به صورت زیر قابل پیش بینی است:......................................................................................................................................................................... 24
بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال 1385............................................................. 24
جمع بندي عرضه...................................................................................................................................................... 24
بررسی روند مصرف از آغاز برنامه سوم تاکنون....................................................................................................... 25
الف( برآورد مصرف در خودرو سازان.................................................................................................................... 25
گروه اول................................................................................................................................................................... 25
گروه دوم:.................................................................................................................................................................. 25
ب- برآورد روند مصرف در بازار خدمات پس از فروش خودرو........................................................................... 27
جمع بندي میزان مصرف داخل قالپاق خودرو......................................................................................................... 28
نمودار زیر روند مصرف در سالهاي گذشته را نشان داده است ............................................................................. 29
بررسی روند صادرات از آغاز برنامه توسعه سوم تا سال 1385............................................................................. 29
بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه توسعه چهارم................................................................ 30
برآورد میزان تقاضاي داخل در آینده....................................................................................................................... 30
برآورد قابلیت صادرات در آینده.............................................................................................................................. 30
برآورد تقاضاي کل.................................................................................................................................................... 31
جمع بندي و نتیجه گیري مطالعات بازار و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهاي جدید از نگاه توجیه پذیري بازار 31
بررسی اجمالی تکنولوژي و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها..................................... 32
نگاهی به روش تولید قالپاق چرخ............................................................................................................................ 32
فرایند تولید قالپاق به صورت زیر است:................................................................................................................... 32
روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهاي جهان............................................................................................ 32
تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژيهاي مرسوم در تولید محصول........................................................................... 33
مجوز های قانونی :.................................................................................................................................................... 33
مراحل صدور جواز تاسیس :.................................................................................................................................... 34
شرايط عمومي متقاضيان ( اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي ) دريافت جواز تاسيس.......................................... 34
1- اشخاص حقيقی................................................................................................................................................ 34
2- اشخاص حقوقی............................................................................................................................................... 34
مدارك مورد نياز:...................................................................................................................................................... 35
اصلاحیه جواز تاسیس :............................................................................................................................................ 35
تعریف:...................................................................................................................................................................... 36
صدور پروانه بهره برداری :...................................................................................................................................... 36
مراحل صدور توسعه طرح :...................................................................................................................................... 37
فصل دوم................................................................................................................................................................... 38
روش انجام کار.......................................................................................................................................................... 38
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :............................................................................................ 39
فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :.................................................................................................. 39
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :................................................................... 40
روش های بازاریابی و تبلیغات جهت جذب مشتریان............................................................................................. 40
برآورد حداقل ظرفیت اقتصادي طرح...................................................................................................................... 40
لحاظ کردن نقطه سربسر تولید................................................................................................................................. 41
لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار........................................................................................................................ 41
برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن....................................................................................... 41
معرفی نوع ماده اولیه عمده....................................................................................................................................... 41
معرفی منابع تأمین مواد اولیه..................................................................................................................................... 42
برآورد میزان مصرف سالانه مواد اولیه...................................................................................................................... 42
برآورد قیمتهاي مواد اولیه مصرفی............................................................................................................................ 43
بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده................................................... 43
پیشنهاد منطقه مناسب براي اجراي طرح.................................................................................................................. 44
انتخاب محل اجراي یک طرح تولیدي عموما بًراساس معیارهاي زیر صورت میگیرد :.......................................... 44
بازارهاي فروش محصول.......................................................................................................................................... 44
الف ( بازار خودروسازان.......................................................................................................................................... 44
بازار خدمات پس از فروش خودرو......................................................................................................................... 45
بازار تأمین مواد اولیه................................................................................................................................................. 46
احتیاجات و نیازمندي هاي دیگر طرح..................................................................................................................... 46
امکانات زیر بنایی مورد نیاز...................................................................................................................................... 46
حمایت هاي خاص دولتی........................................................................................................................................ 46
با جمع بندي مطالعات مکان یابی، محل اجراي مناسب اجراي طرح در جدول زیر آمده است............................ 47
بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح.............................................................................................. 47
برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن............................................................................................................. 47
برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن.............................................................................................................. 48
برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن.......................................................................................... 48
برآورد امکانات مخابراتی و ارتباطی لازم و چگونگی تأمین آن.............................................................................. 49
برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز........................................................................................................................... 49
نیازمندي طرح به راه را میتوان در حالت زیر مورد بررسی قرار داد :................................................................... 49
عبور و مرور کامیونهاي حامل مواد اولیه و محصول................................................................................................. 49
عبور و مرور کارکنان................................................................................................................................................. 49
سایر امکانات مانند راه آهن، فرودگاه و بندر........................................................................................................... 49
وضعیت حمایتهاي اقتصادي و بازرگانی.................................................................................................................. 50
حمایت هاي تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه هاي جهانی................................................................................. 50
حمایتهاي مالی........................................................................................................................................................... 50
فصل سوم.................................................................................................................................................................. 51
امور مالی طرح........................................................................................................................................................... 51
سرمایه گذاری ثابت طرح :....................................................................................................................................... 52
خرید دفتر کار :........................................................................................................................................................ 52
هزینه زمین :.............................................................................................................................................................. 52
هزینه محوطه سازی :................................................................................................................................................ 53
هزینه ساختمان سازی :............................................................................................................................................. 53
هزینه ماشین آلات و تجهیزات :............................................................................................................................... 54
هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی :....................................................................................................................... 54
هزینه تجهیزات آزمایشگاهی :................................................................................................................................... 54
وسایل اداري و خدماتی............................................................................................................................................ 55
ماشین آلات حمل و نقل درون/ برون کارگاهی....................................................................................................... 55
هزینه هاي قبل از بهره برداري................................................................................................................................. 55
هزینه هاي پیش بینی نشده....................................................................................................................................... 55
هزینه سرمایه گذاری ثابت :...................................................................................................................................... 56
فصل چهارم............................................................................................................................................................... 57
جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات................................................................................................................... 57
نتایج حاصله از اجرای طرح :.................................................................................................................................. 58
قسمتی از متن :
در این طرح به بررسی تولید قالپاق و رینگ خودرو پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .
دانلود طرح توجیهی تولید قالپاق و رینگ خودرو_1649653791_56630_8524_1493.zip1.26 MB |