توضیحات :
دانلود طرح توجیهی تولید فیلتر هوای خودرو 81صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
فهرست مطالب:
عنوان شماره صفحه
خلاصه طرح :.............................................................................................................................................................. 7
فصل اول...................................................................................................................................................................... 8
کلیات........................................................................................................................................................................... 8
مقدمه :......................................................................................................................................................................... 9
نام کامل طرح و محل اجرای آن :............................................................................................................................... 9
محل اجرا :.................................................................................................................................................................. 9
مشخصات متقاضیان :................................................................................................................................................ 10
دلایل انتخاب طرح :................................................................................................................................................. 10
وضعیت و میزان اشتغالزایی :.................................................................................................................................... 11
تاریخچه و سابقه مختصر طرح :............................................................................................................................... 11
نام و کد محصولات................................................................................................................................................... 11
در اشکال زیر چند نمونه از فیلترهاي هوا نشان داده شده است............................................................................ 12
دسته بندي محصول.................................................................................................................................................. 12
در حالت کلی فیلترهاي هوا به چهار گروه عمده زیر تقسیم بندي میشوند :.......................................................... 12
شماره تعرفه گمرکی................................................................................................................................................. 13
شرایط واردات محصول............................................................................................................................................ 14
بازار OEM............................................................................................................................................................... 14
بازار OES................................................................................................................................................................ 14
بازار AM................................................................................................................................................................. 15
بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول........................................................ 15
بررسی قیمتهاي داخلی............................................................................................................................................. 15
در طرح حاضر قیمت متوسط انواع فیلتر بهصورت زیر در نظر گرفته شده است :............................................... 16
بررسی قیمت هاي جهانی فیلترهوا.......................................................................................................................... 16
معرفی موارد مصرف وکاربرد.................................................................................................................................... 17
در جدول زیر جمع بندي موارد کاربرد این محصول خلاصه شده است................................................................ 18
همانطوربکه پبشتر نبز اشاره گردبد بازار قطعات خودرو که فیلتر هوا نیز در آن جاي دارد خود به گروه هاي زیر تقسیم بندي میگردد: 18
بازار OEM :........................................................................................................................................................... 19
بازار OES :............................................................................................................................................................... 19
بازار AM :................................................................................................................................................................ 19
بررسی کالاهاي جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول............................................................. 20
-1-9 کشورهاي عمده تولیدکننده و مصرف کننده محصول................................................................................... 20
-1-9-1 کشورهاي عمده مصرف کننده................................................................................................................. 20
در جدول بالا براي برآورد حجم مصرف به شیوه زیر رفتار شده است :............................................................... 21
بازار OE :................................................................................................................................................................ 21
بازار AM :................................................................................................................................................................ 21
کشورها ي عمده تولیدکننده..................................................................................................................................... 21
شرایط صادرات......................................................................................................................................................... 22
وضعیت عرضه و تقاضا............................................................................................................................................. 23
بررسی ظرفیت بهره برداري و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون.................................................................... 23
بررسی ظرفیت هاي بهره برداري............................................................................................................................. 23
با مراجعه به اطلاعات وزارت صنایع و معادن، ظرفیت بهره برداري در سطح کشور به صورت جدول زیر جمع بندي شده است: 23
بررسی روند ظرفیت نصب شده تولید فیلتر هوا در کشور...................................................................................... 24
با توجه به جدول فوق و بااستناد بر تاریخ بهره برداري از واحدهاي فعال کشور، روند ظرفیت نصب شده کشور درجدول زیر جمع بندي شده است:......................................................................................................................................................................... 24
بررسی روند تولید واقعی فیلتر هوا در کشور.......................................................................................................... 25
بررسی سطح تکنولوژي تولید در واحدهاي فعال.................................................................................................... 26
فیلترهاي مورد استفاده در انواع خودروها به گروه هاي زیر تقسیم بندي میشوند :............................................... 26
نگاهی به راندمان تولید )درصد استفاده از ظرفیت اسمی ( در واحدهاي فعال...................................................... 26
کشورها و شرکت هاي سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید........................................................................ 27
بررسی وضعیت طرحهاي جدید و طرح هاي توسعه در دست اجرا...................................................................... 27
وضعیت کل طرحهاي در حال ایجاد تولید فیلتر هوا در کشور................................................................................ 28
بررسی وضعیت طرحهایی که داراي پیشرفت بیش ازصفر هستند.......................................................................... 29
پیشبینی عرضه در بازار آینده کشور......................................................................................................................... 30
الف ( پیشبینی عرضه واحدهاي فعال....................................................................................................................... 30
ب ( پیشبینی عرضه واحدهاي در حال ایجاد........................................................................................................... 30
با توجه به جدول بالا ، ظرفیت طرحهاي در حال ایجاد که در آینده به ظرفیت نصب شده کشور اضافه خواهد شد، به صورت زیر قابل پیشبینی است :........................................................................................................................................................................ 31
بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا آخر سال 1385.................................................................... 31
بررسی روند مصرف از آغاز برنامه توسعه سوم تاکنون........................................................................................... 32
برآورد میزان مصرف درصنایع خودروسازي............................................................................................................ 32
برآورد روند مصرف در بازار خدمات پس از فروش خودرو.................................................................................. 34
بررسی روند صادرات از آغاز برنامه توسعه تا آخر سال 1385............................................................................. 34
بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه توسعه چهارم................................................................ 36
الف ( پیش بینی تقاضا در بازار خودروسازان.......................................................................................................... 36
ب ( بازار خدمات پس از فروش خودرو................................................................................................................. 36
جمع بندي پیش بینی تقاضاي بازار داخل در آینده................................................................................................. 37
با جمع بندي تقاضاي بازار خودروسازان و بازار AM پیش بینی تقاضاي بازار داخل در آینده به شرح جدول زیر آمده است : 37
جمع بندي و نتیجه گیري مطالعات بازار و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهاي جدید از نگاه توجیه پذیري بازار 37
نتیجه گیري نهایی امکان پذیري ایجاد واحدهاي جدید از نگاه توجیه پذیري بازار............................................... 38
با عنایت بر مطالعات صورت گرفته، نتیجه گیري میشود که احداث واحدهاي جدید تولید فیلتر هوا، تنها در شرایط زیر توجیه پذیر خواهد بود:.................................................................................................................................................................................. 38
بررسی اجمالی تکنولوژي و روشهاي تولید وعرضه محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها.................... 39
نگاهی به روش تولید فیلترهاي هوا.......................................................................................................................... 39
مجموعه فیلترهاي مورد استفاده در صنعت خودرو به دو گروه عمده تقسیم میگردند :........................................ 39
روش تولید فیلترهاي پلاستیکی................................................................................................................................ 39
روش تولید فیلترهاي پلاستیکی را میتوان به صورت فرایند زیر نمایش داد :........................................................ 39
شرح هر کدام از مراحل تولید را میتوان به صورت زیر ارائه کرد :......................................................................... 40
آماده سازي مواد اولیه پلیمري (رزین (..................................................................................................................... 40
برش کاغذ به اندازه مورد نیاز.................................................................................................................................. 40
رم دهی کاغذ به شکل کنگره.................................................................................................................................... 40
فرم دهی کاغذ کنگره شده به شکل رول.................................................................................................................. 41
تزریق مواد پلیمري در قسمت فوقانی و تحتانی کاغذ کنگره و رول شده............................................................... 41
روش تولید فیلترهاي فلزي....................................................................................................................................... 42
روش تولید فیلترهاي فلزي را میتوان به صورت فرایند زیر نمایش داد :................................................................ 42
برش ورق فلزي ...................................................................................................................................................... 42
فرم دهی ورق بریده شده به وسیله قالب و تولید رول فیلتر.................................................................................... 43
جوشکاري ورق یا درزکوبی آن................................................................................................................................ 43
پانچ و فرمدهی قطعه بالا و پایین فیلتر..................................................................................................................... 43
تزریق قطعات پلاستیکی........................................................................................................................................... 43
فرم دهی کاغذ........................................................................................................................................................... 44
مونتاژ فیلتر................................................................................................................................................................ 44
نگاهی به سطح تکنولوژي مورد استفاده در تولید فیلتر هوا.................................................................................... 44
الف( فیلتر خودروهاي سبک................................................................................................................................... 45
در این گروه از فیلترسازي دو تکنولوژي مورد استفاده قرار میگیرد :..................................................................... 45
تکنولوژي تمام اتوماتیک........................................................................................................................................... 45
تکنولوژي سنتی......................................................................................................................................................... 45
ب ( فیلتر خودروهاي سنگین................................................................................................................................... 45
ج ( فیلتر خودروهاي صنعتی.................................................................................................................................... 45
تکنولوژي بالا............................................................................................................................................................ 46
تکنولوژي متوسط...................................................................................................................................................... 46
تکنولوژي پایین......................................................................................................................................................... 46
معیار مهم در تعیین سطح تکنولوژي مورد استفاده در ساخت فیلترهاي هوا را میتوان به شرح زیر دسته بندي کرد : 47
مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهاي جهان................................................................................. 47
روش هاي تولید مورد استفاده در سایر کشورها مورد مقایسه قرار گیرد نتایج زیر حاصل خواهد شد :................ 47
تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژيهاي مرسوم در تولید......................................................................................... 48
مجوز های قانونی :.................................................................................................................................................... 49
مراحل صدور جواز تاسیس :.................................................................................................................................... 49
شرايط عمومي متقاضيان ( اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي ) دريافت جواز تاسيس.......................................... 49
1- اشخاص حقيقی................................................................................................................................................ 49
2- اشخاص حقوقی............................................................................................................................................... 50
مدارك مورد نياز:...................................................................................................................................................... 50
اصلاحیه جواز تاسیس :............................................................................................................................................ 50
تعریف:...................................................................................................................................................................... 51
صدور پروانه بهره برداری :...................................................................................................................................... 51
مراحل صدور توسعه طرح :...................................................................................................................................... 52
برآورد حداقل ظرفیت اقتصادي طرح...................................................................................................................... 52
لحاظ کردن نقطه سربسر تولید................................................................................................................................. 53
لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار........................................................................................................................ 53
الف – ظرفیت اسمی................................................................................................................................................ 53
ب – ظرفیت عملی................................................................................................................................................... 54
فصل دوم................................................................................................................................................................... 55
روش انجام کار.......................................................................................................................................................... 55
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :............................................................................................ 56
فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :.................................................................................................. 56
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :................................................................... 57
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت جذب مشتریان................................................................................................. 58
فصل سوم.................................................................................................................................................................. 59
امور مالی طرح........................................................................................................................................................... 59
سرمایه گذاری ثابت طرح :....................................................................................................................................... 60
خرید دفتر کار :........................................................................................................................................................ 60
هزینه زمین :.............................................................................................................................................................. 60
هزینه محوطه سازی :................................................................................................................................................ 61
هزینه ساختمان سازی :............................................................................................................................................. 61
هزینه ماشین آلات و تجهیزات :............................................................................................................................... 62
هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی :....................................................................................................................... 63
هزینه تجهیزات آزمایشگاهی :................................................................................................................................... 63
وسایل اداري و خدماتی............................................................................................................................................ 63
ماشین آلات حمل و نقل درون/ برون کارگاهی....................................................................................................... 63
هزینه هاي قبل از بهره برداري................................................................................................................................. 64
هزینه هاي پیشبینی نشده.......................................................................................................................................... 64
هزینه سرمایه گذاری ثابت :...................................................................................................................................... 64
مواد اولیه مورد نیاز :................................................................................................................................................. 65
برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و منابع تأمین آن...................................................................................... 65
معرفی نوع و میزان مواد اولیه عمده......................................................................................................................... 65
در جدول زیر مواد اولیه عمده مصرفی در فیلترها آورده شده است....................................................................... 65
معرفی منابع تأمین مواد اولیه..................................................................................................................................... 65
برآورد قیمت هاي مواد اولیه مصرفی....................................................................................................................... 66
بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده................................................... 66
رزین ها..................................................................................................................................................................... 66
فولادها....................................................................................................................................................................... 67
کاغذ صافی................................................................................................................................................................ 69
پیشنهاد منطقه مناسب براي اجراي طرح.................................................................................................................. 69
انتخاب محل اجراي یک طرح تولیدي عموماً براساس معیارهاي زیر صورت می گیرد :....................................... 69
بازارهاي فروش حصول............................................................................................................................................ 69
الف ( بازار خودروسازان.......................................................................................................................................... 70
ب ( بازار خدمات پس از فروش خودرو................................................................................................................. 70
بازار تأمین مواد اولیه................................................................................................................................................. 71
احتیاجات و نیازمندي هاي دیگر طرح..................................................................................................................... 72
امکانات زیر بنایی مورد نیاز...................................................................................................................................... 72
حمایت هاي خاصدولتی........................................................................................................................................... 72
با جمع بندي مطالعات مکانیابی، محل اجراي مناسب اجراي طرح در جدول زیر آمده است............................... 73
بررسی و تعیین میزان آب ، برق ، سوخت ، امکانات مخابراتی و ارتباطی............................................................. 73
برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن............................................................................................................. 73
برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن.............................................................................................................. 74
برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن.......................................................................................... 74
برآورد امکانات مخابراتی و ارتباطی لازم و چگونگی تأمین آن.............................................................................. 74
برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز........................................................................................................................... 74
نیازمندي طرح به راه را میتوان در حالت زیر مورد بررسی قرار داد :.................................................................... 75
عبور و مرور کامیونهاي حامل مواد اولیه و محصول................................................................................................. 75
عبور و مرور کارکنان................................................................................................................................................. 75
سایر امکانات مانند راهآهن، فرودگاه و بندر............................................................................................................ 75
وضعیت حمایت هاي اقتصادي و بازرگانی.............................................................................................................. 75
حمایت هاي تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه هاي جهانی................................................................................. 75
حمایتهاي مالی........................................................................................................................................................... 76
فصل چهارم............................................................................................................................................................... 77
جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات................................................................................................................... 77
نتایج حاصله از اجرای طرح :.................................................................................................................................. 78
عوامل مزیت رقابتی که در صنعت قطعه سازي امکان ایجاد آنها وجود دارد به شرح زیر است:........................... 80
عنوان شماره صفحه
خلاصه طرح :.............................................................................................................................................................. 7
فصل اول...................................................................................................................................................................... 8
کلیات........................................................................................................................................................................... 8
مقدمه :......................................................................................................................................................................... 9
نام کامل طرح و محل اجرای آن :............................................................................................................................... 9
محل اجرا :.................................................................................................................................................................. 9
مشخصات متقاضیان :................................................................................................................................................ 10
دلایل انتخاب طرح :................................................................................................................................................. 10
وضعیت و میزان اشتغالزایی :.................................................................................................................................... 11
تاریخچه و سابقه مختصر طرح :............................................................................................................................... 11
نام و کد محصولات................................................................................................................................................... 11
در اشکال زیر چند نمونه از فیلترهاي هوا نشان داده شده است............................................................................ 12
دسته بندي محصول.................................................................................................................................................. 12
در حالت کلی فیلترهاي هوا به چهار گروه عمده زیر تقسیم بندي میشوند :.......................................................... 12
شماره تعرفه گمرکی................................................................................................................................................. 13
شرایط واردات محصول............................................................................................................................................ 14
بازار OEM............................................................................................................................................................... 14
بازار OES................................................................................................................................................................ 14
بازار AM................................................................................................................................................................. 15
بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول........................................................ 15
بررسی قیمتهاي داخلی............................................................................................................................................. 15
در طرح حاضر قیمت متوسط انواع فیلتر بهصورت زیر در نظر گرفته شده است :............................................... 16
بررسی قیمت هاي جهانی فیلترهوا.......................................................................................................................... 16
معرفی موارد مصرف وکاربرد.................................................................................................................................... 17
در جدول زیر جمع بندي موارد کاربرد این محصول خلاصه شده است................................................................ 18
همانطوربکه پبشتر نبز اشاره گردبد بازار قطعات خودرو که فیلتر هوا نیز در آن جاي دارد خود به گروه هاي زیر تقسیم بندي میگردد: 18
بازار OEM :........................................................................................................................................................... 19
بازار OES :............................................................................................................................................................... 19
بازار AM :................................................................................................................................................................ 19
بررسی کالاهاي جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول............................................................. 20
-1-9 کشورهاي عمده تولیدکننده و مصرف کننده محصول................................................................................... 20
-1-9-1 کشورهاي عمده مصرف کننده................................................................................................................. 20
در جدول بالا براي برآورد حجم مصرف به شیوه زیر رفتار شده است :............................................................... 21
بازار OE :................................................................................................................................................................ 21
بازار AM :................................................................................................................................................................ 21
کشورها ي عمده تولیدکننده..................................................................................................................................... 21
شرایط صادرات......................................................................................................................................................... 22
وضعیت عرضه و تقاضا............................................................................................................................................. 23
بررسی ظرفیت بهره برداري و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون.................................................................... 23
بررسی ظرفیت هاي بهره برداري............................................................................................................................. 23
با مراجعه به اطلاعات وزارت صنایع و معادن، ظرفیت بهره برداري در سطح کشور به صورت جدول زیر جمع بندي شده است: 23
بررسی روند ظرفیت نصب شده تولید فیلتر هوا در کشور...................................................................................... 24
با توجه به جدول فوق و بااستناد بر تاریخ بهره برداري از واحدهاي فعال کشور، روند ظرفیت نصب شده کشور درجدول زیر جمع بندي شده است:......................................................................................................................................................................... 24
بررسی روند تولید واقعی فیلتر هوا در کشور.......................................................................................................... 25
بررسی سطح تکنولوژي تولید در واحدهاي فعال.................................................................................................... 26
فیلترهاي مورد استفاده در انواع خودروها به گروه هاي زیر تقسیم بندي میشوند :............................................... 26
نگاهی به راندمان تولید )درصد استفاده از ظرفیت اسمی ( در واحدهاي فعال...................................................... 26
کشورها و شرکت هاي سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید........................................................................ 27
بررسی وضعیت طرحهاي جدید و طرح هاي توسعه در دست اجرا...................................................................... 27
وضعیت کل طرحهاي در حال ایجاد تولید فیلتر هوا در کشور................................................................................ 28
بررسی وضعیت طرحهایی که داراي پیشرفت بیش ازصفر هستند.......................................................................... 29
پیشبینی عرضه در بازار آینده کشور......................................................................................................................... 30
الف ( پیشبینی عرضه واحدهاي فعال....................................................................................................................... 30
ب ( پیشبینی عرضه واحدهاي در حال ایجاد........................................................................................................... 30
با توجه به جدول بالا ، ظرفیت طرحهاي در حال ایجاد که در آینده به ظرفیت نصب شده کشور اضافه خواهد شد، به صورت زیر قابل پیشبینی است :........................................................................................................................................................................ 31
بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا آخر سال 1385.................................................................... 31
بررسی روند مصرف از آغاز برنامه توسعه سوم تاکنون........................................................................................... 32
برآورد میزان مصرف درصنایع خودروسازي............................................................................................................ 32
برآورد روند مصرف در بازار خدمات پس از فروش خودرو.................................................................................. 34
بررسی روند صادرات از آغاز برنامه توسعه تا آخر سال 1385............................................................................. 34
بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه توسعه چهارم................................................................ 36
الف ( پیش بینی تقاضا در بازار خودروسازان.......................................................................................................... 36
ب ( بازار خدمات پس از فروش خودرو................................................................................................................. 36
جمع بندي پیش بینی تقاضاي بازار داخل در آینده................................................................................................. 37
با جمع بندي تقاضاي بازار خودروسازان و بازار AM پیش بینی تقاضاي بازار داخل در آینده به شرح جدول زیر آمده است : 37
جمع بندي و نتیجه گیري مطالعات بازار و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهاي جدید از نگاه توجیه پذیري بازار 37
نتیجه گیري نهایی امکان پذیري ایجاد واحدهاي جدید از نگاه توجیه پذیري بازار............................................... 38
با عنایت بر مطالعات صورت گرفته، نتیجه گیري میشود که احداث واحدهاي جدید تولید فیلتر هوا، تنها در شرایط زیر توجیه پذیر خواهد بود:.................................................................................................................................................................................. 38
بررسی اجمالی تکنولوژي و روشهاي تولید وعرضه محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها.................... 39
نگاهی به روش تولید فیلترهاي هوا.......................................................................................................................... 39
مجموعه فیلترهاي مورد استفاده در صنعت خودرو به دو گروه عمده تقسیم میگردند :........................................ 39
روش تولید فیلترهاي پلاستیکی................................................................................................................................ 39
روش تولید فیلترهاي پلاستیکی را میتوان به صورت فرایند زیر نمایش داد :........................................................ 39
شرح هر کدام از مراحل تولید را میتوان به صورت زیر ارائه کرد :......................................................................... 40
آماده سازي مواد اولیه پلیمري (رزین (..................................................................................................................... 40
برش کاغذ به اندازه مورد نیاز.................................................................................................................................. 40
رم دهی کاغذ به شکل کنگره.................................................................................................................................... 40
فرم دهی کاغذ کنگره شده به شکل رول.................................................................................................................. 41
تزریق مواد پلیمري در قسمت فوقانی و تحتانی کاغذ کنگره و رول شده............................................................... 41
روش تولید فیلترهاي فلزي....................................................................................................................................... 42
روش تولید فیلترهاي فلزي را میتوان به صورت فرایند زیر نمایش داد :................................................................ 42
برش ورق فلزي ...................................................................................................................................................... 42
فرم دهی ورق بریده شده به وسیله قالب و تولید رول فیلتر.................................................................................... 43
جوشکاري ورق یا درزکوبی آن................................................................................................................................ 43
پانچ و فرمدهی قطعه بالا و پایین فیلتر..................................................................................................................... 43
تزریق قطعات پلاستیکی........................................................................................................................................... 43
فرم دهی کاغذ........................................................................................................................................................... 44
مونتاژ فیلتر................................................................................................................................................................ 44
نگاهی به سطح تکنولوژي مورد استفاده در تولید فیلتر هوا.................................................................................... 44
الف( فیلتر خودروهاي سبک................................................................................................................................... 45
در این گروه از فیلترسازي دو تکنولوژي مورد استفاده قرار میگیرد :..................................................................... 45
تکنولوژي تمام اتوماتیک........................................................................................................................................... 45
تکنولوژي سنتی......................................................................................................................................................... 45
ب ( فیلتر خودروهاي سنگین................................................................................................................................... 45
ج ( فیلتر خودروهاي صنعتی.................................................................................................................................... 45
تکنولوژي بالا............................................................................................................................................................ 46
تکنولوژي متوسط...................................................................................................................................................... 46
تکنولوژي پایین......................................................................................................................................................... 46
معیار مهم در تعیین سطح تکنولوژي مورد استفاده در ساخت فیلترهاي هوا را میتوان به شرح زیر دسته بندي کرد : 47
مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهاي جهان................................................................................. 47
روش هاي تولید مورد استفاده در سایر کشورها مورد مقایسه قرار گیرد نتایج زیر حاصل خواهد شد :................ 47
تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژيهاي مرسوم در تولید......................................................................................... 48
مجوز های قانونی :.................................................................................................................................................... 49
مراحل صدور جواز تاسیس :.................................................................................................................................... 49
شرايط عمومي متقاضيان ( اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي ) دريافت جواز تاسيس.......................................... 49
1- اشخاص حقيقی................................................................................................................................................ 49
2- اشخاص حقوقی............................................................................................................................................... 50
مدارك مورد نياز:...................................................................................................................................................... 50
اصلاحیه جواز تاسیس :............................................................................................................................................ 50
تعریف:...................................................................................................................................................................... 51
صدور پروانه بهره برداری :...................................................................................................................................... 51
مراحل صدور توسعه طرح :...................................................................................................................................... 52
برآورد حداقل ظرفیت اقتصادي طرح...................................................................................................................... 52
لحاظ کردن نقطه سربسر تولید................................................................................................................................. 53
لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار........................................................................................................................ 53
الف – ظرفیت اسمی................................................................................................................................................ 53
ب – ظرفیت عملی................................................................................................................................................... 54
فصل دوم................................................................................................................................................................... 55
روش انجام کار.......................................................................................................................................................... 55
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :............................................................................................ 56
فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :.................................................................................................. 56
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :................................................................... 57
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت جذب مشتریان................................................................................................. 58
فصل سوم.................................................................................................................................................................. 59
امور مالی طرح........................................................................................................................................................... 59
سرمایه گذاری ثابت طرح :....................................................................................................................................... 60
خرید دفتر کار :........................................................................................................................................................ 60
هزینه زمین :.............................................................................................................................................................. 60
هزینه محوطه سازی :................................................................................................................................................ 61
هزینه ساختمان سازی :............................................................................................................................................. 61
هزینه ماشین آلات و تجهیزات :............................................................................................................................... 62
هزینه تاسیسات و تج
دانلود طرح توجیهی تولید فیلتر هوای خودرو_1649653725_56629_8524_1960.zip1.58 MB |