پاورپوینت کارگاه آموزشی خلاقيت 26 اسلاید
قابل ویرایش در قالب پاورپوینت .
بخشی از فایل پاورپوینت:
بارون (1969) :
خلاقيت را ميتوان به شكل بسيار ساده بعنوان توانایی ايجاد چيزي نوو بديع تعريف كرد .
پارنز(1972):
خلاقيت عبارت است از كنش دانش ، تخيل و ارزيابي . بدون دانش و اطلاعات فراوان، تخيل بازده و ثمري ندارد و بدون تخيل نيز اطلاعات فراوان چاره ساز و گره گشا نيستند. در نهايت بدون توان تركيب ، تلفيق ، ارزيابي و گسترش ايدهها دستيابي به كشف و خلاقيت ميسر نيست.
تورنس (1962) :
خلاقيت را بعنوان نوعي مسأله گشايي مد نظر قرار
داده است . به نظر وي تفكرِ خلاق مختصراً عبارتست از فرآيند حس كردن مسائل يا كاستيهاي موجود در اطلاعات ، فرضيه سازي درباره حل مسائل و رفع كاستيها ، ارزيابي و آزمودن فرضيهها ، بازنگري و بازآزمايي آنها و سرانجام انتقال نتايج به ديگران .
و....
فهرست مطالب :
تفکر همگرا و واگرا
ويژگيهاي تفكر واگرا از نظرگيلفورد عبارتند از :
لاندشير (1963)
بارتلت (1959)
مراحل مساله گشایی
nمسئله یابی
nایده یابی
nراه حل یابی
تکنیک های آموزشی
براي خلق ايدههاي خوب در يك جلسه خلاقیت بايد افراد در " حال " خلاقيت قرار گيرند
روش ذهن انگیزی Brainstorming ))
creativity by dr[1]. haji yakhchali_1634634487_52828_8524_1527.zip0.60 MB |