توضیحات:
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش هزینه های کیفیت و اجزای آن (فصل 2)26صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
بخشی از متن :
بخش اول – مبانی نظری تحقیق
2-1. مقدمه
شرکت ها، کالاها و خدماتی را تولید و عرضه می کنند که مصرف کنندگان آن ها را می-خواهند و نیاز دارند در نتیجه آن ها برای کسب درآمد بیشتر، پیوسته می کوشند برای خواسته-های مشتریان خود اهمیت قائل شوند، با طراحی و تولید محصولات جدید نظریات آن ها را در ارتقای کیفیت محصولات اعمال نمایند و با توجه به قاعده مثلث بقـا (هزینه کمتر، زمان کارکرد بیشتر و کیفیت بالاتر) قادر خواهند بود ضمن تحصیل سودهای هنگفت، در میدان رقابت به فعالیت ادامه دهند. عواملی همچون رقابت و تغییرات فناوری مدیران را ناگزیر می کند که به تولید محصولات و عرضه خدمات با کیفیت بالا بپردازند، نیازهای مشتریان را به سرعت تامین کنند و شاید از همه مهم تر، این فعالیت ها را با حداقل هزینه ممکن انجام دهند. عدم توجه به اهمیت کیفیت باعث از دست دادن مشتریان، کاهش فروش و سود و سرانجام منجر به ورشکستگی شرکت خواهد شد. اگر چه ارتقای کیفیت خود هزینه بر است اما در مقابل آن افزایش رضایتمندی مشتریان، حفظ سهم بازار، رشد و توسعه شرکت و دوام و بقای آن وجود دارد (صالحی، 1390).
فهرست برخی از مطالب :
بخش اول – مبانی نظری تحقیق.. 15
2-4. عوامل موثر بر هزینه های کیفیت... 16
2-5. انواع هزینههای کیفیت... 17
2-5-1. هزینه های پیشگیری... 19
2-5-3-1. هزینه های شکست داخلی.. 20
2-5-3-2. هزینه های شکست خارجی.. 20
2-6. مزایای هزینههای کیفیت... 20
2-7. موانع موجود در برنامهریزی کیفیت... 21
2-8. دلایل ناکامی سیستم هزینه یابی کیفیت... 21
2-9. مدل های تعیین هزینههای کیفیت... 24
2-9-2. مدل هزینه فرصت یا هزینه پنهان.. 27
2-10. روش های جمعآوری هزینههای کیفیت... 29
2-10-2. روش مستند سازی عیب... 30
2-10-3. روش مراقبت از زمان صرف شده 30
2-11. روش و مدل مورد استفاده در تحقیق حاضر.. 30
2-12. بخش دوم: پیشینه تحقیق.. 31
2-12-1. تحقیقات مرتبط انجام شده درخارج از کشور: 31
2-12-2. تحقیقات مرتبط انجام شده درایران: 32
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش هزینه های کیفیت و اجزای آن (فصل 2)_1624452735_50496_8524_1591.zip0.13 MB |