توضیحات:
دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش نقد شوندگی ومدیریت سود (فصل 2)58صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
بخشی از متن :
در این فصل مبانی نظری و پیشینه تحقیق در سه بخش به شرح زیر تنظیم شده است:
بخش اول: مبانی نظری نقدشوندگی، ؛
بخش دوم: مبانی نظری مدیریت سود
بخش سوم: پیشینه پژوهش که در این قسمت پیشینه پژوهشهای انجام شده در دو بخش تحقیقات انجام شده در داخل کشور و تحقیقات انجام شده در خارج از کشور مورد مطالعه قرار می گیرد.
بخش اول: مبانی نظری نقدشوندگی
2-2 اهمیت نقدشوندگی
بازارسرمايه در يك كشور از منابع عمده تأمين مالي شركتها و دولتها است و در كشورهايي نظير ايران كه در پي جذب شركتهاي خارجي جهت سرمايهگذاري مستقيم و نيز رونق بورس خود هستند، تقويت آن و شناخت عوامل مرتب طبام عاملها و راقبه ادار ميتواند انگيزه شركتهاي داخلي و خارجي را براي ورود به عرصه فعاليت و توسعه سرمايهگذاري افزايش دهد، به نحوي كه تحقق مناسب اهداف عمده توسعههاي مالي و اقتصادي دولت را نيز مهيا كند. ايجاد زمينههاي لازم جهت پاسخگويي بيشتر به نيازهاي سرمايهگذارن و تبديل شدن بورس اوراق بهادارتهران به بورسي مطرح، نيازمند بررسيهاي علمي فراواني است. در این میان یکی از متغیرهایی که به این امر می تواند کمک کند میزان جذابیت شرکتهای موجود در بورس اوراق بهادار و همچنین درجه نقدشوندگی سهام آنها در بورس اوراق بهادار است که باعث میشود سرمایهگذارن در هر زمانی که اراده کنند بتوانند داراییهای خود را با کمترین هزینه به وجه نقد تبدیل کنند. بر طبق مدلهای ارائه شده برای پیش بینی بازده، عوامل زیادی وجود دارد که می توانند بازده سرمایهگذاریهای مختلف را برآورد کند. در این میان نقدشوندگی سهام یکی دیگر از عواملی است که بررسی تاثیر آن بر بازده سهام در بازارهای مختلف از ادبیات و پیشینه قویی برخوردار است و محققان این متغیر را به عنوان یکی از عواملی که میتواند در تعیین بازده نقش مهمی داشته باشد، میشناسند.
داراییها و سبد سهام[1] دارای سه ویژگی است که با اداره کردن سبد سهام مرتبط است. این ویژگیها شامل بازده، ریسک، و نقدشوندگی است. بازده به آسانی تعریف و معرفی میشود. اگر چه اندازهگیری ریسک مشکل است، اما با این حال یک مفهوم عملیاتی است. ریسک معمولا به وسیله واریانس و انحراف معیار بازدهها اندازهگیری میشود. در مورد مدل قیمتگذاری داراییها سرمایهای، ریسک سیستماتیک برای یک سهم به وسیله بتا اندازهگیری میشود (اسچوارتز و فرانشینی[2]، 2004، ص60).
[1] . Portfolio
[2]. Schwartz And Francioni
فهرست برخی از مطالب :
بخش اول: مبانی نظری نقدشوندگی.. 14
2-4 ارتباط بین مفاهیم نقدشوندگی.. 21
2-5 نقدشوندگی و قیمتگذاری داراییها 22
2-6 نقدشوندگی و اثرات مشتریان. 23
2-7 راه حل های اندازه گیری نقدشوندگی.. 24
2-7-1 معیارهای مبتنی بر معامله. 24
2-7-2 معیارهای مبتنی بر سفارش... 25
2-7-3-1 تفاضل قيمت پيشنهادي خريد و فروش سهام. 27
2-7-3-2 هزينههاي فرايند سفارش... 27
2-7-3-3 هزينههاي نگهداري موجودي.. 27
2-7-3-4 هزينههاي انتخاب نادرست... 27
2-7-4 معیار نسبی نقدشوندگی مبتنی بر نقدشوندگی سهام فردی و نقدشوندگی بازار. 28
2-7-5 منابع عدم نقدشوندگی.. 28
2-7-6-2 بازارهای اعلام محور. 30
2-8-1 مدیریت سود یا تقلب... 32
2-8-2 انگیزه های مدیریت سود. 34
2-8-6 بررسي مدلهاي مختلف تفكيك اقلام تعهدي به اختياري و غير اختياري.. 45
2-8-7 جنبههاي مديريت سود (تمايز بين شكلهاي مختلف مديريت سود) 47
2-8-8 اندازهگيري مديريت سود. 49
2-9 پیشینه پژوهش های خارجی.. 55
2-9-1 پیشینه پژوهش های داخلی.. 61
دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش نقد شوندگی ومدیریت سود (فصل 2)_1624450108_50479_8524_1776.zip0.11 MB |