چارچوب نظری و سوابق تحقیق مفاهیم مدیریت زنجیره تأمین
چارچوب نظری و سوابق تحقیق مفاهیم مدیریت زنجیره تأمین

توضیحات:

چارچوب نظری و سوابق تحقیق مفاهیم مدیریت زنجیره تأمین34صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :


-1- مقدمه:

در رقابت های جهانی موجود در عصر حاضر خواست مشتری بر کیفیت بالا،افزایش تنوع محصولات و خدمات رسانی سریع،موجب افزایش فشارهایی بر سازمان ها شده است که قبلاً وجود نداشته است،در نتیجه سازمان ها بیش از این نمی توانند از عهدۀ تمامی این کارها برآیند. در بازار رقابی موجود شرکت های کوچک و متوسط علاوه بر پرداختن به سازمان و منافع داخلی خود را نیازمند مدیریت و نظارت بر منافع و ارکان مرتبط خارج از سازمان می دانند . علت این امر در واقع دستیابی به مزیت یا مزایای رقابتی با هدف کسب سهم بیشتری از بازار است. بر این اساس فعالیت هایی نظیر برنامه ریزی عرضه و تقاضا،تهیه مواد،تولید و برنامه ریزی محصول، خدمت،نگهداری کالا،کنترل موجودی،توزیع،تحویل و خدمت به مشتری که قبلاً همگی در سطح شرکت انجام می گرفته اینک به سطح زنجیره تأمین انتقال پیدا کرده است.مسأله کلیدی در یک زنجیره تأمین،مدیریت و کنترل هماهنگ تمام این فعالیت ها است.در حالت کلی زنجیره تأمین از دو یا چند سازمان تشکیل می شود که رسماً از یکدیگر جدا هستند و به وسیلۀ جریان های مواد، اطلاعات و جریان های مالی به یکدیگر مربوط می شوند.این سازمان ها می توانند بنگاه هایی باشند که مواد اولیه،قطعات،محصول نهایی و یا خدمتی چون توزیع،انبارش،عمده فروشی و خرده فروشی تولید می کنند.حتی خود مصرف کننده نهایی را نیز می توان یکی از سازمان ها در نظر گرفت(حیدری قره بلاغ، 1387: 43).

فهرست برخی از مطالب :


-1- مقدمه.........................................................16

2-2- مفهوم زنجیره تأمین و تعاریف آن.........................18

2-3- مدیریت زنجیره تأمین و تعاریف آن...................................................................................21

2-4- مبانی ارزیابی عملکرد..........................................................................................................22

2-5- اصول نظام مدیریت زنجیره تأمین...................................................................................... 23

2-6- طرح کلی یک زنجیره تأمین............................................................................................. 27

2-7- انقلاب زنجیره تأمین.......................................................................................................... 27

2-8- دلایل و ضرورت های مدیریت زنجیره تأمین.................................................................... 28

2-9- اصول و مقدمات زنجیره تأمین............................................................................................29

2-10- حوزه های تصمیم گیری زنجیره تأمین.............................................................................29

2-11- اعضای زنجیره تأمین....................................................................................................... 31

2-12- انواع زنجیره تأمین.............................................................................................................31

2-13- عملکرد مدیریت در برابر چالش های زنجیره تأمین........................................................ 33

2-14- فازهای اصلی زنجیره تأمین...............................................................................................34

2-15- تاریخچه زنجیره تأمین......................................................................................................35

2-16- سیر تحول مدیریت زنجیره تأمین......................................................................................36

2-17- دهه 1990 میلادی و رشد سریع زنجیره های تأمین........................................................ 40

2-18- مدل کلی تحقیق................................................................................................................42

2-19- معرفی شرکت مانیزان........................................................................................................43

2-19-1- تاریخچه مانیزان..............................................................................................43

2-19-2-کارخانجات و امکانات.....................................................................................43

2-19-3- محصولات وفرآورده ها..................................................................................44

2-19-4- بازار مصرف فرآورده ها..................................................................................44

2-20-پیشینه تحقیق......................................................................................................................44

2-20-1- پیشینه تحقیق داخلی...................................................................................... 44 2-20-2- پیشینه خارجی.............................................................................................. 50




فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

چارچوب نظری و سوابق تحقیق مفاهیم مدیریت زنجیره تأمین_1624446851_50455_8524_1163.zip0.46 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت