پیشینه ومبانی نظری نشر الکترونیک
پیشینه ومبانی نظری نشر الکترونیک

توضیحات:

پیشینه ومبانی نظری نشر الکترونیک49صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :


نشر الکترونیک چیست؟

جهت حضورموفق کتاب های الکترونیکی در عرصه رسانه ها و جذب مخاطب و بازاریابی خاص خود، باید مسائلی هم چون نشر الکترونیکی را به خوبی درک کرد و با شناخت آن اقدام به تولید و انتشار کتب الکترونیکی نمود. درباره نشر الکترونیکی اگر چه نمی توان تعریف جامع و مانعی را ارئه کرد ولی به اختصار می توان گفت: هر سندی که در تولید و توزیع آن از پردازش الکترونیکی استفاده گردد نشر الکترونیکی نامیده می شود که می تواند مبتنی بر شبکه های ارتباطی و اطلاعاتی از قبیل شبکه های محلی (Lan) و یا شبکه های جهانی (Wan) مانند اینترنت باشد و یا مبتنی بر استفاده از کامپیوتر نظیر سی دی رام و یا سایر حافظه های جانبی کامپیوتر باشد. حتی انتقال اطلاعات از طریق فاکس در صورتی که برای دریافت کنندگان قابل دسترسی و به طور بالقوه قابل بهره برداری باشد شامل نشر الکترونیکی می شود. فایل ممکن است حاوی واژه ها، تصاویر، صدا، مالتی مدیا و برنامه های رایانه ای باشد.

هاراند[1] برای توصیف نشر الکترونیکی از اصطلاح اعلان الکترونیکی استفاده می کند. این تعبیر او به تابلوی اعلانات الکترونیکی، فهرست های پیوسته روزنامه ها، کتاب ها، پست و مجلات و نیز خدمات اطلاعاتی که بی درنگ قابل دریافت و نصب هستند، نرم افزار و حتی کنفرانس از راه دور اشاره دارد. جامعه اروپا در سال 1993 نشر الکترونیکی را هر نوع مطلب در رسانه غیر چاپی که بتوان به صورت الکترونیکی ذخیره کرده، تحویل و مورد استفاده قرار داد تعریف کرده است. مارک اس فرانکل[2] و همکارانش وجود ویژگی هایی را در محیط الکترونیکی ضروری می دانند:

  1. دسترسی عمومی به آن میسر باشد.
  2. افراد، گروه ها و کاربران ذیربط از وجود آن اطلاعات در محیط الکترونیکی مطلع شوند.
  3. یک سیستم طولانی مدت دسترسی و بازیابی اطلاعات در آن تعبیه شده باشد، این امکان نباید دستخوش تغییر شود.



[1]Harand

[2]Mark S. Frankel

فهرست برخی از مطالب :


نشر الکترونیک چیست؟

تاریخچه نشر الکترونیکی

روش های نشر الکترونیکی :

عوامل توسعه نشر الکترونیکی در اینترنت

نگرش های موجود به نشر الکترونیکی

نگرش نویسندگان :

نگرش ناشران :

نگرش کاربران :

نگرش کتابخانه ها :

نگرش مراکز رایانه ای :

آینده نشر الکترونیکی

عوامل موفقیت نشر الکترونیکی

مزایای نشر الکترونیکی

الف) صرفه جویی در فضای کتابخانه ها:

ب) نظارت :

ج) جستجو :

د) پشتیبانی :

معایب نشر الکترونیکی

موانع و مشکلات تولید و نشر الکترونیکی

دسترسی به خط اینترنت و رایانه :

چگونگی فروش کتب الکترونیکی :

حق مولف کتب الکترونیکی :

مشکلات مربوط به خواندن کتب الکترونیکی در اینترنت :

نبود فهرستگان کتب الکترونیکی :

مشکلات استناد به کتب الکترونیکی :

تهدید بهره گیری های سنتی از کتب چاپی :

بیهوده گویی و پراکنده گویی :

غیر واقع نمایی (بزرگ نمایی) :

نیاز به دانش بهره گیری از اینترنت و رایانه :

تعریف کتابخانه سنتی

مشکلات کتابخانه های سنتی

تعریف کتابخانه دیجیتال

مشکلات کتابخانه های دیجیتال

مزیت های کتابخانه دیجیتال بر کتابخانه سنتی

نتایج تحقیقات انجام شده

فهرست منابع

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه ومبانی نظری نشر الکترونیک_1624441950_50422_8524_1023.zip0.05 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت