پیشینه ومبانی نظری مفاهیم و تعاریف کارآفرینی
پیشینه ومبانی نظری مفاهیم و تعاریف کارآفرینی

توضیحات:

پیشینه ومبانی نظری مفاهیم و تعاریف کارآفرینی45صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :


مفاهیم و تعاریف کارآفرینی :

واژه کارآفرینی در سال 1848 توسط استوارت میل[1] از فرانسه به زبان انگلیسی ترجمه شد. او کارکرد و عمل کارآفرین را شامل هدایت ، نظارت ، مهار و خطرپذیری می دانست و عامل اخیر را به منزله عامل متمایز کننده مدیر و کارآفرین در نظر گرفت . ( سهرابی فرد ، 1385) کارآفرینی به فرآیند ایجاد ارزش از طریق فراهم آوردن ترکیب منحصر به فردی از منابع برای بهره گیری از یک فرصت اشاره دارد. این فرآیند نیازمند یک عمل کارآفرینانه و یک عامل کارآفرینانه است . عمل کارآفرینانه به مفهوم پیاده سازی یک ایده ، فرآیند ، محصول ، خدمت یا یک کسب و کار جدید دلالت دارد .عامل کارآفرینانه ، فرد یا گروهی است که مسئولیت شکوفاسازی و به بار نشستن عامل کارآفرینانه را بر عهده می گیرد. ( حق شناس ، 1386 ) به علاوه کارآفرینی فعالیتی است که شامل اکتشاف ، ارزیابی و استفاده از فرصت ها برای معرفی محصولات و خدمات جدید است . (هوآنگ ، 2013) در واقع شناسایی یک فرصت کارآفرینی ، درک معرفی کالا و خدمات جدید و ابداعی در بازار از طریق ، راه انداختن و تشکیل یک فعالیت اقتصادی جدید یا ارتقاء چشمگیر فعالیت اقتصادی موجود می باشد . (سیگل ، 2012) دريك عبارت كوتاه بايدگفت كارآفريني يك شغل نيست ، يك حرفه نيست ، اشتغالزايي نيست ، بلكه كارآفريني يك شيوه ي زندگي است . كارآفريني يك منش است . گونه اي از بودن و شدن است . كارآفريني يك سبك زيستن است ، يك راه ، يك روش و يك منش ويژه است . كارآفريني مجموعه اي از خصايل و فضايلي است كه متأثر از ويژگيهاي فردي ، خانواده ، محيط تربيتي و شيوه "اجتماعي شدن" در فرد تكوين مي يابد و تحول مي پذيرد . (ملک پور ، 1390 ، 21)



[1] Stuwart Mill

فهرست برخی از مطالب :


مفاهیم و تعاریف کارآفرینی :

2-2-1-1- دوره اول : قرن15 و 16 میلادی « صاحبان پروژه های بزرگ »

2-2-1-2- دوره دوم : قرن 17 میلادی « مخاطره پذیری »

2-2-1-3- دوره سوم : قرون 18 ، 19و اوایل قرن بیستم« تمایز کارآفرینان از دیگر بازیگران صحنه اقتصاد »

2-2-1-4- دوره چهارم : دهه های میانی قرن بیستم میلادی « نوآوری »

2-2-1-5- دوره پنجم : دوران معاصر « رویکرد چند جانبه »

2-2-2انواع کارآفرینی :

2-2-3 تعریف فرد کارآفرین

2-2-4ویژگی ها و خصوصیات شخصیتی(روان شناختی ) فرد کارآفرین :

2-2-5 عوامل موثر بر ظهور کارآفرینان

2-2-6اهمیت و ضرورت کارآفرینی :

2-2-7 رویکردهای کارآفرینی :

2-2-8 پیامدهای کارآفرینی :

2-2-9 عوامل موثر بر کارآفرینی :

2-4 پیشینه تحقیقات :

2-4-1 مطالعات داخلی :

2-4-2 مطالعات خارجی :

منابع :

الف ) منابع فارسی :

ب ) منابع لاتین :

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه ومبانی نظری مفاهیم و تعاریف کارآفرینی_1624441217_50414_8524_1606.zip0.07 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت