پیشینه ومبانی نظری قابلیتهای بازاریابی
پیشینه ومبانی نظری قابلیتهای بازاریابی

توضیحات:

پیشینه ومبانی نظری قابلیتهای بازاریابی44صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :


-1 مقدمه

جستجوی راه­های جدید جهت رقابت در بازارهای رقابتی جوهره اصلی تفکر استراتژیک و استراتژی بازاریابی بوده و کسب مزیت رقابتی موضوع اصلی مباحث استراتژی است(حسینی و پناهی، 1386). بقای سازمان­ها در محیط رقابتی امروز، راهی جز کسب مزیت رقابتی برای ایشان باقی نمی­گذارد. تئوری پردازان علم مدیریت دو رویکرد برای کسب مزیت رقابتی مطرح نموده­اند، رویکردی که مبتنی بر فرصت­های محیطی است و رویکردی که مبتنی بر قابلیت­های داخلی سازمان است. مطالعات متعددی توسط پژوهشگران دو دهه اخیر نشان داده­است که مزیت رقابتی مبتنی بر قابلیت­های داخلی سازمان، بهترین منشأ برای مزیت رقابتی است. از این رو انتخاب این رویکرد جهت تحلیل و بررسی منشأ رقابتی، روشی آزموده و مطمئن است(حاجی پور و مؤمنی، 13). مزیت رقابتی پایدار یک سازمان عمدتاً در پی ایجاد مزیت رقابتی در منابع داخلی آن حاصل می­گردد(هانت و مورگان[1]، 1995). وقتی که محیط خارجی به سرعت هرچه تمام­تر در حال تغییر و پیشرفت است، تنها رویکردهای داخلی مانند رویکرد منبع محور می­تواند مبنای ثابت و پایداری را در اخذ تصمیم­های استراتژیک فراهم نماید(نارایانان[2]، 2001). نگرش بر مبنای منابع اساساً عملکرد سازمانی را تابع ویژگی­های سازمانی می­داند و رابطه بین مشخصه­های سازمانی و نتایج عملکردی را بررسی می­کند. اصل پایه­ای نگرش بر مبنای منابع این است که سازمان متشکل از مجموعه­های منابع است ومنبع مزیت رقابتی، منابع سازمان بوده، ویژگی­ها و خصوصیات منابع، چگونگی مزیت و حد پایداری آن را تعیین می­کند(مهری و خداداد حسینی، 1384).



[1] - Hunt & Morgan

[2] - Narayanan

فهرست برخی از مطالب :


مقدمه

2-2 مبانی نظری

2-2-1دیدگاه مبتنی برمنابع (RBV) :

منابع ارزشمند

منابع کمیاب

تقلید ناپذیری

شرایط تاریخی خاص

ابهام علّی

پیچیدگی اجتماعی

جانشین¬پذیری

2-2-2 قابلیت های بازاریابی

2-2-2-1 مقدمه

2-2-2-2 بیان مسأله

2-2-2-3 پیشینه متغیر

نمودار(2-1 ) مدل فرضیه اصلی 1

جدول(2-1) پیشینه ارتباط متغیر قابلیت بازاریابی وعملکرد

2-2-2-4 تحلیل و نتیجه¬گیری

منابع فارسی:

منابع لاتین:

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه ومبانی نظری قابلیتهای بازاریابی_1624431803_50391_8524_1895.zip0.06 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت