توضیحات:
پیشینه ومبانی نظری قابلیتهای بازاریابی44صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
بخشی از متن :
-1 مقدمه
جستجوی راههای جدید جهت رقابت در بازارهای رقابتی جوهره اصلی تفکر استراتژیک و استراتژی بازاریابی بوده و کسب مزیت رقابتی موضوع اصلی مباحث استراتژی است(حسینی و پناهی، 1386). بقای سازمانها در محیط رقابتی امروز، راهی جز کسب مزیت رقابتی برای ایشان باقی نمیگذارد. تئوری پردازان علم مدیریت دو رویکرد برای کسب مزیت رقابتی مطرح نمودهاند، رویکردی که مبتنی بر فرصتهای محیطی است و رویکردی که مبتنی بر قابلیتهای داخلی سازمان است. مطالعات متعددی توسط پژوهشگران دو دهه اخیر نشان دادهاست که مزیت رقابتی مبتنی بر قابلیتهای داخلی سازمان، بهترین منشأ برای مزیت رقابتی است. از این رو انتخاب این رویکرد جهت تحلیل و بررسی منشأ رقابتی، روشی آزموده و مطمئن است(حاجی پور و مؤمنی، 13). مزیت رقابتی پایدار یک سازمان عمدتاً در پی ایجاد مزیت رقابتی در منابع داخلی آن حاصل میگردد(هانت و مورگان[1]، 1995). وقتی که محیط خارجی به سرعت هرچه تمامتر در حال تغییر و پیشرفت است، تنها رویکردهای داخلی مانند رویکرد منبع محور میتواند مبنای ثابت و پایداری را در اخذ تصمیمهای استراتژیک فراهم نماید(نارایانان[2]، 2001). نگرش بر مبنای منابع اساساً عملکرد سازمانی را تابع ویژگیهای سازمانی میداند و رابطه بین مشخصههای سازمانی و نتایج عملکردی را بررسی میکند. اصل پایهای نگرش بر مبنای منابع این است که سازمان متشکل از مجموعههای منابع است ومنبع مزیت رقابتی، منابع سازمان بوده، ویژگیها و خصوصیات منابع، چگونگی مزیت و حد پایداری آن را تعیین میکند(مهری و خداداد حسینی، 1384).
[1] - Hunt & Morgan
[2] - Narayanan
فهرست برخی از مطالب :
مقدمه
2-2 مبانی نظری
2-2-1دیدگاه مبتنی برمنابع (RBV) :
منابع ارزشمند
منابع کمیاب
تقلید ناپذیری
شرایط تاریخی خاص
ابهام علّی
پیچیدگی اجتماعی
جانشین¬پذیری
2-2-2 قابلیت های بازاریابی
2-2-2-1 مقدمه
2-2-2-2 بیان مسأله
2-2-2-3 پیشینه متغیر
نمودار(2-1 ) مدل فرضیه اصلی 1
جدول(2-1) پیشینه ارتباط متغیر قابلیت بازاریابی وعملکرد
2-2-2-4 تحلیل و نتیجه¬گیری
منابع فارسی:
منابع لاتین:
پیشینه ومبانی نظری قابلیتهای بازاریابی_1624431803_50391_8524_1895.zip0.06 MB |