
توضیحات:
پیشینه ومبانی نظری تحقیق خود، خودپنداره، خود آرمانی34صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
بخشی از متن :
خود، خودپنداره، خود آرمانی[1]
جرسیلد[2]پدیده خود را چنین تعریف میکند: خود، مجموعهای از افکار و عواطف است که سبب آگاهی فرد از موجودیت خود میشود. بدین معنی که او میفهمد کیست و چیست. خود، دنیای درونی شخص است و شامل تمام ادراکات، عواطف، ارزشها و طرز تفکر او است. پندار یا تصوری که فرد از خود دارد مسلماً برای او اهمیت حیاتی داشته، و سعی دارد که این تصویر را نگه دارد (بیابانگرد، 1390).
خود پنداره: پاپیکا[3] خودپنداره را بهعنوان یک ساختار پیچیده و اغلب شناختی از تعمیمات شخص به خود که شامل ویژگیها، تواناییها، دانش، ارزشها، نگرشها، نقشها و دیگر موضوعاتی که افراد خود را تعریف کرده و پیوسته دادههای خود را در آن یکپارچه میکنند، میداند (جوکلاوا و اولریکایوا، 2011).
خود ایدهآل یا آرمانی مجموعه ویژگیهای شخصی و شخصیتی است که ما دوست داریم واجد آنها باشیم. این تمایل ممکن است هدفی فردی و ذهنی باشد که ما در تخیل خود میخواهیم به آن دستیابیم و یا تصویری است که میل داریم از خود به دیگران نشان دهیم. خود ایدهآل ممکن است بسیار دور از واقعیت و دور از دسترس باشد. تحقیقات نشان داده است که در افراد به هنجار بهخصوص افراد نوروتیک، کشمکش میان خود و خود ایدهآل بسیار بیشتر از افراد عادی است (بیابانگرد، 1390).
[1].ideal self
[2].Jersild
[3].Papica. J
فهرست برخی از مطالب :
خود پنداره:
اهمیت مفهوم خود و خودپنداره
جوانب مختلف خود پنداره
خودپندارهی تحصیلی
عوامل مؤثر بر خودپندارهی تحصیلی
دیدگاههای نظری در مورد خودپنداره
کارل راجرز
ابراهام مزلو
آلفرد آدلر:
کوپر اسمیت :
پیشینه پژوهشی درباره خود پندارهی تحصیلی
پژوهشهای داخلی
پژوهشهای خارجی
منابع فارسی
منابع انگلیسی:
پیشینه ومبانی نظری تحقیق خود، خودپنداره، خود آرمانی_1624424429_50345_8524_1365.zip0.05 MB |