توضیحات:
پیشینه و مبانی نظری هدف حسابداری، گزارشگری مالی،کیفیت سود، مدیریت سودوتاثیر کارایی وبازار کارا39صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
بخشی از متن :
1-2 مقدمه
حسابداری به عنوان مکانیزمی جهت ایجاد توان ارائه اطلاعات مربوط، علاوه بر ایجاد امکان تصمیم گیری بهتر سرمایه گذاران ، دارای منافع اجتماعی از طریق بهبود کارکرد بازارهای اوراق بهادار می باشد. تحقیقات حسابداری تاکید دارد که قیمت ها در بازار اوراق بهادار به اطلاعات حسابداری واکنش نشان می دهد که این واکنش نشان از محتوا و، بار اطلاعاتی و اطلاعات مفید حسابداری است که باعث تغییر عقاید و رفتارهای سرمایه گذاران می شود و میزان درجه مفید بودن ، به وسیله وسعت و اندازه تغییرات حجم و با به دنبال انتشار اطلاعات اندازه گیری می شود.
گزارشگری مالی فراتر از صورت های مالی است و سایر ابزارهای اطلا ع رسانی مانند گزارش هیات مدیره، گزارش های ادواری و اطلا ع رسانی اینترنتی را شامل می شود. گزارشگری مالی فقط یک محصول نهایی نیست، بلکه فرآیندی متشکل از چند جزء است که در شکل یک ارائه شده است عوامل زیادی بر کیفیت گزارشگری مالی تاثیر گذار هستند همچنین گزارشگری مالی نیز بر عوامل مختلفی تاثیر گذار است. یکی از اهداف گزارشگری مالی تسهیل تخصیص بهینه سرمایه در اقتصاد است. یکی از مهمترین جنبه های این نقش بهبود تصمیمات سرمایه گذاری است. همچنین افزایش شفافیت مالی پتانسیلی برای کاهش مشکل عدم کارایی سرمایه گذاری می شود. طی تحقیقات مختلف رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی و متغیرهای مالی و غیر مالی شرکتها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. رویکرد اصلی در این پژوهش بررسی رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری و عوامل تاثیر گذار بر آن می باشد. از آنجا که در این تحقیق برای سنجش و بررسی کیفیت گزارشگری مالی از معیارها و مبانی کیفیت سود و مدیریت سود استفاده شده است در این فصل موارد فوق نیز مورد بررسی قرار می گیرند.
در این فصل ابتدا ادبیات موضوعی در خصوص گزارشگری مالی، سود، کیفیت سود، مدیریت سود ، کیفیت گزارشگری مالی،سرمایه گذاری و همچنین کارایی سرمایه گذاری پرداخته شده سپس در انتهای فصل به تحقیق های گذشته داخلی و خارجی و نتایج آن نیز اشاره گردیده است.
فهرست برخی از مطالب :
1-2 مقدمه................................................................................................
2-2-مبانی نظری تحقیق................................................................................
1-2-2 استفاده کنندگان از اطلاعات و نیازهای آنان...............................................
2-2-2هدف حسابداری وگزارشگری مالی...........................................................
3-2 مفاهیم سود در حسابداری.........................................................................
1-3-2-مفهوم اقتصادي سود............................................................................
2-3-2-پيدايش نظريه كيفيت سود......................................................................
3-3-2-مفهوم كيفيت سود...............................................................................
4-3-2-معيارهاي اندازه گيري كيفيت سود...........................................................
4-2-مباني نظري مربوط به مديريت سود..........................................................
1-4-2 تئوری بازار کارآ...............................................................................
2-4-2 تأثیر کارایی: ..................................................................................
3-4-2 نقاط ضعف نظریه بازار کارآ...............................................................
4-4-2پاسخ نظریه بازار کارا ........................................................................
5-4-2 بازار چطور کارآ می شود...................................................................
6-4-2 درجات کارایی.................................................................................
5-2 مدل هاي اندازه گيري مديريت سود.........................................................
1-5-2مدل جمع اقلام تعهدی اختیاری.......... .......... .......... .......... ............ ....
2-5-2مدل اقلام تعهدی یگانه ...............................................................
3-5-2مدل جمع اقلام تعهدی.......... .......... .......... .......... .......... .................
4-5-2مدل توزیعی.......... .......... .......... .......... .......... .......... ..................
6-2 کارایی سرمایه گذاری.......... .......... .......... .......... .......... ...................
7-2 پیشینه تحقیق.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ........
1-7-2 تحقیقات خارجی.......... .......... .......... .................... ................ ......
2-7-2 تحقیقات داخلی...............................................................................
پیشینه و مبانی نظری هدف حسابداری، گزارشگری مالی،کیفیت سود، مدیریت سودوتاثیر کارایی وبازار کارا_1624341957_50207_8524_1953.zip0.07 MB |