توضیحات:
پیشینه و مبانی نظری مسئوليت اجتماعی شرکت ها61صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
بخشی از متن :
-1مقدمه:
چون سازمان ها جزئی از جامعه می باشند و اثر عمده ای برسيستم اجتماعی دارند، تمامی اقدامات آنها بايد به گونه ای باشد که اثرات مثبت حاصل از فعاليت خود را به حداکثر رسانده و اثرات منفی را نيز به حداقل برسانند و تلاششان در جهت برطرف کردن نيازها، خواسته ها و نگرانی های جامعه باشد.بنابراين مسئوليت اجتماعی شرکت ها تدابير و اقدامات خاصی در زمينه کارکنان ،مصرف کنندگان ،سهامداران ،تأمين کنندگان، حمايت های زيست محيطی، حقوق بشر ، اخلاق،اطاعت از قوانين و مقررات و کمک های خيريه می باشد. در واقع توسعه و اجرای اين استراتژی ها در اين حوزه ها از ابعاد کليدی مسئوليت اجتماعی شرکت ها می باشد. مفهوم مسئوليت اجتماعی شرکت ها اين اجزاء را به هم وصل کرده و فعاليت های سازمان ها را حول يک چارچوب خاص که حمايت کننده کسب و کارها و ذينفعان اصلی است را سامان می بخشد.
در اين فصل ابتدا به تعريف مسئوليت اجتماعی و شناخت مفهوم آن و اهميت ، مؤلفه ها و ارزش های مسئوليت اجتماعی می پردازيم. در ادامه اين فصل مباحث مربوط به جذابيت مراکز خريد و معرفی مرکز خرید هايپراستارمی پردازيم. در انتها به ادبيات موجود درخصوص اين تحقيق در داخل و خارج می پردازيم .
2-2 مسئوليت اجتماعی شرکت :
مسئوليت اجتماعي شرکت ها با روابط بين شرکت ها و جامعه سر و کار دارد. به طور مشخص اين مفهوم به بررسي تأثيرات فعاليت هاي شرکت ها روي افراد و جامعه مي پردازد.. اين مفهوم از طيفي با معاني اقدامات نوع دوستانه و بشردوستانه و آگاهي و وجدان عمومي شرکت ها تا متعهد بودن به رعايت اخلاق و قانون وفعاليت نوع دوستانه اي که به بهبود رفاه اجتماعي و عمومي منجر شود را در بر مي گيرد.
بسياري آن را معادل يك نوع مشروعيت و متعلق بودن مي دانند و عده محدودي نيزآن را معادل مجموعه اي از تعهدات سپرده شده به شرکت ها براي اجراي استاندارد رفتاري درتجارت مي دانند. بعضي از آن معني تعهد يا مسئوليت قانوني را برداشت مي کنند، براي ديگران اين به معني رفتاري مسئولانه و اجتماعي بر حسب رعايت مسائل اخلاقي است. براي برخي ديگر معني آن مسئول بودن است، خيلي ها آن را معادل هداياي صدقه اي و کمك هاي خيريه مي دانند، بعضي آن را به معني آگاهي اجتماعي مي پندارند. بسياري از آناني که مشتاقانه اين مفهوم را پذيرفته اند آن را به معني مشروعيت و مقبوليت مي دانند، تعدادی هم آن را به مثابه نوعي وظيفه محول شده براي اعمال ضوابط رفتاري عالي تر بر روي بنگاههاي اقتصادي وبازرگانان و نه شهروندان می پندارند. (اميدوار ، 1387،32 )
فهرست برخی از مطالب :
ادبيات نظری و پيشينه تحقيق. 12
2-3 ابعاد و مؤلفه های تشکيل دهنده مسئوليت اجتماعی: 16
2-4 ابعاد مسئوليت اجتماعی شرکت ها و جايگاه مسئوليت اجتماعی : 16
2-5 سير تکامل تدريجی مسئوليت اجتماعی. 17
2-5-1 مسئوليت اجتماعی چگونه رشد و تغيير کرد؟ 17
2-5-2 از نوع دوستی تا نوع دوستی استراتژيک.. 18
2-5-3 از سرمايه گذاری به سرمايه گذاری موقعيت اجتماعی. 18
2-5-4 از کارآفرينی تا کارآفرينی اجتماعی. 18
2-5-5 از مسئوليت اجتماعی شرکت تا سودآوری. 18
2-6 ابعاد سه گانه مسئوليت اجتماعی در سطح کلان : 18
2-8 اهميت مسئوليت اجتماعی سازمان ها 19
2-9 ديدگاه های نظری پيرامون مسئوليت اجتماعی: 21
2-9-1 ديدگاه های موافقان و مخالفان. 22
2-9-2 ديدگاه به حداكثر رساندن سود خالص... 23
2-9-3ديدگاه به حداكثر رساندن سود معين. 23
2-9-4 ديدگاه آگاهي اجتماعي و الگوي ذينفعي. 24
2-9-5 ديدگاه خدمات اجتماعي. 24
2-10 مدل های مسئوليت اجتماعی. 30
2-10-1 مدل مسئوليت اجتماعی ديويس.. 30
2-10-2 مدل مسئوليت اجتماعی کارول. 31
2-10-3 مدل مسئوليت اجتماعی والاس.. 32
2-11 مسئوليت اجتماعی، پيش فرض پاسخ گويی اجتماعی. 32
2-12مسئوليت اجتماعی ذينفعان. 33
2-13 پيوستار مسئوليت اجتماعی. 33
2-14 اصول دهگانه مسئوليت اجتماعی: 34
2-15 ايجاد ارزش از طريق مسئوليت اجتماعی. 34
2-16 رهيافت های مسئوليت اجتماعی. 35
2-17 استراتژی های مسئوليت اجتماعی. 36
2-19ابعاد و مؤلفه هاي تشكيل دهنده سرمايه اجتماعي. 40
2-20 مسئوليت اجتماعي و سرمايه اجتماعي. 40
2-21مسئوليت اجتماعی شرکت به عنوان مزيت رقابتی. 42
2-22 مزايای مسئوليت اجتماعی در تجارت. 44
2-23 مسئوليت اجتماعی و حمايت از حقوق مصرف کننده : 45
2-24 تأثير برنامه های مسئوليت اجتماعی شرکت بر خرده فروش و مشتری. 47
2-24-1 ارتباط بين مسئوليت اجتماعی و تصوير فروشگاه نزد خرده فروش.. 47
2-24-2 تصوير فروشگاه نزد خرده فروش ،رضايت و وفاداری مشتری. 48
2-25 اثر مسئوليت اجتماعی در کسب و کار. 48
2-26 دلايل روی آوردن شرکت ها به مسئوليت اجتماعی. 50
2-27 تأثير مسئوليت اجتماعی در بازاريابی و رفتار خريد مصرف کننده 51
2-29 مراکز خريد و فروشگاه های زنجيره ای. 55
2-29-1 تاريخچه ايجاد مراکز خريد و فروشگاه های زنجيره ای: 55
30-2اصول مکان يابی مراکز خريد و فروشگا ه ها: 57
31-2مصرف کنندگان و عوامل موثر بر جذابيت مراکز خريد 59
2-31 مرکز خريد هايپر استار. 61
2-32مسئوليت اجتماعی مراکز خريد و فروشگاه های زنجيره ای: 63
پیشینه و مبانی نظری مسئوليت اجتماعی شرکت ها_1624247284_50077_8524_1541.zip0.29 MB |