توضیحات:
پیشینه و مبانی نظری گردشگری گل و گیاه و تاثیر آن بر جذب گردشگر38صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
بخشی از متن :
۲-۱-گردشگری
ده ها تعریف از گردشگری ارائه شده است که برخی از آنها به شرح زیر است:
گردشگری مجموع پدیده ها و ارتباطات ناشی از کنش متقابل میان گردشگران، سرمایه، دولت ها و جوامع میزبان، دانشگاه هاو سازمان های غیر دولتی، در فرایند جذب، حمل و نقل، پذیرایی و کنترل گردشگران و دیگر بازدید کنندگان است. در تعریف فنی دیگری سازمان جهانی جهانگردی، گردشگری را از ابعاد مختلف، براساس تمایز در رویکرد به مکان مورد بازدید، به صورت زیر تقسیم کرده است (پاپلی یزدی، ۱۳۸۹، ص ۱۲).
_گردشگری عبارت است از فعالیت افرادی که برای استراحت، کار و دلایل دیگر به خارج از محیط سکونت معمول خویش سفر کرده، حداکثر برای یک سال متوالی در آنجا اقامت کنند.
_گردشگری داخلی: در این حالت اشخاص مقیم یک کشور حداکثر برای مدت دوازده ماه به محلی در در کشور خودشان که خارج از محیط معمولی زندگی آنهاست سفر می کنند و هدف اصلی سفر آنها انجام کاری نیست که سرانجام آن دریافت مزدی از محل مورد بازدید باشد.
_گردشگری خارجی: افراد برای حداکثر مدت دوازده ماه به کشوری که محل اقامت معمول آنها نیست و خارج از محیط معمول زندگی شان قرار دارد سفر می کنند و هدف اصلی آنها از این بازدید انجام کاری نیست که سرانجامش دریافت مزدی از کشور مورد بازدید باشد.
گردشگری به علت خصلت بین رشته ای خود قابلیت نگرش های متفاوت را داراست و این امر سبب ارائه تعاریف بسیاری برای آن گردیده است. در تعاریف اولیه گردشگری بیشتر بر بعد فاصلا تاکید شده است و گردشگران بر مبنای فاصله ای که از محل مسکونی خود داشته اند، طبقه بندی شده اند.
فهرست برخی از مطالب :
۲-۱-۱-مفاهیم پایه گردشگری.. 13
۲-۱-۳-بار مفهومی و معنای نهفته در کلمه گردشگری.. 14
۲-۲-رویکرد های مطالعه گردشگری.. 19
۲-۳-چرا گردشگری موضوع علم جغرافیاست؟. 20
۲-۴-۲-نظام سلسله مراتبی جاذبه ها 25
۲-۴-۳-شناخت جاذبه های گردشگری................................................................................................ 25
۲-۴-۴-گونه شناسی جاذبه های گردشگری.. 26
۲-۵-۱-گردشگری فرهنگی و پایداری.. 32
۲-٦-تعریف مفهوم جغرافیای گیاهی.. 35
۲-۸-تعریف مفهوم جغرافیای توریستی.. 40
۲-۱۲-اهمیت اقتصادی گلکاری.. 44
۲--ایدآلیسم: اید آلیسم idealism اصالت تصور و آرمانگرایی.. 49
پیشینه و مبانی نظری گردشگری گل و گیاه و تاثیر آن بر جذب گردشگر_1624164698_49988_8524_1025.zip0.52 MB |