توضیحات:
پیشینه و مبانی نظری کاهش رضایت شغلی کارمندان بانک 19صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
بخشی از متن :
2-1) اهميت پيشينه يا تاريخچة تحقيق
هدف ما از پيگيري و جستجوي پيشينة تحقيقهاي ديگر مرتبط با اين تحقيق در حقيقت جلوگيري از دوباره كاري و سپس استفاده از تجربيات گذشته در جهت انجام عمل صحيح و همچنين نوآوري احتمالي ميباشد و در اين راه بايد سه گام مهم برداريم:
الف – شناسائي
ب – مطالعه نقادانه
ج – تهيه گزارش و تحقيق
بررسي پيشينه تحقيق معمولاً نقدي از دانش موجود درباره موضوع مورد پژوهش است.
2-1) چكيده تحقيق اول
در تحقيقي كه در يكي از بانكهاي دولتي (بانك ملت) انجام شده است تأثير يك سري از عوامل مؤثر بر رضايت شغلي را مورد بررسي قرار داده و نتايج حاصل از اين تحقيق به شرح زير است.
1- نوع استخدام (رسمي و قرار دادي) بعنوان متغير مستقل و رضايت شغلي بعنوان متغير وابسته در نظر گرفته شده است. تحليل و واريانس دادهها نشان ميدهد كه بين دو گروه رسمي و قرار دادي از نظر ميزان رضايت شغلي تفاوت معناداري وجود دارد و بطور كلي ميانگين رضايت شغلي كاركنان رسمي از كاركنان غير رسمي بيشتر است.
2-3) چكيده تحقيق دوم
در تحقيقي كه توسط يكي از كارمندان كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران با مدرك كارشناسي ارشد صورت گرفته است.
عوامل موثر بر ميزان رضايت شغلي كاركنان با توجه به متغيرهاي مستقلي مانند امنيت شغلي و نحوه مديريت افراد ملفوق بررسي گرديد، و نتايج زير اخذ گرديده است.
- امنيت شغلي كه بعنوان يك متغير مستقل و رضايت شغلي بعنوان يك متغير وابسته در نظر گرفته شده است. نتايج تحقيق نشان ميدهد كه ضريب همبستگي بين آنها مثبت، مستقيم و معني دار است بعبارتي كسانيكه احساس امنيت شغلي بيشتري اظهار ميدارند. همزمان احساس رضايت شغلي بيشتري ابراز ميدارند.
- يافتههاي تحقيق فوق نشان ميدهد كه كارمنداني كه شيوه مديريت را پدرانه درك مينمايند رضايت شغلي بيشتري دارند و ميان مديريت خود كامه و رضايت شغلي رابطه معكوس و همبستگي منفي وجود دارد.
2-4) چكيده تحقيق سوم
در تحقيقي به منظور مقايسه رضايت شغلي، تعهد سازماني و همبستگي آنها با منحني از ويژگيهاي فردي در بانك صادرات منطقه شرق تهران نتايجي بدست آمده بشرح زير است.
در اين پژوهش به دو ضرورت اصلي عامل انساني كه امروزه از جمله مسائل اصلي مورد توجه صاحب نظران علوم رفتاري و مديريت منابع انساني به شمار ميرود يعني رضايت شغلي و تعهد سازماني كه بعنوان نگرشهاي شغلي مطرح هستند پرداخته ميشود. اين متغيرها در سطح كارمندان حوزه ستادي منطقه شرق تهران صورت گرفته است.
سؤال اصلي اين بوده است كه: آيا تفاوت معناداري بين رضايت شغلي و تعهد سازماني افراد تحت سرپرستي وجود دارد؟
همچنين آيا تفاوت معناداري ميان مؤلفههاي رضايت شغلي و تعهد سازماني افراد تحت سرپرستي وجود دارد؟
نتايج نشان داد كه در كل نمونه تحت سرپرستي (كاركنان ستادي) ازنظر مقايسه ميانگين رضايت شغلي و تعهد سازماني كاركنان در سطح بالاتري بودند.
همچنين براي بررسي رابطه بين متغيرهاي تحقيق با استفاده از آزمون تحليل واريانس نتايج زير بدست آمد:
- بين تعهد سازماني در نمونه تحت سرپرستي تفاوت معناداري وجود نداشت.
- بين خرده مقياسهاي تعهد سازماني در نمونههاي تحت سرپرستي تفاوت معناداري مشاهده نشد.
- بين رضايت شغلي و تعهد سازماني در نمونههاي تحت سرپرستي ارتباط معناداري وجود دارد.
فهرست برخی از مطالب :
فصل دوم
مرور ادبيات و پيشينه تحقيق
- مرور و ارائه چكيده 3 تحقيق مرتبط با موضوع
- اصل تحقيق
پیشینه و مبانی نظری کاهش رضایت شغلی کارمندان بانک_1624160442_49958_8524_1794.zip0.02 MB |