توضیحات:
پیشینه و مبانی نظری قيمت گذاري30صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
بخشی از متن :
قيمت گذاري
به طور ساده قيمت گذاري يعني تعيين قيمت براي کالا يا خدمت. قيمتگذاري فعاليتي است که بايد تکرار شود و فرايندي مداوم و پيوسته محسوب ميشوداين تداوم ناشي از تغييرات محيطي و عدم ثبات شرايط بازار است که لزوم جرح و تعديل قيمت را ايجاد ميکند. قيمت گذاري با هدف حداکثر کردن سود، افزايش سهم بازار، رهبري کيفيت، ادامه حيات و يا افزايش قيمت بازار صورت مي گيرد.قیمت یکی از عناصر چهارگانه آمیخته بازاریابی (محصول- قیمت- فروش- توزیع) است. قیمت تعیین می کند که چه چیزی تولید شود وچه کسی آن را تقاضا کند مهمترین وظیفه بازاریاب در قیمت گذاری شناخت رابطه قیمت و تقاضاست در حالت عادی برای کالای عادی قیمت وتقاضا رابطه عکس دارند عامل مهم دیگر در قیمت گذاری عرضه محصولات و قیمتهای رقباست.در محيط بسيار پوياي بازار امروز، همگام با تغييرات محصول، بازار و رقابت در طول زمان، استراتژي هاي بازاريابي شركت نيز بايد تغيير كنند. چرخه عمر محصول، مي تواند بيانگر تغييراتي باشد كه شركت در مسير حركت محصول در چرخه عمر خود، اعمال مي كند. استراتژي هاي قيمت گذاري نيز بايد با ساير استراتژي هاي شركت هماهنگ باشند و همچنین مديران بايد بدانند چگونه قيمت مناسب را تعيين كنند (شيپلي[1]، 2001).
قيمتگذاري، تصميمي است كه نظريههاي تقاضا، هزينه و ساختار بازار را به هم ربط ميدهد. تصميم به قيمتگذاري كانون توجه نظريه اقتصاد خرد در تخصيص منابع بوده است. در تحليل تصميمگيري تجاري، قيمتگذاري دقيقاً یک جزء از راهبرد جامع رقابتي است. علاوه بر اين، تصميم قيمتگذاري وسيلهاي براي رسيدن به هدف است نه خود هدف به طوري كه تصميمات مربوط به قيمت بايد در زمينه اهداف كلي تجاري ملاحظه شوند. قيمت، يك متغير راهبردی و عملياتي است به طوري كه تصميمات قيمتگذاري ميتواند اثر قابل توجهي روي عملكرد آتي و فعلي داشته باشد. به علت بُعد زماني قيمت، لازم است اهداف قيمتگذاري به دقت تعريف شود. به عنوان مثال تنظيم يك قيمت جاري در سطح پايين ممكن است تصميم بهينهاي باشد اگر تنظيمات بعدي و وضعيت يك بازار مسلط، منجر به منافع بلندمدت به قيمت از دست دادن منافع كوتاهمدت شود.
[1] . Shipley
فهرست برخی از مطالب :
2-12-2- عوامل موثر بر قیمتگذاری........ 4
2-12-3-1- به حداکثر رساندن سود فعلی.. 5
2-12-3-2- به حداکثر رساندن سهم بازار. 5
2-12-3-3- کشیدن عصاره بازار. 5
2-12-3-4- پیشرو شدن از نظر کیفیت.. 6
2-12-6- قیمت گذاری منعطف در بازار الکترونیک... 13
2-12-7- قیمت گذاری منعطف(پویا) در حراجی ها 14
2-12-8- مزایای قیمت گذاری منعطف در شرکت ها 15
2-12-9- تعیین قیمت های دقیق و درست.. 16
2-12-10- مزایای قیمت انعطاف پذیر برای مشتریان. 17
2-12-11-استراتژیهای پیشرفته قیمتگذاری منعطف... 18
2-12-11-1- قیمتگذاری منعطف مبتنی بر سفارش سازی.. 18
2-12-11-2- قیمت گذاری چند بعدی.. 20
2-12-11-3- قیمت گذاری گروهی.. 20
2-12-11-4- قیمت گذاری منعطف تشویقی(ترفیعی) 21
2-12-11-5- قیمتگذاری دو بخشی.. 21
2-12-11-6- قیمت گذاری بر اساس تخفیفات مقداری.. 22
2-16-1- پیشینه تحقيقات انجام شده در داخل کشور. 23
2-16-2- پیشینه تحقيقات انجام شده در خارج از کشور. 24
پیشینه و مبانی نظری قيمت گذاري_1624083123_49903_8524_1120.zip0.07 MB |