پیشینه و مبانی نظری فن آوری اطلاعات،بیمه و انواع آن
پیشینه و مبانی نظری فن آوری اطلاعات،بیمه و انواع آن

توضیحات:

پیشینه و مبانی نظری فن آوری اطلاعات،بیمه و انواع آن26صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :


مبانی نظری وپیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات،بیمه وانواع آن

-1) مقدمه

در سال های اخیر استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان محور بسیاری از تحولات جهانی امری

انکارناپذیر بوده و این امر موجب تسریع انجام امور گشته است. در حال حاضر در هر تجارتی می توان نشانه

هایی از فن آوری را مشاهده کرد مانند بانکداری الکترونیکی، آموزش الکترونیک و بیمه الکترونیکی (علیزاده،

1383).امروزه اطلاعات هم به عنوان یک منبع استراتژیک و هم منبع عمده برای ارزش افزوده مطرح است. هزاره سوم به زعم صاحب نظران و اندیشمندان، عصر اطلاعات و به تبع آن فن آوری اطلاعات است. حرکت جوامع به سوی جامعه اطلاعاتی،جهان را وارد عصر اطلاعات ساخته و بسیاری از جنبه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی بشر را دسخوش تحولی عمیق نموده است(محترمی،1382).

ضرورت استفاده از فن آوري اطلاعات در صنعت بيمه را شركت هاي خصوصي و دولتي حس كرده اند و مدتي است كه به اين سمت و سو كشيده شده اند، اما هنوز تا رسيدن به جايگاه ايده آل در اين عرصه فاصله زيادي باقي مانده است.

نقش و تاثير فناوري اطلاعات در عصر حاضر بر هيچ كس پوشيده نيست، به خصوص صنعت بيمه كه تمام اقشار جامعه با آن سر و كار دارند.نقش فناوري اطلاعات در صنعت بيمه از منظر نقش و تاثير فناوري اطلاعات در فرآيند انجام عمليات بيمه گري، نقش فناوري اطلاعات در نتيجه عمليات بيمه گري و تاثير آن در ضريب نفوذ بيمه در كشور و نقش اطلاعات و آمار دقيق و به موقع در كيفيت اداره امور شركت هاي بيمه بسيار حائز اهميت است. هر چند طي اين سال ها صنعت بيمه توانسته است پيشرفت كند و بخشي از فعاليت هاي خود را توسط IT انجام دهد ولي هنوز هم با كشورهاي پيشرفته فاصله فراواني وجود دارد. براي رسيدن به جايگاه واقعي در اين زمينه نيازمند يك برنامه جامع و كامل هستيم تا با استفاده از اطلاعات دقيق و آمار و ارقام مديريت ريسك داشته باشيم اطلاعات دقيق و آمار و ارقام را از مهم ترين مواردی است كه مي تواند در بالابردن كيفيت شركت هاي بيمه اي تاثير گذار باشد.نقشIT در صنعت بيمه همان نقش پشتيباني كننده است و در ايران به دليل وجود موانع حقوقي، قانوني و فني و نهادي اين بخش به رشدي كه مدنظر بوده نرسيده است. بنابراين، براي توسعه IT در صنعت بيمه مجموعه متنوعي از اقدامات در زمينه هاي مختلف زيرساختي، فني و مديريتي، مسائل فرهنگي و حوزه كاربران و نرم افزارهاي كاربردي بايد صورت گيرد؛ زيرا بدون يك الگوي وحدت بخش، يكپارچه و تعيين تقدم و تاخر اين اقدامات دشوار خواهد بود.شركت هاي بيمه دولتي و خصوصي ضرورت استفاده از فناوري اطلاعات را در صنعت بيمه احساس كرده و به اين سمت و سو گرايش يافته اند(روزنامه دنياي اقتصاد، 1386).

فهرست برخی از مطالب :

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری فن آوری اطلاعات،بیمه و انواع آن_1624082188_49892_8524_1723.zip0.06 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت