توضیحات:
پیشینه و مبانی نظری فرهنگ کیفیت محوری39صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
بخشی از متن :
فرهنگ کیفیت محور
مفهوم وتعاریف كیفیت
کیفیت، واژه رایج و آشنایی است که از مفهوم و نحوه کاربرد آن تفاسیر گوناگونی به عمل آمده است . اما وجه مشترک تمام تعاریف سازگار کالا یا خدمات با انتظارات و نیاز های مشتریان است به عبارت دیگر کیفیت وقتی به دست می آید که تولید خدمت، انتظارات مشتری( اعم از داخلی و خارجی ) را برآورد سازد. کیفیت از مشتری شروع می شود و هر گونه توجه یا خدمت،بدون توجه مشتری الزاماً کیفیت را به دنبال ندارد . بنابراین باید نظر مشتریان را جویا و از نیاز های آنان به خوبی آگاه شد وتولید یا خدمات را منطبق با آن نیاز ها ارائه کرد.انسان در زمانی که سعی در تولید کالا یا ارائه خدمات نمود به موضوع کیفیت توجه ویژه ای معطوف داشته است شاید یکی از دلایل مهم توسعه تکنولوژی و صنعت بر مبنای این اصل استوار می باشد که انسان هیچ گاه از وضع موجود راضی نبوده و همواره سعی در بهبود وضعیت موجود داشته است.
به طور کلی تعاریف متعدد و گوناگونی در مورد کیفیت ارائه شده است که عبارتند از:
کیفیت به عنوان درجه ای که یک محصول با انتظارات مشتری و مشخصات ارائه شده تطبیق دارد تعریف شده است (روستا و دیگران، ١٣٨٥،٢٢٢ ).
کیفیت توسط مشتری تعیین می شود، نه توسط تولید کننده. به عبارت دقیق تر، کیفیت مجموعه ای ازخصوصیات و مشخصات یک کالا یا خدمت است که احتیاجات و رضایت مصرف کننده را تأمین می کند.
جامعۀ کنترل کیفیت آمریکا واژۀ کیفیت را به صورت زیر تعریف کرده
فهرست برخی از مطالب :
2-1-6- مؤلفه هاي فرهنگ كيفيت 10
2-1-7- چالشها و چگونگي اشاعه فرهنگ كيفيت در دانشگاه 12
2-1-8-چرا فرهنگ کیفیت مهم است... 14
2-1-2- ایجاد نگرش مثبت نسبت به تغییر. 16
2-1-2-4-ایجاد نگرش های مثبت در کارکنان.. 20
2-1-2-6- ایجاد نگرش مثبت نسبت به تغییر از منظرهای مختلف.... 21
2-1-3-2- انواع نوآوری سازمانی.. 24
2-1-3-4- اهداف نظام نوآوری.. 29
2-1-3-5- اهمیت و ضرورت خلاقیت و نوآوری در سازمانها: 30
2-1-3-6-تفاوت تغییر و نوآوری.. 31
2-1-4- بهبود مستمر کیفیت... 31
2-1-4-1- نگاهی به مفهوم کیفیت: 31
پیشینه و مبانی نظری فرهنگ کیفیت محوری_1624081422_49883_8524_1625.zip0.28 MB |