پیشینه و مبانی نظری عملکرد سازمانی بیمارستانی
پیشینه و مبانی نظری عملکرد سازمانی بیمارستانی

توضیحات:

پیشینه و مبانی نظری عملکرد سازمانی بیمارستانی 31صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :


این بخش دو قسمت دارد قسمت اول مبانی نظری تحقیق است که اساساً موضوعاتی مثل ، فرهنگ و عملکرد ،ازچه نظریه ها ،مدل ها و مبانی ای نشات می گیرند مفاهیم تشکیل دهنده آنها ، اهداف و کاربرد های آنها چیست؟ سپس مدل مفهومی تحقیق با تاکید بر روابط بین متغیرها بیان می شود و درنهایت در قسمت پیشینه‌ی تحقیق، مقالات و پژوهش‌های داخلی و خارجی انجام شده در این زمینه معرفی می گردند .


2-2) فرهنگ سازمانی

تعاریف مختلفی در ارتباط با فرهنگ سازمانی ارائه شده است که در این جا بر حسب مورد به تعدادی از آن ها اشاره می شود. شین ( 1985) فرهنگ سازمانی را گروهی از باورها، فرضیات و ارزشهای مشترک بین اعضای یک سازمان می داند که میتوانند بر روی رفتار اعضای سازمان تاثیر بگذارند . علاوه بر آن فرهنگ سازمانی روی اجرای تکنولوژی (مک درموت ،2009)و مدیریت کیفیت جامع نیز تاثیر قابل توجهی می گذارد . این ارزش های مشترک معین می کنند که کارمندان چگونه جهان خود را درک می کنند و به آن پاسخ می دهند.(رابینز،2005) سازمان ها همانند افراد دارای شخصیت هستند که به غالب شخصیتی سازمان، فرهنگ سازمانی گفته می شود . فرهنگ کلید تعالی سازمانی است یا به عبارتی سازمان یک پدیده فرهنگی است (سورنتینو،1992). عموما عدم توجه به فرهنگ سازمانی اگر منجر به شکست مطلق سازمان و نرسیدن به اهداف نشود، حداقل اشکالات عدیده ای را در روند حرکت سازمان ایجاد کرده و انرژی زیادی را برای حل معضلات ایجاد شده ناشی از رودررویی اهداف پیش بینی شده با فرهنگ رایج سازمان هدر می دهد . فرهنگ سازمانی پدیده پیچیده ای است که در عین حال، در تسریع روند پیشرفت و دگرگونی سازمان نقش بسزایی دارد (علیزاده, 1387). فرهنگ در بیمارستان ها از اهمیت زیادی برخودار است زیرا به سازمان اجازه می دهد که ازهویت مشترک خودشان برای خلق میکانیسم های کارای ارتباطی برای فراهم آوردن فضای همکاری در عملکرد سازمانی استفاده کنند (سنهوراس،2007).

فهرست برخی از مطالب :



فصل دوم ادبیات تحقیق.. 20

2-2) فرهنگ سازمانی.. 31

2-2-3-1)مدل کامرون و کویین : 32

2-2-3-2) مدل فرهنگ سازمانی کمرون فریمن: 32

2-2-3-4) مدل فرهنگ سازمانی دفت : 32

2-2-3-5) مدل دنیسون : 33

2-2-3-5-1) درگیر شدن در کار : 33

2-2-3-5-2)سازگاری : 33

2-2-3-5-3)انطباق پذیری : 34

2-2-3-5-4)رسالت : 34

2-3) عملکرد سازمانی : 34

2-3-1) اهداف اندازه گیری عملکرد. 36

2-3-2)نظریه های مهم عملکرد. 36




1-2-3-2) روش ارزیابی کیفیت سلامت کلیولند: 37

2-2-3-2) گروه لیپ فراگ : 37

3-2-3-2)راهبرد های کاربردی : 37

4-2-3-2) ائتلاف کیفیت سلامت نیاگارا: 37

5-2-3-2) نظریه های اثر بخشی سازمانی.. 38

1 - مدل اهداف عقلایی.. 39

2- مدل سیستم های باز. 39

3-مدل فرایند های داخلی : 39

4 - مدل ارتباطات انسانی : 40

2-3-3) مدل های ارزیابی عملکرد : 40

2-3-3-1) مدل تحلیل پوششی داده ها: 40

2-3-3-2) کارت امتیاز متوازن: 41

2-3-3-3) چهار چوب نتایج و عوامل تعیین کننده: 41

2-3-3-4) مدل پابن لاسو : 42

2-3-3-5) مدل پارسونز : 42

2-3-3-6) مدل دنیش : 42

2-3-3-7) مدل سازمان بهداشت جهانی : 43

2-3-3-8) مدل مدیریت کیفیت اروپایی : 43

2-3-4) عملکرد بیمارستانی و جامعه پذیری.. 44

2-3-5) نقش رهبری در ارزیابی عملکرد: 44

2-3-6) عملکرد ورضایتمندی بیماران.. 45

2-4) مدل مفروض وروابط بین متغییر های تحقیق.. 47

2-4-1 ) اعتبار بخشی و عملکرد بیمارستانی.. 47

2-4-2 ) فرهنگ سازمانی و عملکرد. 48

2-5) پیشینه تحقیق.. 49

2-5-1) مطالعات داخلی.. 49

2-5-2) مطالعات خارجی.. 50





فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری عملکرد سازمانی بیمارستانی_1624078103_49861_8524_1101.zip0.08 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت