توضیحات:
پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و عملکرد سازمانی 60صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
بخشی از متن :
-1- مقدمه
امروزه بزرکترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی ان است نیروهای که با رهیافت های جدید فکری واندیشه های متعالی موجبات رشدو بالندکی افراد در جوامع را فراهم میاورندوعامل انساني به عنوان كليدي ترين و حساس ترين عنصر سازماني محسوب مي شود و بيشتر تئوريهاي جديد سازمان و مديريت نيز به چنين عامل حساسي اشاره كردهاند؛ لذا به منظور آگاهي از نتايج عملكرد نيروي انساني، در رابطه با بازده و كارايي مورد انتظار، شاغلان در سازمان مورد ارزيابي قرار مي گيرند. بدين گونه با شناخت نقطه ضعفهاي مستخدم، كمبودهاي سازمان و نيروهاي صديق و باكيفيت. سرمایه، در مورد مؤسسهها، به هر دارایی بر میگردد که باعث ایجاد جریانهای نقدی آتی شود(عسگریان، 1370).
بیشتر داراییهای شناخته شده، ماهیت مشهود و عینی دارند بنابراین، سرمایه مشهود به داراییهای فیزیکی و مالی سازمان اشاره دارد. ارزش این داراییها به طور ادواری (توسط شرکتهای بخش عمومی) افشا میشود و به آسانی بر روی ترازنامه به دست آمده از ثبتهای مالی این شرکتها، یافت میشود. داراییهای فیزیکی، میتواند به معنی زمین، ماشین آلات، موجودی کالا، تجهیزات و ... باشد، درحالی که داراییهای مالی به حقوق صاحبان سهام، سودهای انباشته، سرمایه در گردش، پیش پرداخت هزینهها، حسابهای دریافتی و... گفته میشود. اهمیت داراییهای نامشهود (مانند: مهارتهای نیروی کار و سازمان) در تعیین سودهای آتی به طور فزاینده ای در حال افزایش است.(قلیج لی و مشبکی، 1386)
فهرست برخی از مطالب:
-1- مقدمه ............................................................................................................................................................................... 11
2-1-1- تعاریف سرمایه فکری.. 12
2-1-2- مؤلفههای سرمایه فکری.. 14
2-1-3 ویژگیهای سرمایه فکری.. 18
2-1-3-1 رویکردها و روشهای اندازه گیری داراییهای نامشهود. 19
2-1-3- 2- الگوی رهیاب اسکاندیا 23
2-1-3- 3- الگوی شاخص سرمایه فکری.. 25
2-1-3- 4- الگوی تکنولوژی بروکینگ... 27
2-1-3- 5- الگوی نمایشگر داراییهای نامشهود. 27
2-2-2- تعاریف عملکرد سازمانی.. 29
2-2-3-هدف از ارزیابی عملکرد : 30
3-2-5- اجزاء اصلی و مراحل اجرای مدیریت عملکرد : 34
2-2-6- اما ارزیابی عملکرد چیست ؟. 35
2-2-8- سیستیم های ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن. 38
2-2-9- مدلهای ارزیابی عملکرد سازمانی.. 39
2-2-9-2- ماتريس عملكرد (1989) 43
2-2-9-3- مدل نتايج و تعيين كنندهها (1991) 44
2-2-9-5- كارت امتيازدهي متوازن (1992) 45
2-2-9-6- فرايند كسب و كار (1996) 47
2-2-9-10- تحليل ذي نفعان (2001) 48
2-2-9-11 الگوی ماهواره ای عملکرد سازمانی.. 49
الف)تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور. 56
ب)تحقیقات انجام گرفته در خارج کشور. 60
معرفی بانک .............................................................................................................................................................................. 62
پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و عملکرد سازمانی_1623996750_49732_8524_1012.zip0.35 MB |