پیشینه و مبانی نظری رضایتمندی مشتری ومدل های اندازه گیری رضایت مشتری
پیشینه و مبانی نظری رضایتمندی مشتری ومدل های اندازه گیری رضایت مشتری

توضیحات:

پیشینه و مبانی نظری رضایتمندی مشتری ومدل های اندازه گیری رضایت مشتری 56صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :


صل دوم: مطالعه سوابق و ادبیات موضوع

2-1 ) مقدمه:

بررسی ادبیات تحقیق چه در حوزه منابع نظري و چه از میان پژوهشهاي انجام شده میتواند

محقق را در تدوین راهکارهاي مناسب پژوهش یاري کند . از دیدگاه اثباتی علم خاصیت انباشتی دارد

یعنی تحقیقات معتبر هر یک گوشه یا ابعادي از واقعیت را نشان میدهند و با کنار هم گذاشتن این

تحقیقات و نظریه پردازیها میتوان تصویر کاملی از واقعیت بدست آورد. بعلاوه استفاده از تجربیات

دیگران براي هموار کردن مسیر ناهموار پژوهش شرط عقل است . لذا در هر پژوهشبخصوص، بخش

بررسی ادبیات تحقیق یکی از بخشهاي ضروري و با اهمیت و راهگشا است .

انجام « منابع نظري » و « تحقیقات پیشین » لذا در این فصل ادبیات تحقیق در دو بخش

داده شده تا در تدوین چارچوب نظري این پژوهشبتوان با دید بازتر و فهم روشنتر عمل کرد .

2-2 ) تحقیقات پیشین:

درخصوص رضایت مشتریان و تکریم ارباب رجوع ادارات و سازمانها تحقیقات بسیاري صورت

گرفته که در ذیل به چند مورد از آنها اشاره خواهد شد :

2-2-1 ) : تحقیقات داخلی:

مرکز تحقیقات شرکت پست جمهوري اسلامی ایران در پاییز 1371 یک طرح تحقیقاتی تحت

را انجام داده است. « بررسی عملکرد پست در انواع خدمات متعارف ( سنتی ) از دید مشتریان » عنوان

این گزارش تحلیلی میدانی در چندین منطقه پستی تهران و شهرستان شوشتر و لنگرود صورت گرفته

بررسی و سنجش میزان رضایتمندي یا نارضایتی مشتریان به پست و نحوه » و هدف اصلی گزارش

عنوان شده است . در این مطالعه ، چهار جنبه سرعت، « عملکرد شرکت در ارائه خدمات پستی

امانتداري، صرف وقت و هزینه در سه بخش پست نامه ، امانت پستی و پست مالی به صورت مجزا

مورد بررسی قرار گرفته است .

بررسی عوامل » علی اکبر سجادي در تدوین پایان نامه کارشناسی ارشد خود در سال 1375 به

پرداخته است. « مؤثر بر رضایت مشتري و افزایش فروش فروشگاههاي زنجیرهاي رفاه استان تهران

٧

در این تحقیق عنوان شده است ، از میان عوامل زیادي که یک سازمان را تحت تأثیر قرار میدهند

مشتري یا ارباب رجوع به عنوان علت وجودي و ادامه حیات یک سازمان از اولویت خاصی برخوردار

است . بنابراین مطالعه و بررسی جنبههاي مختلف این عامل کلیدي بسیار لازم و مفید است . فرضیات

وي شامل : عوامل قیمت ، برخورد و رفتار مناسب با مشتریان ، تنوع کالاها و خدمات را بعنوان عوامل

مؤثر بر رضایت مشتري و افزایش فروش فروشگاههاي زنجیرهاي رفاه برشمرده که پس از تجزیه و

تحلیل دادهها ، همگی این فرضیات تأیید شدهاند .

بررسی شاخصهاي رضایت مشتریان کلان پست و » احمدحافظی در تحقیقی تحت عنوان

در سال 1376 رقابت ، تکنولوژي ، روندهاي اجتماعی و اقتصادي و « ارایه راهبردهاي مشتري مدار

نیازها و خواستهاي مشتریان را از جنبههاي عمده تغییر بر میشمارد . در این میان نیازها ، خواستها

و انتظارات مشتریان به دلیل تأثیرات بنیادین و حیاتی که بر سازمانها برجا میگذارد ، از اولویت و

اهمیت ویژهاي برخوردار است . وي در تحقیق خود بیان میدارد ، فرایند رویکرد مشتري مدار با

مطالعه و بررسی نیازها و درخواستهاي مشتریان آغاز میشود و با طراحی محصول ، تولید و فروش و

سپس با سنجش رضایت مشتري به عنوان شاخص اصلی عملکرد ادامه مییابد . پایه و اساس انجام

تمامی مراحل عملیات سازمان ، دادههاي کسب شده از مشتري است . در واقع مشتري مهمترین

ورودي سیستم سازمانهاي مشتري مدار است . ارتقاء رضایت مشتري و فراتر رفتن از انتظارات او،

و دادههاي حاصل ( CSM ) محرك اصلی تحرك و فعالیت سازمانی است . سنجش رضایت مشتري

از وي ، ابزار بسیار کارآمد و مؤثر در نیل به هدف مذکور است .

در تحقیقی که توسط جلیل مبشري در دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1377 تحت عنوان

صورت گرفته است . « بررسی سطح رضایتمندي بیمهگذاران زیاندیده در بیمههاي اتومبیل »

میزان رضایتمندي بیمهگذاران زیاندیده از اداره خسارت چهار شرکت بیمه ایران ، آسیا ، البرز و دانا

مورد ارزیابی قرارداده و اهمیت هر یک از شاخصهاي رضایتمندي از نظر آنان را بررسی نموده است.

فهرست برخی از مطالب:



فصل دوم : مطالعه سوابق وادبيات موضوع

٢) مقدمه ..................................................................................................................................... ٦ -١

٢) تحقيقات پيشين .................................................................................................................. ٦ -٢

٢) تحقيقات داخلي .................................................................................................... ٦ -٢-١

٢) تحقيقات خارجي ................................................................................................. ١٩ -٢-٢

٢) پيشينه نظري ........................................................................................................................ ٢٧ -٣

٢) تعريف رضايتمندي مشتري ............................................................................. ٢٨ -٣-١

٢) نظريات جامعه شناسي ...................................................................................... ٣١ -٣-٢

٢) نظريه مبادله .................................................................................... ٣١ -٣-٢-١

٢) نظريه شبكه اي مبادله ................................................................. ٣٥ -٣-٢-٢

٢) نظريات احساسات .......................................................................... ٣٩ -٣-٢-٣

٢) مدل هاي اندازه گيري رضايت مشتري ....................................................................................... ٤٢ -٣-٣

٢) مدل سوئدي ............................................................................................................. ٤٥ -٣-٣-١

٢) مدل آمريكايي .......................................................................................................... ٤٦ -٣-٣-٢

٢) مدل اروپايي .............................................................................................................. ٤٨ -٣-٣-٣

٢) مدل مالزي ................................................................................................................ ٤٨ -٣-٣-٤

٢) چار چوب نظري تحقيق ......................................................................................................................... ٤٩ -٤

٤) تعريف متغير هاي تحقيق ...................................................................................................................... ٥٤

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری رضایتمندی مشتری ومدل های اندازه گیری رضایت مشتری_1623931699_49607_8524_1995.zip0.13 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت