توضیحات:
پیشینه و مبانی نظری چرم و چرم سازی و محصولات چرمی 66صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
بخشی از متن :
تاريخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازي:
انسانهاي نخستين به منظور بقاء نسل، اجباراً دست به شكار حيوانات ميزدند. پوست نيز جايگاه ويژه اي داشته است. چراكه اين فرآورده داميبهترين وسيله پوشش انسانها براي جلوگيري از خطرات گوناگون بوده است. اين نوع استفاده از پوست را ميتوان منصوب به عصر يخبندان (پانصد هزار سال قبل) دانست. در ابتدا بشراوليه از استخوان و سنگهاي تيز به منظور از بين بردن گوشتهاي اضافي و ضايعات پوست استفاده ميكرد. ولي بزودي به فساد پذيري سريع اين نوع پوستها در مقابل انواع ميكروبها و باكتري ها پي برد. بعدها مبادرت به خشك كردن پوست در برابر آفتاب يا آتش كرد. كه بازهم پوستي شكننده و غير قابل استفاده بدست ميآورد. تا اينكه سرانجام متوجه فوائد عصاره هاي گياهي براي جلوگيري از فساد پوست گرديد.
مصريان قديم از حدود 2500 سال قبل از ميلاد، از تركيبات معدني آرد شده مانند املاح آلومينيوم و دانه هاي مازو براي ساخت چرم استفاده ميكردند. يونانيان و روميها، از پوست و برگ درختان كاج و صنوبر استفاده ميكردند. با توجه به اين نكته بسيار مهم كه صنعت چرمسازي در طي زماني بسيار طولاني به تكامل خود رسيده و تجربيات فراواني را پشت سر گذارده است. از زمانهاي قديم پوست به عنوان يكي از صنايع دستي حاصل از مهارت بشر هم مورد استفاده و هم مورد توجه و ستايش بوده است.
مواد اوليه پوست براي افراد شكارچي آن زمين كه هنوز دوره كشاورزي را آغاز نكرده بودند و از نظر شرايط محيطي نيازمند به اسب بودند، به راحتي قابل تهيه بود. احتياجات شديد آنها باعث گرديد تا پوست را به گونه اي نرم نمايند كه علاوه بر خشكي، در مقابل فساد نيز پس از بارها خيس شدن از مقاومت كافي برخوردار باشد. اطلاعات باستانشناسان هنوز به درستي نتوانسته اند قدم هاي ابتدايي را كه انسان هاي اوليه در تبديل پوست برداشته اند، بجز شواهدي مبني بر دود دادن همراه با ماليدن روغن و مغز حيوان به داخل پوست و ساخت چرمهاي بسيار خام را ارائه دهند. البته عمليات و كارهاي مختلفي كه روي پوست به صورتهاي مختلف انجام ميگرفت و باعث اصلاح نرميو كاربرد بهتر آن ميگرديد نيز ميتوانست از جنبه هاي تكميلي محسوب شود. مردم غارنشين در رابطه با اعتقادات مذهبي خود براي حيوانات و پوست آنها و همچنين شكل نهايي محصول ساخته شده از پوست اهميت خاصي قائل بودند.
قرنهاي 12-10 ميلادي را بايد قرون تحولات چرم سازي دانست. زيرا در اين دوره صنعت چرمسازي با توجه به پيشرفت تكنيك در كشورهاي اروپائي (از جمله انگلستان) توانسته بود منابع تجاري بسياري را به همراه داشته باشد، در قرون وسطي كه بتدريج دستجات صنعتي تشكيل ميگرديد، جامعه دباغان نيز بوجود آمد و انواع چرم براي مصارف گوناگون طبقه بندي گرديد. از قرن هفدهم ميلادي بعلت احتياج شديد مردم به فرآورده هاي چرمي، اين صنعت به شكل نو و پراهميت و گسترده به مردم شناسانده شد و عمليات فراواني براي تسريع كار در صنعت چرمسازي پديد آمد و مواد شيميايي كوناگون و كامل تر، ماشين آلات پيچيده تر و از همه مهمتر افراد باتجربه و مطلع پا به عرصه اين صنعت گذاردند و امروزه دانشگاهها با فارغ التحصيلان در رشته صنعت چرم در اقصي نقاط جهان در پيشبرد اين صنعت فعاليت دارندو اطلاعات و گزارش هاي متنوع از طرف سازمانها و مؤسسات مختلف جهت ارائه آخرين اطلاعات تكنيكي، آماري و ... منتشر ميشود كه خود بيانگر اهميت و پيشرفت اين صنعت در قرون اخير ميباشد.
فهرست برخی از مطالب:
فصل دوم ادبيات تحقيق.. 13
تاريخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازي: 14
تكنولوژي (فن آوري) در صنعت چرم. 21
عوامل مؤثر بر كيفيت پوست و چرم 30
انواع چرم و موارد استفاده از آن: 35
بخش دوم مباحثي در باب صادرات و ابعاد مديريتي آن.. 39
تجارت بين الملل و كشورهاي روبه توسعه 40
جايگاه صادرات غير نفتي در اقتصاد كشور. 42
آثار جانبي افزايش ظرفيت هاي توليدي... 42
نقش صادرات غير نفتي در ايجاد اشتغال.. 43
نقش و جايگاه صادرات غير نفتي در استراتژي هاي توسعه اقتصادي... 45
الف- استراتژي جايگزيني واردات... 45
انواع استراتژي هاي رقابتي عام. 48
استراتژي هاي عمده تقسيم بندي بازار. 58
1- استراتژي بازاريابي يكسان.. 59
2- استراتژي بازاريابي تفكيكي... 59
3- استراتژي بازاريابي تمركزي... 60
ارزشيابي و انتخاب استراتژي تقسيم بندي بازار. 61
تقسيم بندي بازار هاي بين المللي... 63
استراتژي توسعه آميخته بازاريابي 65
اهميت قيمت در آميخته بازاريابي 68
توزيع فيزيكي در آميخته بازاريابي 72
تصميمات عمده در بازاريابي بين المللي... 73
1- ارزيابي اوضاع و احوال و محيط بازاريابي بين الملل.. 74
2- تصميم به فعاليت در سطح بينالملل (Deciding wether to go abroad) 83
3- تصميم در مورد انتخاب بازارها در سطح بينالملل (Deciding Which market to enter) 85
4- تصميم در مورد چگونگي وارد شدن به بازار بينالمللي (Diciding how to enter the market) 87
5- تصميم در مورد برنامه هاي بازاريابي بينالملل (Deciding on the markting program) 96
6- تصميم در مورد نوع سازمان بازاريابي بينالملل (Diciding on the marketing organizition) 103
پیشینه و مبانی نظری چرم و چرم سازی و محصولات چرمی_1623841330_49471_8524_1211.zip0.10 MB |