پیشینه و مبانی نظری بهبود عملکرد سازمان
پیشینه و مبانی نظری بهبود عملکرد سازمان

تحقیق با موضوع پیشینه و مبانی نظری بهبود عملکرد سازمان

تعدادصفحه 26
قالب ورد قابل ویراایش

بخشی ازمتن:

در راستاي رشد و توسعه پايدار كشورها، توجه به بالندگي سازمان ها، از جمله سياست هاي مورد توجه همه مديران مي باشد. بانك ها هم از اين موضوع مستثنا نيستند. در بانكداري نوين، مؤلفه­هاي متعددي وجود دارند كه بر روند تأمین منابع مالی بانك­ها و مؤسسات مالي تأثير مي گذارند. شناسايي و تعيين ميزان تأثير و نوع ارتباط اين مؤلفه­ها با موفقيت بانك ها در تأمین منابع مالی، مقوله­اي مهم مي­باشد. امروزه شرايط و موقعيت­هاي مؤسسات مالي و بانك­ها با يكديگر يكسان نيست و ممكن است كه مؤلفه هاي تأثيرگذار بر تأمین منابع مالی حتي براي هر يك از شعب يك گروه بانكي متفاوت باشد. (اکرامی، 1390، ص13)

صنعت بانکداري، از جمله صنایع مهم و مطرح دنياست و گسترش روزافزون دانش بشري در زمينه علوم الکترونيکي سبب شده است كه این صنعت نيز از این دانش بهره فراوان داشته باشد. امروزه بانك­ها در كشورهاي پيشرفته به عنوان رهگشا، مشاور حرفه­اي، متخصص در افزایش منابع مالي شركت­ها و جمع آوري و تبادل اطلاعات لازم براي مشتریان خود عمل مي­كنند و یکي از موتورهاي محرك اقتصادي هر كشور محسوب مي­شوند. این امر سبب شده است تا فضاي رقابتي تنگاتنگي ميان آن­ها برقرار شود. با توسعه روزافزون تکنولوژي و صنعتي شدن كشورها، مدیران بانك ها سعي بر افزایش خدمات نوین بانکداري دارند كه متمایز بودن آن نسبت به خدمات سایر رقبا ازامتياز ویژه­اي جهت جذب سپرده­هاي مشتریان برخوردار است. در كشورهاي پيشرفته بيش از 70 درصد امور بانکي استفاده كنندگان از خدمات بانکي بدون حضور در محل شعب بانك ها و با استفاده از سيستم هاي الکترونيکي صورت مي­پذیرد، لذا بانك­ها با بکارگيري فناوري مدرن صنعت بانکداري و اجرایي نمودن طرح مشتري محوري، سعي بر كاهش ضرورت مراجعه مشتریان به محل شعبه را دارند تا مشتریان بتوانند در محل كار و یا اقامت خود عمده امور بانکي را از این طریق انجام دهند (جکسون، 2010، ص8)

فهرست برخی از مطالب :

2-2-1 مفهوم عملکرد بانک... 2

2-2-1-1 فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 4

2-2-1-1-2 مهارتهای نیروی انسانی.. 4

2-2-1-1-3 تنوع خدمات بانکی.. 4

2-2-1-1-4 کیفیت خدمات بانکی.. 5

2-2-1-1-5 رضایت مشتریان از کارکنان بانک... 6

2-2-1-1-6 مطلوبیت محیط داخلی بانک... 6

2-2-1-1-7 مطلوبيت محل استقرار مكاني بانك ها ومؤسسات مالي.. 6

2-2-2 استفاده از شاخصهای CAMEL. 7

2-2-2-1 کفایت سرمایه 8

2-2-2-2 کیفیت داراییها 8

2-2-2-3 کیفیت مدیریت 8

2-2-2-4 درآمدها 8

2-2-2-5 نقدینگی.. 9

2-2-3 مدیریت ریسک... 9

2-2-3-1 ریسک اعتباری.. 9

2-2-3-2 ریسک نقدینگی.. 10

2-2-3-3 ریسک نرخ سود مالی.. 10

2-2-3-4 ریسک توانایی.. 11

2-2-4 بهینه گزینی.. 11

2-2-4-1 اندازه بانک... 11

2-2-4-2 کنترل هزینهها 11

2-2-4-3 ساختار سپردهها 12

2-2-4-4 بهرهوری کارکنان. 12

2-2-4-5 اهرم مالی.. 12

2-2-4-6 توسعه درآمدهای کارمزد. 13

شکل 2-5: نمودار عوامل موثر بر عملکرد بانکها(مبصر، 1388، ص30) 13

2-2-4-7 رشد. 13

2-6-1 تحقيقات انجام شده در ايران. 14

2-6-2 تحقيقات انجام شده در خارج از ايران. 15

منابع فارسی.. 17

منابع لاتین.. 23


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری بهبود عملکرد سازمان_1623653099_49115_8524_1798.zip0.29 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت