مبانی نظری وپیشینه تحقیق بلوغ ومرحله نوجوانی،هویت و دلبستگی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق بلوغ ومرحله نوجوانی،هویت و دلبستگی

تحقیق با موضوع مبانی نظری وپیشینه تحقیق بلوغ ومرحله نوجوانی،هویت و دلبستگی

تعدادصفحه 126
قالب ورد قابل ویراایش

بخشی ازمتن:

مرحله نوجواني: قبل از بررسي مرحله نوجواني و شرايط و ويژگي هاي آن بهتر است اشاره‌اي به دوران پيش از بلوغ شروع بكنيم. بر حسب نژادهاي مختلف در اوايل سن دوازده يا سيزده سالگي دوران پيش از بلوغ شروع مي شود و تعادل جسمي و روحي كودك به هم مي خورد. تغييرات جسمي عميقي شروع مي شود و بدن كودك شكل ديگري به خود مي گيرد. نيروي او افزايش يافته و خلق و خوي او تعادل كمتري پيدا مي كند. افق زندگي او كه تا آن موقع به خانواده و مدرسه محدود بود وسعت بيشتري پيدا مي كند. تخيلات وي شروع شده و گاه، زيادي آنها تحصيل را مختل مي سازد. اين دوره كه تا پانزده يا شانزده سالگي ادامه دارد به صورت بحران ظاهر مي شود و شايد به اين دليل است كه دانشمندان آن را دوره متشنج زندگي يا دوران منفي خوانده‌اند و اين پيش آهنگ ايام بلوغ و ظهور دوره توليد مثل است.

فهرست برخی از مطالب :

مرحله نوجواني

2-2- اهميت مطالعه دوران بلوغ:

2-2-1- رشد جسماني نوجوان

2-2-2- رشد عقلي يا ذهني

2-2-3- رشد عاطفي

2-2-4- رشد اجتماعي

2-3- مفهوم هويت

2-4- تعريف هويت:

2-5- كودك، هويت و نظريه هاي آن:

2-5-1- نظريه روانكاوي:

2-5-2- نظريه يادگيري اجتماعي:

2-5-3- نظريه شناختي:

2-6- نوجواني و هويت:

2-7- جنبه هاي ضمني و آشكار خودآگاهي

2-8- ديدگاه هاي مختلف در ارتباط با هويت:

2-8-3- نقد الگوهاي اريكسون و مارسيا

2-8-5- رويكرد فرايند محوري برزونسكي:

2-8-6- استانلي هال

2-8-7- اتوراتك

2-8-8- اشپرانگر

2-8-9- بلوز


2-8-10- والون

2-10- عوامل مؤثر بر شكل گيري هويت:

2-11- عواملي كه بر رشد هويت تاثير مي گذارند:

2-12- پايگاههاي هويت:

2-13- تعدد هويت‌ها:

2-14- شخصيت و تعلقات اجتماعي:

2-15- تحول هويت در سنين مختلف:

2-16- بحران هويت

2-17- بحران هويت از ديدگاه اريكسون:

2-18- نظر روانشناسان كشور ما درباره تعريف بحران هويت چنين است:

2-19- اختلالات مربوط به هويت:

2-20- جنس و هويت

2-21- پژوهشهاي انجام شده مربوط به هويت در خارج از كشور:

2-22- پژوهشهاي انجام شده مربوط به هويت در داخل كشور:

2-1- مفهوم شناسي دلبستگي:

2-2- مؤلفه هاي اصلي دلبستگي:

2-3- خواستگاه هاي نظري دلبستگي:

2-3-1- مباني روان پويشي نظريه دلبستگي:

2-3-2- نظريه يادگيري:

2-3-3- نظريه تحول شناختي:

2-3-4- نظريه كردارشناسي :

2-3-5- نظريه دلبستگي بالبي

2-4- نظريه دلبستگي تئوري باولبي

2-5- سبك هاي دلبستگي از ديدگاههاي مختلف


2-6- انواع سبك هاي دلبستگي

2-6-1- سبك دلبستگي ايمن :

2-6-2- سبك دلبستگي نا ايمن - اجتنابي

2-6-3- سبك دلبستگي نا ايمن – دو سو گرا

2-7- مراحل شكل گيري دلبستگي در نوزادان

2-8- تحول دلبستگي در نوجواني

2-9- تداوم دلبستگي از كودكي تا نوجواني:

2-10- عوامل مؤثر بر ثبات دلبستگي از كودكي تا بزرگسالي:

2-11- دلبستگي و سازمان شخصيت

2 – 12- دلبستگي و آسيب شناسي رواني در دوره نوجواني

2-12-1- اختلال رفتارهاي ضد اجتماعي:

2-12-2- اختلال بي اشتهايي رواني

2-12-3- اختلال افسردگي

2-12-4- الگوهاي رفتار مرضي در دوره نوجواني

2-12-5- اختلال گسستگي

2-13- پديده‌هاي دلبستگي و گسستگي

2-14- ارتباط دلبستگي، گسستگي و تاريخچه خشونت كودكي:

2-15- معيارهاي تشخيص دلبستگي:

2-16- ارتباط هويت و دلبستگي:

2-17- پژوهش هاي انجام شده مربوط به دلبستگي در خارج از كشور:

2-18- پژوهشهاي انجام شده مربوط به دلبستگي در داخل كشور

2-19- پژوهشهاي انجام شده مربوط به ارتباط هويت و دلبستگي در خارج از كشور:

منابع فارسی

منابع لاتين


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری بلوغ ومرحله نوجوانی_1623652913_49114_8524_1391.zip0.14 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت