تحقیق با موضوع
مبانی نظری وپیشینه تحقیق برند وبرندسازی،محبوبیت برند، تبلیغات دهان به دهان در مورد برند
تعدادصفحه 52 قالب ورد قابل ویراایش
بخشی ازمتن:
-1 - مقدمه
افزایش رقابت جهانی، قدرت تقلید محصولات و خدمات، وجود مصرفکنندگان پیچیده و آگاه، قدرت خردهفروشان ، اثربخشی هزینه رسانه ها و بسیاری مسائل دیگر باعث شده شرکتها برای فروش محصولات خود به مبحث برندینگ توجه کنند. در واقع برند ارزش ویژه ای را برای محصول، خدمت از طریق متمایز کردن آن نسبت به رقبا و همچنین ارزش افزودهای برای آنها ایجاد میکند (ايوبي يزدي،1388). از سوی دیگر امروزه سرمایه گذاری بر روی روابط مصرف کننده با برند به موضوع بسیار مهمی برای شرکت هایی که به دنبال بقا و سود مستمر با مشتری بوده اند تبدیل شده است. در نتیجه کلیه عوامل و مفاهیمی که شناخت آنها بتواند به رابطه بهتر بین مصرف کننده و نامهای تجاری کمک کند، می تواند این رابطه را بهبود بخشد.یکی از این مفاهیم نوين مفهوم محبوبیت برند نزد مشتری ( یا وابستگی عاطفی به برند یا عشق به برند) است که به عنوان يكي از مهمترين حوزه هاي تحقيقات بازار و مصرف كننده در ساليان اخير تبديل شده است، به طوريكه در تحقیقات مصرف کننده، محبوبیت برند و عشق به آن به عنوان یکی از عناصر اصلی روابط مصرف کنندگان با علامت های تجاری محسوب شده است (آهوویا، 1993). به معنای واقعی تر عشق به نام تجاري به عنوان درجه ای از دلبستگی عاطفی پرشور مصرف کننده راضی برای یک نام تجاری خاص تعریف شده است.
مطالب اين فصل در پنج بخش ارائه شده است . در بخش اول تببين مفاهيم برند، مدیریت برند، شخصیت برند، و ... ارائه شده است. در بخش دوم به مفاهیم مرتبط برند و مصرف کننده، نقش برند در استحکام این رابطه، مفهوم قدرت برند و ....پرداخته شده است، در بخش سوم مفهوم محبوبیت برند، عوامل موثر بر محبوبیت برند و ... مورد بررسی قرار گرفته و در بخش چهارم مروری بر تحقیقات داخلی و خارجی مرتبط با موضوع این تحقیق انجام گرفته است.در نهایت در بخش پنجم چارچوب نظری تحقیق و مبنای استخراج فرضیه های تحقیق ارائه شده است.
فهرست برخی از مطالب :
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1مقدمه................................................................................................................................................. 13
2-2 مبانی نظری14
2- 2-1 برند و برند سازي14
2-2-1-1 برند.................................................................................................................................. 14
2-1-1-2 مدیریت برند................................................................................................................... 15
2-2-1-3 شخصیت برند................................................................................................................... 16
2-2-1-4 روابط بین شخصیت مصرف کننده و شخصیت برند..................................................... 17
2-2-1-5 تصویر برند...................................................................................................................18
2-2-2 روابط بین برند و مصرف کننده........................................................................................... 20
2-2-2-1نقش برند در استحكام روابط مصرف كننده و برند........................................................ 20
2-2-2-2 قدرت اجتماعی برند و تاثیرات آن بر مصرف کننده..................................................... 23
2-2-3 محبوبیت برند....................................................................................................................... 28
2-2-3-1 وابستگي عاطفي مصرف كنندگان به برند28
2-2- 3-2 تبيين نظري مفهوم محبوبيت برند (عشق برند)......................................................... 29
2-2-3-3 عوامل موثر بر ایجاد محبوبیت برند در مصرف کنندگان.............................................. 33
2-2-4 تبلیغات دهان به دهان در مورد برند39
2-3 پيشينه مطالعاتی........................................................................................................................... 41
- مطالعات خارجی.............................................................................................................. 41
2-3-2 مطالعات داخلی................................................................................................................... 47
2-4 چارچوب نظری تحقیق.................................................................................................................. 50
2-4-1 تنوع طلبی مشتری............................................................................................................. 51
2-4-2 تصویر برند............................................................................................................................. 52
2-4-3 خود اجتماعی تصور یافته توسط برند................................................................................ 52
2-4-4 تبلیغات دهان به دهان........................................................................................................ 53
2-5 جمع بندی فصل دوم56
پیشینه و مبانی نظری برند وبرندسازی،محبوبیت برند، تبلیغات دهان به دهان در مورد برند_1623651250_49092_8524_1613.zip0.10 MB |