پیشینه و مبانی نظری بانکداری الکتریکی
پیشینه و مبانی نظری بانکداری الکتریکی

تحقیق با موضوع بانکداری اینترنتی

تعدادصفحه
69
قالب ورد قابل ویراایش

بخشی ازمتن:

بانکداری اینترنتی

تعریف بانک:

بانک ها موسساتی هستند که از محل سپرده های مردم میتوانند سرمایه های لازم را در اختیار صاحبان واحدهای صنعتی، کشاورزی و بازرگانی واشخاص قرار دهند.در حال حاضر عموماً واژهبانکبه موسسه ای گفته می شود کهمجوزبانکداریداشته باشد.

خدمات بانکی

خدمات بانکي واعتباري: به انواع خدماتي که توسط بانک یاموسسه اعتباري به مشتري ارايه مي شود، اطلاق مي گردد.

انواع خدمات بانکی

خدمات بانکي و اعتباري به دو نوع به شرح زير تقسيم مي شود. « خدمات پايه » و « غير پايه»:

1-خدمات غير پايه: به خدماتي اطلاق مي شود که ارايه آن ها به مشتري، پيش نياز و لازمه ارايه ساير خدمات به وي نيست و يا به ارتباط مشتري با موسسه اعتباري استمرار نمي بخشد. ارايه اين خدمات به مشتري،فقط مستلزم شناسايي اوليه وي توسط موسسه اعتباري و به شرح مذکور در اين دستورالعمل است.

موارد ذيل از جمله مصاديق خدمات غير پايه است:

1-حواله وجوه؛

2-انجام هرگونه دريافت و پرداخت؛

3-خريد و فروش ارز اعم از نقدي، حواله اي، چک مسافرتي ارزي وموارد مشابه؛

4-صدور انواع چک هاي بانکي و چک هاي بين بانکي(چک رمزدار) وپرداخت چک؛

5-خريد و فروش گواهي سپرده(عام و خاص) و ديگر اوراق بهادار.

2-خدمات پایه:خدمات بانکی واعتباری که طبق مقررات ،پیش نیاز ولازمه ارایه خدمات توسط موسسه اعتباری می باشد وارایه آن به مشتری موجب می شود تا وی برای اخذ خدمات مکرر ومتمادی به موسسه اعتباری مراجعه نماید.موارد ذیل از جمله مصادیق این نوع خدمات می باشد:

1-افتتاح انواع حسابهای بانکی 2-اعطای تسهیلات وعملیات لیزینگ3-عملیات اعتباری اسنادی 4-صدورانواع ضمانت نامه های بانکی وظهرنویسی5-خرید دین ،وصول باتنزیل اسناد تجاری وبانکی (از جمله بروات ،چک وشفته) وظهرنویسی آن ها6-اجاره صندوق امانت7-صدور انواع کارت دریافت وپرداخت(بانک مرکزی ،تصویب نامه قانون مبارزه با پولشویی،1388)

فهرست برخی از مطالب :

بانکداری اینترنتی. 1

تعریف بانک: 1

خدمات بانکی. 1

انواع خدمات بانکی. 1

2-2-4)ساختارارائه خدمات بانكي. 3

2-3)اینترنت : 5

2-4-2)- مدلهاي تجارت الكترونيك.. 10

2-5-3)مزایای بانکداری الکترونیک.. 20

خلاصه مزایا بانکداری االکترونیک.. 22

2-6)موانع محیطی والگوی مناسب تجارت الکترونیک در ایران. 24

2-7)بانکداری اینترنتی: 27

2-7-1)تاریخچه بانکداری اینترنتی: 28

2-7-2)تعریف بانکداری اینترنتی: 30

2-7-3)کاربری بانکداری اینترنتی: 33

2-8-5)بررسي مقايسه اي وضعيت بانکداري اينترنتي در بانکهاي ايراني. 37

2-8-6)كارت امتيازي متوازن در بانک ملت.. 46

2-9) استفاده از خدمات بانکی. 48

2-9-1)اهمیت کیفیت خدمات.. 48

2-9-2) ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات در مدل سروکوال. 51

2-13) پیشینه تحقیق. 53

1-5-1خلاصه نتایج تحقیق مدل : 54

(جدول 1-1) خلاصه نتایج تحقیقات انجام شده درزمینه عوامل موثربراعتمادمشتریان به خدمات بانکداری اینترنتی(بخشان ،1392) 56

فهرست منابع. 58

منابع فارسی. 58

[10]سیدجوادین،سید رضا؛ یزدانی،شمسی،1384،بررسی عوامل موثر بر قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی (مطالعه موردی بانک سامان) نشریه: مدیریت « دانش مدیریت» - شماره 70(18 صفحه - از 45 تا 62) 59

Latin references. 61



فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری بانکداری اینترنتی_1623584369_49083_8524_1530.zip0.17 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت