پیشینه تحقیق شبیه سازی، مفاهیم و تعاریف
پیشینه تحقیق شبیه سازی، مفاهیم و تعاریف

پیشینه تحقیق شبیه سازی، مفاهیم و تعاریف

تعداد صفحه 25 قالب ورد قابل ویرایش

بخشی از متن:

مبانی نظری شبیه سازی، مفاهیم و تعاریف:

شبیه سازی نسخه ای از بعضی وسایل حقیقی یا موقعیت های کاری است که تلاش دارد تا بعضی از جنبه های رفتاری یک سیستم فیزیکی یا انتزاعی را به وسیله ی رفتار سیستم دیگری نمایش دهد که بیشتر در سیستم های طبیعی و سیستم های انسانی کاربرد دارد. همچنین شبیه سازی نمایش مجدد یا خلق مجدد یک شیء یا موضوع واقعی یا یک موقعیت می باشد. این تکنیک همانند آینه، واقعیات را همانندسازی می کند افزون بر این احتمال وارد آورد صدمه یا آسیب به شرکت کنندگان وجود ندارد (جویس و همکاران، 1389، ص 220 تا 222).

شبیه سازی های آموزشی به چهار دسته شبیه سازهای زنده (استفاده افراد واقعی از تجهیزات شبیه سازی شده در محیط واقعی)، شبیه سازی ساختاری (استفاده افراد شبیه سازی شده در محیط غیر واقعی)، شبیه سازی ساختاری (استفاده افراد شبیه سازی شده از ابزار و تجهیزات شبیه سازی شده در محیطی شبیه سازی شده)، و شبیه سازی های ایفای نقش (بازی افراد واقعی و صحنه سازی کار واقعی) تقسیم می شوند (شیفلتو همکاران، 2006، ص 378).

2-2-2 مزایای استفاده از شبیه سازی:

شبیه سازی های کامپیوتری، برنامه های نرم افزاری هستند که تکرار یا تقلیدی از پدیده های دنیای واقعی هستند و اگر به درستی اجرا شوند می توانند به دانش آموزان در یادگیری درباره ی رویدادها و فرآیندهایی که ممکن است یادگیری آنها بسیار هزینه بر یا از نظر امنیتی خطر آفرین باشند، کمک نمایند. مطالعات نشان داده اند که شبیه سازهای کامپیوتری می تواند به اندازه ی یادگیری در دنیای واقعی مؤثر باشد و امکان تجربیات آزمایشگاهی مفاهیم علمی را برای دانش آموزان فراهم نماید. همچنین این شیوه ی آموزشی می تواند سبب ارتقاأ سطح مهارت های یادگیری فراگیران شود و مهارت حل مسأله ی آنان را ارتقاء بخشد و در واقع نقش یک همکار تعاملی را برای دانش آموزان بازی نماید (مایکل، 2001).



فهرست برخی از مطالب :


مبانی نظری شبیه سازی، مفاهیم و تعاریف:

2-2-2 مزایای استفاده از شبیه سازی:

2-2-3 انواع شبیه سازی ها و نقش آنها:

2-2-4 ویژگی های روش ارائه در شیوه ی شبیه سازی:

2-2-5 موقعیت و محیط یادگیری:

2-2-6 تاریخچه توجه به محیط یادگیری:

2-2-7 محیط آموزش زبان انگلیسی:

2-2-8 اهمیت آموزش زبان انگلیسی:

2-2-9 رویکردهای آموزش زبان انگلیسی:

2-2-10 تأثیر نگرش در یادگیری زبان

2-2-11 عوامل تأثیرگذار بر ضعف زبان انگلیسی دانش آموزان

- استفاده از روش سنتی دستور – ترجمه:

- فقدان و یا کمبود فرصت تکلم:

- ناتوانی معلمان در تکلم به زبان انگلیسی:

- وجود کلاس های پرجمعیت:

- فقدان انگیزه در دانش آموزان:

2-2-12 تعامل و ارتباط در یادگیری زبان انگلیسی:

2-2-13 جمع بندی مبانی نظری:

2-3 مبانی تجربی پژوهش (داخل و خارج کشور):

منابع فارسی:

REFERENCES:


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیق شبیه سازی، مفاهیم و تعاریف_1619245183_47831_8524_1855.zip0.03 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت