پیشینه تحقیق رضایت مشتری در بانکداری الکترونیک
پیشینه تحقیق رضایت مشتری در بانکداری الکترونیک

پیشینه تحقیق رضایت مشتری در بانکداری الکترونیک

تعداد صفحه 62 قالب ورد قابل ویرایش

بخشی از متن :

رضایت مشتری در بانکداری الکترونیک

امروزه بانکها نقش اساسی ومهمی در رشد وتوسعه اقتصادی کشورها ایفا می نمایند.بانک عبارت ازیک رشته فعالیت اقتصادی است که ایجاد اعتبار می کند وامر پرداختها ونقل وانتقال وجوه را تسهیل می کند. بانکها می توانند باکسب رضایت بیشتر مشتریان وتشویق آنها به پس انداز وتجهیز پس انداز وتراکم سرمایه وجمع آوری سرمایه های کوچک وبکار انداختن آنها دررشته های تولیدی ومصرفی ، نقش مهمی را درشکوفایی اقتصاد کشورها ایفا نمایند که تحقق این هدف با کسب رضایت بیشتر مشتریان حاصل می شود.در اینجا لازم است که رضایت مندی را تعریف کنیم :واکنش شناختی یا احساسی که در پاسخ به برخوردهای خدماتی ،در فرد ایجاد می شود.باید توجه داشت که رضایت مشتریان ، تحت تأ ثیر عوامل متعددی قرار دارد که یکی از مهم ترین این عوامل ،کیفیت محصول یا خدمت می باشد. در حقیقت، رضایت مشتری با کیفیت یا خدمت رابطه ای تنگاتنگ دارد.باید توجه داشت که :کیفیت توسط مشتری تعیین می گرددنه توسط تولید کننده ویا سرویس دهنده . به عبارت روشن تر، کیفیت مجموعه عای از خدمات ومشخصات یک کالا یا خدمت است که احتیاجات ورضایت مصرف کننده را تأمین می کند.بنابراین همانطور که در بالا بیان شد کیفیت شامل مجموعه ای از خصوصیات ومشخصات یک کالا وخدمات می باشد که تأمین کننده رضایت مشتری است.

بایدتوجه داشت که امروزه ایجاد رقابت شدیدی میان بانکها ،بالارفتن سطح انتظارات مشتریان برای دریافت خدمات با کیفیت بالا وتغییرات سریع تکنولوژی ،بانکها را ملزم به فراهم کردن خدمات با کیفیت برای مشتریان وراضی نگاه داشتن آنها نموده است .بنابراین لازم است که مسئولین بانکی درجهت شناسایی عوامل تشکیل دهنده کیفیت وارائه خدمات مطلوبتر،تحقیقات علمی راجع به این موضوع را مدنظر قرار دهند.همچنین باید ذکر شود که ازجمله مواردمبهم برای مسئولین بانکی عدم آگاهی آنها از سطح کیفیت خدمات می باشد که لازم است آگاهی لازم رادر این زمینه کسب نمایند.

نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که ترتیب واولویت عوامل تشکیل دهنده کیفیت فعلی خدمات ارائه شده به مشتریان برای مسئولین بانکی مشخص نیست که باید این موضوع نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوان با تقویت نقاط قوت ورفع نقاط ضعف ، باعث کسب رضایت بیشتر مشتریان گردید.

فهرست برخی از مطالب:

رضایت مشتری در بانکداری الکترونیک

2-9-4) مفهوم وفاداری

2-9-5) مفاهیم اعتماد

2-9-6) رضايت مشتري و رابطه ي آن بااعتماد مشتري

مشتريان طرفدار

مشتريان گروگان

مشتريان حريص

2-9-7) ارتباط رضايت مشتري با انتظارات مشتري

2-9-8) روش هاي اندازه گيري اعتماد مشتري:

1-روش هاي عيني2-روش هاي نظري يا مفهومي

2-9-9) اهمیت اعتماد و روابط بلند مدت خریدار-فروشنده

2-10)مفهوم اعتماد در بانکداری اینترنتی:

2-10-1)اعتماد وبانكداري اينترنتي

2-10-2)اعتماد در بانكداري اينترنتي

2-11)آناليز گردش اطلاعات دربانكداري اينترنتي و ريسكهاي موجود

2-11-1)ايجاد اعتماد دربانكداري اينترنتي

12-11-1-1)تراكنش مشتري و بانك:

الف )ساختار ومحتواي اطلاعاتي سايت

ب)محلي سازي سايت

ج)كنترل كاربري:

1-دسترسي به اطلاعات

2-كنترل اطلاعات شخصي

3-آشكار سازي همه جنبه هاي روابط بين بانك و مشتري

4-قابليت شخصي سازي

5-باز خورد

د)تکميل عمليات بانکي

ه)پشتيباني از مشتريان

2-11-1-2)تکنولوژي

2-11-1-2-1)امنيت

2-1-1)حريم خصوصي و محرمانگي :

2-1-2)رمزنگاري

2-1-3)در دسترس بودن:

2-1-4)صحت داده :

2-1-5)احراز هويت و تصديق اصالت:

2-1-6)کنترل دسترسي:

2-1-7)انکار ناپذيري:

2-1-8)نظارت و گزارش گيري:

3-)کارايي

4-)مقياس پذيري

5-)سازگاري

2-11-1-3)روشهاي پرداخت:

2-11-1-4)شرح کامل فعاليت بانکها به مشتريان

2-11-1-5)شهرت و اعتبار بانک

2-11-1-6)آگاه سازي مشتريان

2-12) عوامل اعتماد مشتریان بانک

2-13) پیشینه تحقیق

1-5-1خلاصه نتایج تحقیق مدل :

فهرست منابع

منابع فارسی

منابع غیر فارسی

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیق رضایت مشتری در بانکداری الکترونیک_1619171696_47812_8524_1285.zip0.15 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت