پیشینه تحقیق جامعه پذیری سازمانی
پیشینه تحقیق  جامعه پذیری سازمانی

پیشینه تحقیق جامعه پذیری سازمانی

تعداد صفحه 36 قالب ورد قابل ویرایش

بخشی از متن :

-1-2اهمیت و ضرورت جامعه پذیری سازمانی

به چند دليل ، جامعه پذيري سازماني ، هم براي افراد و هم براي سازمان از اهميت ويژه اي برخوردار است. دليل اول اينكه ، اگر مورد كم توجهي يا بي توجهي قرار گيرد، احتمال بروز و تكرار رفتارهاي بيرون از چارچوب و هنجارهاي سازماني توسط تازه واردها بيشتر مي شود. استمرار اين وضعيت موجب شكل گيري نگرشها و رفتارهاي منفي ، تعارضات و كشمكش ها، جابجايي و ترك كار مي گردد. همچنين بالا بودن هزينه فرآيند استخدام و گزينش براي سازمانها و نقش جامعه پذيري در موفقيت اين فرآيند؛ دليلي ديگري بر اهميت جامعه پذيري سازماني است(فتحی، 1391).

براي سازمانها ، همراهي (عجين شدن) تازه واردها با اعضاي گروه و معيارهاي عملكرد سازماني، بسيار مهم است. جامعه پذيري سازماني در سرعت وكيفيت بخشي به اين ويژگي ، نقش تعيين كننده اي دارد و اين دومين دليل براي اهميت جامعه پذيري سازماني است. نياز تازه واردها به دانستن نحوه عمل در سازمان ، ارزشها، هنجارها، شبكه هاي منابع و سياست هاي سازمان سومين دليل بر اهميت جامعه پذيري سازماني است(چان و اشميت، 2000).

دليل چهارم، تاثير سريع عوامل سازماني بر ا فراد و همچنين تاثير مانده گار و درازمدت بر آنها است. تازه واردها در چند ماه اول، خود را با شرايط سازمان تطبيق مي دهند و تاثيرات پذيرفته شده در اين ماهها ، بر رفتار و عملكردكاركنان مانده گار و عميق خواهد بود(کوپرتوماس واندرسون ، 2006). دليل پنجم براي اهميت جامعه پذيري سازماني، به افزايش تناوب تغييرات در سازمانها مربوط مي شود؛ تغييرات متناوبي كه از سطح فرد تا سطح سازمان را در بر مي گيرد(استيرز و همكاران، 2004). بي ثباتي حاصل از اين تغييرات موجب مي شود افراد كار راهه شغلي طرح ريزي شده توسط سازمان را رها كنند و بجاي آن به اهداف و كارراهه شخصي خود پايبند شوند. به سخن ديگر پس از هر تغيير، دوباره به جامعه پذيري سازماني نياز مي شود(گی و همکاران، 2010).


فهرست برخی از مطالب :

جامعه پذیری سازمانی

جدول 2-1: تعاریف جامعه پذیری سازمانی

2-1-2اهمیت و ضرورت جامعه پذیری سازمانی

2-1-3 ابعاد جامعه پذیری سازمانی

خبرگی (مهارت در وظیفه فردی):

افراد(همکاران):

سیاست های سازمان:

زبان:

اهداف و ارزش ها:

تاریخ:

دریافت آموزش:

تفاهم:

حمایت کارکنان:

چشم اندازهای سازمان از آینده:

2-1-4 اهداف جامعه پذیری

آموزش قواعد ونظم:

آموزش مهارت ها:

ایجاد امید و آرزو:

نیل به آرزو ها و یا منع از رسیدن به اهداف:

2-1-5 کارکردهاجامعه پذیری سازمانی

2-1-6 محتوی جامعه پذیری سازمانی

اطلاعات مربوط به نقش:

اطلاعات مربوط به فرهنگ سازمانی:

2-1-7 مراحل جامعه پذیری سازمانی

جامعه پذیری پیش از ورود:

مواجهه:

دگرگونی:

2-1-8 تاکتیک های جامعه پذیری سازمانی

1- روش های جامعه پذیری مرتبط با زمینه(بافت)

1- روش جامعه پذیری مبتی بر محتوا

2- روش جامعه پذیری اجتماعی

پژوهش‌هاي مرتبط با موضوع پژوهش


2-4-1- تحقيقات مشابه در زمينه‌ي جامعه پذیری سازمانی

2-4-1-1- پژوهش‌هاي انجام شده در خارج از كشور

2-4-1-2- پژوهش‌هاي انجام شده در داخل كشور

منابع فارسی

منابع انگلیسی


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیق جامعه پذیری سازمانی_1619102100_47750_8524_1480.zip0.05 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت