مبانی نظری تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی
مبانی نظری تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی

توضیحات :

مبانی نظری تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی در 49 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.



خلاصه ای از کار:

رسانه های اجتماعی

در دنیای امروز اینترنت به عنوان یکی از ابزارهای ارتباطی، اطلاعاتی و سرگرمی جایگاه ویژه ای دارد (جوتی و همکاران[1]، 2011، ص 234،). وسایل ارتباطی با پیشرفت تکنولوژی تغییر میکنند. امروزه، تعداد رسانه های اجتماعی، که در آن ارتباطات برقرار می شوند، به سرعت در حال افزایشند. به عنوان بخشی از زندگی روزمره، بیشتر نوجوانان و بزرگسالان از رسانه های اجتماعی از جمله

..................

ویژگی های شبکه های اجتماعی به عنوان بزرکترین بخش رسانه های اجتماعی به ترتیب زیر خلاصه می شوند(آجان و هارتشور[2]،2008)؛ اوزکان و مک کنزی[3]، 2008)؛ سیلوین[4]،2009؛ فردیگ[5]،2007؛ آلبیون[6]،2007؛ بوید و الیسون،2007؛ به نقل از مورات و چاکیر، 2010، ص 49؛):

  • بیشتر شبکه های اجتماعی برای کاربران امکانات به اشتراک گذاری اطلاعات از جمله ای میل ، چت ، پیام های فوری، ویدئو ها، باگ ها، به اشتراک گذاری فایل ها و عکس ها را ارائه می دهند.
  • شبکه های اجتماعی پایگاه داده ای برای کاربران دارند بنابراین آنها به راحتی می توانند دوست پیدا کنند، گروه هائی تشکیل دهند و با افراد هم سلیقه ی خود اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند،

.........................

خصوصیات عمومی و آموزشی رسانه های اجتماعی

اگرچه علاقه مندی زیادی به درک این مطلب که رسانه های اجتماعی چگونه بر یادگیری اثر می گذارند وجود دارد، اما تحقیقات کمی بر روی این موضوع انجام شده است (آبرامسون[7]، 2011، به نقل از رینول[8]، 2011، ص 2،).

رسانه های اجتماعی فرصتهای بسیاری ارائه می دهد که ممکن است توسط موسسات کشف شوند تا یادگیری را ارتقا بخشند. با این حال، تهدیدهای بسیاری نیز وجود دارد که توسط موسسات باید بر آنها غلبه کرد تا پتانسیل شبکه اجتماعی کاملا درک شود.

خصوصیات مثبت شبکه اجتماعی: خصوصیات عمومی

- محیطی غنی برای محتوا

ابزارهای شبکه اجتماعی به کاربران این امکان را می دهد تا مکانی برای اطلاعات پویا و دقیق باشند (پارامسواران و وینسون، 2007؛ به نقل از اشلنکریچ و سوری، 2012، ص 13،) ، مکانی که محتوا و برنامه های کاربردی می توانند در آن ذخیره شوند و ممکن است در طیف های وسیعی از ابزارهایی چون ایمیل، عکس ها، محتوای مجلاتی ، موسیقی، ویدیو، شماره تلفن ها، تقویم ها، صفحه گسترده ها، نشانه گذاری ها ، اطلاعات مکانی و محتوای مرتبط با کار دیده شود.

....................................

.......................

خصوصیات مثبت شبکه های اجتماعی: خصوصیات آموزشی، تربیتی

  • بهبود ارتباطات و همکاری:

وبلاگ نویسی فعالیت در حال رشدی در میان حرفه ای ها و دانشجویانی دارد که مشتاقند تا ترکیبی از تفاسیر غیررسمی، لینک ها به منابع و نکات فردی را در وبلاگ هایشان نمایش دهند.SNS ها فرصتهایی به افراد می دهند تا تجربیات زندگی شان

..........................

..............................

استفاده فعلی از رسانه های اجتماعی در میان جوانان و دانشکده ها

گزارش پروژه اینترنت و زندگی آمریکایی[9] در سال 2001 (لنهارت[10] ، رینی و لویس[11] 2001 به نقل از روبلیر و همکاران، 2010، ص2،) اولین نشانه از نقش اجتماعی رو به رشدی بود که فناوری های ارتباطی در زندگی جوانان بازی می کردند. این پروژه به این نتیجه رسید که سه چهارم همه نوجوانان میان سنین 12 تا 17 سال از اینترنت و پیام فوری (IM) استفاده می کردند و این فناوری ها جنبه مهمی از زندگی شان شده بود.

............................

استفاده های فعلی از سایت های شبکه های اجتماعی در سطح کالج

استفاده های کتابخانه ای

سایت های شبکه های اجتماعی با سادگی تبادل اطلاعات و سرعت گسترش زیاد مشخص می شوند که بدین صورت ابزارهای قدرتمندی برای همکاری می باشند (پارکر و چائو[12]، 2007، ص 57،). بسیاری از کتابخانه های کالج به فیس بوک و مای اسپیس مرتبط هستند. در جورجیا تک، کتابداران خدمات اطلاعاتی استفاده از فیس بوک در ارتباط با دانشجویان مهندس مکانیک را بیان می کنند(متیو[13]، 2006 به نقل از روبلیر و همکاران، 2010، ص3،). "باداشتن 1700 دانشجوی مهندس مکانیک ، تعجب کردم که به این نتیجه رسیدم که 1300 نفر از انها در فیس بوک هستند. این امر

..............................

استفاده های اداری

بسیاری از استفاده های رایج از SNS ها در جوامع دانشگاهی ایجاد پروفایل ها و گروههایی برای بیان رویدادها و ارتباط با سایر کاربران است. کالج ها همچنین از SNS ها استفاده می کنند تا گروههای بازاریابی دانشگاهی داشته باشند. فیس بوک به نظر می رسد که اینگونه درک می شود..... "مکانیزم بسیار خوبی برای ارتباط با دانشجویانمان باشد چرا که به ما این امکان را می دهد که جایی برویم که آنها رفته اند؛ این محیطی است که دانشجویان در آن راحت هستند(مک و همکاران 2007، به نقل از روبلیر و همکاران، 2010،ص4،).

....................



[1]- Juti et al.

[2]- Ajjan and Hartshorne

[3]- Ozkan and Mc Kenzie

[4]- Selwyn

[5]- Ferdig

[6]- Albion

[7]- Abramson

[8]- Reinol

[9]- PEW

[10]- Lenhart

[11]- Riny and Lois

[12]- Parker and Chao

[13]- Mathew

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری تحقیق رسانه های اجتماعی و کاربردهای آموزشی_1596527662_42058_8524_1048.zip0.07 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت