توضیحات :
فایل تحقیق ايجاد ايمني، راحتي و سهولت تردد وسائط نقليه و عابرين دارای 73 صفحه در قالب word ، قابل ویرایش.
بخشی از متن :
امروزه با گسترش شهرنشيني و افزايش جمعيت و همچنين توسعه جابجايي افراد و كالاها ين مراكز جمعيتي، اقتصادي و خدماتي در سطح شهرها، استفاده روز افزون از وسايل نقليه به صورت امري اجتناب ناپذير درآمده است. در واقع با افزايش قابليت تحرك انسان، اتومبيل محدوديتهاي جغرافيايي را كاهش داده و آزادي انشعاب بيشتري در مورد محل زندگي و كار، برقراري ارتباطات و فعاليتهاي اجتماعي و تفريحي براي افراد فراهم نموده است. در عصر حاضر استفاده از وسايل نقليه به ويژه اتومبيل، به عنوان بخشي جدا نشدني از زندگي روزمره در آمده است. اما از سوي ديگر، گسترش استفاده از اتومبيل، آثار زيان بار متعددي را نيز بهمراه داشته است. تلفات جاني و خسارات مالي ناشي از حوادث رانندگي، افزايش آلودگي هوا و صوتي، اتلاف زمانهاي زيادي در تراكم ترافيك شهرها و آثار سوء رواني ناشي از آن، از جمله پيامدهاي منفي توسعه استفاده از وسايل نقليه موتوري مي باشد. در بسياري از كشورهاي جهان دوران ساخت معابر جديد در شهرها به سر آمده و در اين كشورها به استفاده بهينه از شبكه معابر موجود تاكيد مي شود.
كه اين امر از طريق بهينه سازي و مديريت ترافيك صورت مي گيرد. اين مطالعات بمنظور ايجاد ايمني، راحتي و سهولت تردد وسائط نقليه و عابرين در محدوده مورد مطالعه انجام گرفت بنحوي كه با ارائه طرحها و پيشنهادات كارشناسي در كوتاه مدت و با هزينه نسبتاً كم توسط شهرداري دهندگان قابل اجرا باشد. همچنين مطالعات انجام شده از طريق بازديدهاي محلي و برداشت هاي كمي و كيفي و بر مبناي بررسي كارشناسي و قضاوتهاي مهندسي و ضوابط و استانداردهاي معتبر بعمل آمده است.
و...
فهرست مطالب :
- موضوع : 1
- ايجاد ايمني، راحتي و سهولت... 1
- تردد وسائط نقليه و عابرين.. 1
- مقدمه: 2
- حجم تردد عابرين- موقعيت شماره 1.. 4
- حجم تردد عابرين- موقعيت شماره 2.. 4
- حجم تردد عابرين- موقعيت شماره 3.. 4
- حجم تردد عابرين- موقعيت شماره 4.. 4
- حجم تردد عابرين- موقعيت شماره 5.. 5
- تحليل گذرگاههاي عابر پياده در حواشي ميدان: 6
- تعداد و درصد متوفيات ناشي از تصادفات براساس وضعيت متوفي به هنگام تصادف- سال 1378 8
- بررسي وضعيت گذرگاه عرضي (ضلع شرقي ميدان امام) عابر (موقعيت شماره4): 9
- مرحله 2: بررسي و محاسبه جهت گذرگاه غيرهمسطح: 10
- اما براساس روش ماساچرست: 12
- استفاده از شاخصهاي تركيبي موجود. 13
- ضوابط.. 13
- P.. 14
- توجه: 15
- شكل (..................................... ) معيارها پيشنهادي احداث گذرگاه عرضي پياده 15
- شكل( ) راهنماي احداث گذرگاه عرضي همسطح پياده در تقاطعهاي كنترل نشده، گذرگاههاي بين تقاطعها و تقاطعهاي چراغدار بدون چراغ پياده 15
- جدول(..................................................................... ) نمونه ضوابط پايه موجود. 16
- جدول :نمونه ضوابط امتيازي (طبقه بندي براساس اولويت) 17
- جدول :ضوابط موجود سيستم. 18
- جدول :شاخصهاي تركيبي موجود (ضوابط امتيازي) 18
- بحث تفصيلي درخصوص نيازهاي مربوط به احداث گذرگاه غيرهمسطح: 19
- الف- ضابطه احداث... 19
- ب- انواع ضوابط احداث گذرگاههاي غيرهمسطح پياده 20
- 1- ضوابط پايه: 20
- 2- ضوابط امتيازي: 20
- 3- ضوابط اقتصادي: 21
- 4- ضوابط سيستمي: 22
- 5- ضوابط راهبردي: 22
- نتيجه گيري: 22
- تحليل جريان ترافيك وسائط نقليه به منظور ارزيابي عملكرد وضعيت موجود: 24
- مبدا و مقصد سفرها: 25
- تمايلات مقصدي حجم ورودي كد يك.... 27
- درصد حجم به تفكيك... 27
- شكل.. 27
- تمايلات مقصدي حجم ورودي كد 4.. 28
- درصد حجم به تفكيك... 28
- تمايلات مقصدي حجم ورودي كد 6.. 28
- درصد حجم به تفكيك... 28
- تمايلات مقصدي حجم ورودي كد 9.. 28
- درصد حجم به تفكيك... 28
- تمايلات مقصدي حجم ورودي كد11.. 29
- درصد حجم به تفكيك... 29
- 1) لاين 1 به ساير لاينها 30
- 2) لاين 4 به ساير لاينها 30
- 3) لاين 6 به ساير لاينها 31
- 4) لاين 9 به ساير لاينها 31
- 5) لاين 11 به ساير لاينها 32
- تمايلات مقصدي براساس حجم تردد در ميدان امام (كد شماره 1) در ساعت اوج.. 32
- تمايلات مقصدي براساس حجم تردد در ميدان امام (كد شماره 4) در ساعت اوج.. 32
- تمايلات مقصدي براساس حجم تردد در ميدان امام (كد شماره 6) در ساعت اوج.. 33
- تمايلات مقصدي براساس حجم تردد در ميدان امام (كد شماره 9) در ساعت اوج.. 33
- تمايلات مقصدي براساس حجم تردد در ميدان امام (كد شماره 11) در ساعت اوج 33
- تحليل ظرفيت ميدان امام: 34
- محاسبات مربوط به تحليل ميدان در وضعيت موجود: 35
- محاسبات مربوط به تحليل ميدان در وضعيت طراحي: 37
- بررسي ناحيه الف: 37
- ظرفيت عملي ناحيه الف: 37
- بررسي ناحيه ب: 37
- ظرفيت عملي ناحيه ب: 38
- بررسي ناحيه پ: 38
- ظرفيت عملي ناحيه پ: 39
- بررسي ناحيه ت: 39
- ظرفيت عملي ناحيه ت: 39
- شيوه جمع آوري آبهاي سطحي: 40
- مشكلات روسازي- تعاريف.... 41
- 1- محل ترك (طولي و عرضي): 41
- 2- محل خرابي پوست سوسماري: 41
- 3- محل خرابي چاله: 42
- نگرشي بر نكات فني روسازي و زهكشي ميدان و محور اصلي.. 43
- اصول: 43
- ضريب اصطكاك روسازي: 43
- مقاومت لغزشي روسازي تقاطع: 46
- نحوه طراحي روسازي ميدان و تقاطعها: 46
- بهسازي روسازي ميدان و تقاطعها: 47
- تسهيلات زهكشي: 48
- مديريت ترافيك.... 50
- مقدمه: 50
- روشها و توصيههاي مديريتي در جهت بهبود وضعيت تردد در محدوده مورد مطالعه: 51
- مطالعات سرعت (Speed Study) 55
- تحليل نمونه گيري مربوط به سرعت لحظه اي و توزيع فراواني (V1) 56
- نمونه گيري مربوط به سرعت V1 (محدوده ورودي سنندج به دهگلان) 57
- تحليل نمونه گيري مربوط به سرعت لحظه اي و توزيع فراواني (V2) 59
- نمونه گيري مربوط به سرعت V2 (محدوده بعد از ميدان بطرف قروه) 60
- تحليل نمونه گيري مربوط به سرعت لحظه اي و توزيع فراواني (V3) 62
- نمونه گيري مربوط به سرعت V3 (محدوده ورودي به ميدان از سمت قروه) 63
- تحليل نمونه گيري مربوط به سرعت لحظه اي و توزيع فراواني (V4) 65
- نمونه گيري مربوط به سرعت V4 (قبل از ورودي به دهگلان از سمت قروه) 66
1244_1577254109_34792_8524_1917.zip0.09 MB |