طرح توجیهی تولید قالپاق و رینگ خودرو
طرح توجیهی تولید قالپاق و رینگ خودرو

توضیحات :

دانلود طرح توجیهی تولید قالپاق و رینگ خودرو 59صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

فهرست مطالب:


خلاصه طرح :.............................................................................................................................................................. 5

فصل اول...................................................................................................................................................................... 6

کلیات........................................................................................................................................................................... 6

مقدمه :......................................................................................................................................................................... 7

نام کامل طرح و محل اجرای آن :............................................................................................................................... 7

محل اجرا :.................................................................................................................................................................. 7

مشخصات متقاضیان :.................................................................................................................................................. 8

دلایل انتخاب طرح :.................................................................................................................................................... 8

وضعیت و میزان اشتغال زایی :................................................................................................................................... 8

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :.................................................................................................................................. 9

نام و کد محصولات..................................................................................................................................................... 9

شماره تعرفه گمرکی.................................................................................................................................................... 9

شرایط واردات محصول............................................................................................................................................ 10

توضیح:...................................................................................................................................................................... 10

بازار OEM.............................................................................................................................................................. 11

بازار OES............................................................................................................................................................... 11

بازار AM................................................................................................................................................................. 11

بررسی استانداردهاي موجود در مورد محصول....................................................................................................... 12

بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول........................................................ 12

بررسی قیمت هاي داخلی........................................................................................................................................ 12

مروري بر قیمت هاي جهانی.................................................................................................................................... 13

معرفی موارد مصرف و کاربرد محصولات................................................................................................................ 13

لازم به ذکر است که بازار قطعات خودرو به بخش هاي زیر تقسیم بندي میگردد :.............................................. 14

بازار OEM :........................................................................................................................................................... 14

بازار OES :............................................................................................................................................................. 15

بازار AM :................................................................................................................................................................ 15

بررسی کالاهاي جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول............................................................. 15

کشورهاي عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول............................................................................................. 16

معرفی شرایط صادرات............................................................................................................................................. 16

وضعیت عرضه و تقاضا............................................................................................................................................. 17

بررسی ظرفیت بهره برداري و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون.................................................................... 17

- بررسی ظرفیت هاي بهره برداري......................................................................................................................... 17

بررسی روند ظرفیت نصب شده تولید قالپاق در کشور........................................................................................... 18

بررسی روند تولید واقعی قالپاق در کشور................................................................................................................ 19

در نمودار زیر روند تولید واقعی نشان داده شده است........................................................................................... 20

بررسی سطح تکنولوژي تولید در واحدهاي فعال.................................................................................................... 20

فرایند تولید قالپاق به صورت زیر است :................................................................................................................. 20

نگاهی به راندمان تولید )درصد استفاده از ظرفیت اسمی( در واحدهاي تولیدي فعال........................................... 21

نام کشورها و شرکت هاي سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول.................................................... 22

بررسی وضعیت طرحهاي جدید و طرحهاي توسعه در دست اجرا........................................................................ 22

پیشبینی عرضه در بازار آینده کشور......................................................................................................................... 23

الف ( پیش بینی تولید داخل واحدهاي فعال........................................................................................................... 23

ب) پیش بینی تولید داخل واحدهاي در حال ایجاد................................................................................................ 23

با توجه به جدول بالا ، ظرفیت طرحهاي در حال ایجاد که در آینده به ظرفیت نصب شده کشور اضافه خواهد شد، به صورت زیر قابل پیش بینی است:......................................................................................................................................................................... 24

بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال 1385............................................................. 24

جمع بندي عرضه...................................................................................................................................................... 24

بررسی روند مصرف از آغاز برنامه سوم تاکنون....................................................................................................... 25

الف( برآورد مصرف در خودرو سازان.................................................................................................................... 25

گروه اول................................................................................................................................................................... 25

گروه دوم:.................................................................................................................................................................. 25

ب- برآورد روند مصرف در بازار خدمات پس از فروش خودرو........................................................................... 27

جمع بندي میزان مصرف داخل قالپاق خودرو......................................................................................................... 28

نمودار زیر روند مصرف در سالهاي گذشته را نشان داده است ............................................................................. 29

بررسی روند صادرات از آغاز برنامه توسعه سوم تا سال 1385............................................................................. 29

بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه توسعه چهارم................................................................ 30

برآورد میزان تقاضاي داخل در آینده....................................................................................................................... 30

برآورد قابلیت صادرات در آینده.............................................................................................................................. 30

برآورد تقاضاي کل.................................................................................................................................................... 31

جمع بندي و نتیجه گیري مطالعات بازار و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهاي جدید از نگاه توجیه پذیري بازار 31

بررسی اجمالی تکنولوژي و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها..................................... 32

نگاهی به روش تولید قالپاق چرخ............................................................................................................................ 32

فرایند تولید قالپاق به صورت زیر است:................................................................................................................... 32

روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهاي جهان............................................................................................ 32

تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژيهاي مرسوم در تولید محصول........................................................................... 33

مجوز های قانونی :.................................................................................................................................................... 33

مراحل صدور جواز تاسیس :.................................................................................................................................... 34

شرايط عمومي متقاضيان ( اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي ) دريافت جواز تاسيس.......................................... 34

1- اشخاص حقيقی................................................................................................................................................ 34

2- اشخاص حقوقی............................................................................................................................................... 34

مدارك مورد نياز:...................................................................................................................................................... 35

اصلاحیه جواز تاسیس :............................................................................................................................................ 35

تعریف:...................................................................................................................................................................... 36

صدور پروانه بهره برداری :...................................................................................................................................... 36

مراحل صدور توسعه طرح :...................................................................................................................................... 37

فصل دوم................................................................................................................................................................... 38

روش انجام کار.......................................................................................................................................................... 38

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :............................................................................................ 39

فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :.................................................................................................. 39

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :................................................................... 40

روش های بازاریابی و تبلیغات جهت جذب مشتریان............................................................................................. 40

برآورد حداقل ظرفیت اقتصادي طرح...................................................................................................................... 40

لحاظ کردن نقطه سربسر تولید................................................................................................................................. 41

لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار........................................................................................................................ 41

برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن....................................................................................... 41

معرفی نوع ماده اولیه عمده....................................................................................................................................... 41

معرفی منابع تأمین مواد اولیه..................................................................................................................................... 42

برآورد میزان مصرف سالانه مواد اولیه...................................................................................................................... 42

برآورد قیمتهاي مواد اولیه مصرفی............................................................................................................................ 43

بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده................................................... 43

پیشنهاد منطقه مناسب براي اجراي طرح.................................................................................................................. 44

انتخاب محل اجراي یک طرح تولیدي عموما بًراساس معیارهاي زیر صورت میگیرد :.......................................... 44

بازارهاي فروش محصول.......................................................................................................................................... 44

الف ( بازار خودروسازان.......................................................................................................................................... 44

بازار خدمات پس از فروش خودرو......................................................................................................................... 45

بازار تأمین مواد اولیه................................................................................................................................................. 46

احتیاجات و نیازمندي هاي دیگر طرح..................................................................................................................... 46

امکانات زیر بنایی مورد نیاز...................................................................................................................................... 46

حمایت هاي خاص دولتی........................................................................................................................................ 46

با جمع بندي مطالعات مکان یابی، محل اجراي مناسب اجراي طرح در جدول زیر آمده است............................ 47

بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح.............................................................................................. 47

برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن............................................................................................................. 47

برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن.............................................................................................................. 48

برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن.......................................................................................... 48

برآورد امکانات مخابراتی و ارتباطی لازم و چگونگی تأمین آن.............................................................................. 49

برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز........................................................................................................................... 49

نیازمندي طرح به راه را میتوان در حالت زیر مورد بررسی قرار داد :................................................................... 49

عبور و مرور کامیونهاي حامل مواد اولیه و محصول................................................................................................. 49

عبور و مرور کارکنان................................................................................................................................................. 49

سایر امکانات مانند راه آهن، فرودگاه و بندر........................................................................................................... 49

وضعیت حمایتهاي اقتصادي و بازرگانی.................................................................................................................. 50

حمایت هاي تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه هاي جهانی................................................................................. 50

حمایتهاي مالی........................................................................................................................................................... 50

فصل سوم.................................................................................................................................................................. 51

امور مالی طرح........................................................................................................................................................... 51

سرمایه گذاری ثابت طرح :....................................................................................................................................... 52

خرید دفتر کار :........................................................................................................................................................ 52

هزینه زمین :.............................................................................................................................................................. 52

هزینه محوطه سازی :................................................................................................................................................ 53

هزینه ساختمان سازی :............................................................................................................................................. 53

هزینه ماشین آلات و تجهیزات :............................................................................................................................... 54

هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی :....................................................................................................................... 54

هزینه تجهیزات آزمایشگاهی :................................................................................................................................... 54

وسایل اداري و خدماتی............................................................................................................................................ 55

ماشین آلات حمل و نقل درون/ برون کارگاهی....................................................................................................... 55

هزینه هاي قبل از بهره برداري................................................................................................................................. 55

هزینه هاي پیش بینی نشده....................................................................................................................................... 55

هزینه سرمایه گذاری ثابت :...................................................................................................................................... 56

فصل چهارم............................................................................................................................................................... 57

جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات................................................................................................................... 57

نتایج حاصله از اجرای طرح :.................................................................................................................................. 58



قسمتی از متن :

در این طرح به بررسی تولید قالپاق و رینگ خودرو پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

دانلود طرح توجیهی تولید قالپاق و رینگ خودرو_1649653791_56630_8524_1493.zip1.26 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت