داناود چارچوب نظری و سوابق تحقیقاتی مفهوم و ابعاد مدیریت دانش
داناود چارچوب نظری و سوابق تحقیقاتی مفهوم و ابعاد مدیریت دانش

توضیحات:

داناود چارچوب نظری و سوابق تحقیقاتی مفهوم و ابعاد مدیریت دانش40صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :



2-1. مقدمه


در این فصل، ابتدا به مبانی نظری مربوط به موضوع مورد تحقیق پرداخته می شود و سپس پیشینه ی مربوط در داخل و خارج و جمع بندی آن بیان و ضمن ارائه ی سوالات پژوهش، تعاریف مفهومی و عملیاتی مربوط، مطرح می شود.



2-2. مبانی نظری


2-2-1. مفهوم دانش

مطالعه ی دانش به زمان افلاطون و ارسطو باز می‌گردد. با این حال توجه به دانش در درون یک سازمان، اولین بار توسط فیلسوفی بنام میشل پولانی[1] در سال 1965 مشاهده گردید. او دانش را به عنوان چیزی که به خودی خود دارای ارزش ذاتی است معرفی نموده و دو نوع دانش ضمنی و دانش آشکارا مطرح نمود. نوناکا[2] ( 1991 ) نیز عقیده ی پولانی را در مورد دو سطح دانش تأیید نموده است. پس از آن در خصوص اصطلاح دانش مباحث زیادی مطرح شده است و این تنها یکی از جنبه‌های گیج کننده مدیریت دانش است (کونگ و پوندیا، 2003).

ماهیت دانش، موضوعی همیشگی در مدیریت دانش است. همان گونه که آلی[3] (2002) می‌گوید، "چگونگی تعریف دانش، چگونگی اداره کردن آن را می‌تواند تعیین کند". این امر حکایت از عدم یکپارچگی در این زمینه و تعداد زیاد تعریف دانش مغایر یکدیگر، دارد. (فایرستون و مک الروی، 1387).



[1] - Polanyi

[2] - Nonaka

[3] - Allee

فهرست برخی از مطالب :

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

داناود چارچوب نظری و سوابق تحقیقاتی مفهوم و ابعاد مدیریت دانش_1624447309_50461_8524_1693.zip0.22 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت