چارچوب نظری و سوابق تحقیق تصمیم گیری خرید آنلاین
چارچوب نظری و سوابق تحقیق تصمیم گیری خرید آنلاین

توضیحات:

چارچوب نظری و سوابق تحقیق تصمیم گیری خرید آنلاین66صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :


-1) مقدمه

مشتریان، مردم یا عملیاتی هستندکه محصول یا نتایج یک عملکرد را مصرف می کنند یا به آنها نیاز دارند و از آنها بهره می برند. در فرهنگ بازار، مشترى فردى است که توانایى و استعداد خرید کالا و یا خدمتى را داشته باشد، که این توانایى و استعداد به صورت توأمان در فرد بروز کرده و انتخاب و عمل خرید انجام مى پذیرد. در این فرهنگ و دیدگاه، مشترى فرد هوشمند و دانایى است که درباره تأمین نیازهاى خود به خوبى مطالعه و بررسى مى کند و با ارزشگذارى و درنظر گرفتن امکانات و استعداد خود به انتخاب مى پردازد (ایمانی، 1386). در سال های اخیر پیشرفت در زمینه ارتباطات و فن آوری اطلاعات منجر به شکل گیری و توسعه شکل جدیدی از مشتریان و روش جدیدی از فروش همچون مشتریان آنلاین و تجارت آنلاین از طریق اینترنت گردیده است. اینترنت، بازارگاهی است که در آن فروشندگان و خریداران می توانند به صورت مستقیم و فراتر از محدودیت های طبیعی که در خریدخرده فروشی های سنتی وجود دارد، معاملات و تبادلات خود را اداره نمایند (Brynjoifsson and Smith , 2000 ; Butler and Peppard, 1998; Griffith and Krampf, 1998 ; Peterson et al , 1997). همچنین تاثیر اینترنت بر بخش خرده فروشی بیش از سایر بخش های تجاری و بازرگانی بوده است که منجر به خلق خرده فروشی الکترونیکی یا آنلاین گردیده است. یکی از مزایای خرید آنلاین، امکان مقایسه فرصت های منحصر به فرد است (Bakos, 1997). اگر چه شمار خریداران آنلاین در حال رشد است، اما شدت رقابت در این حوزه سبب ایجاد نوعی چالش برای فروشندگان گردیده است که چگونه مشتریان خود را حفظ کنند (Reichheld, 1993, 1995) و احتمال تکرار خریدآنها را افزایش دهند. از این رو مطالعه رفتار مصرف کننده و عوامل موثر بر آن در جهت افزایش تکرار فرآیند خرید مشتری و حفظ وی برای فروشندگان آنلاین و همچنین در راستای هدف توسعه بازارهای اینترنتی ضرورت می­یابد.

2-2) رفتار مصرف کننده

رفتار مصرف کننده از موضوعات جدید حوزه بازاریابی به شمار می رود اولین کتب در این باره در دهه 1960 تألیف شده است ولی سابقه این موضوع به پیشتر بر میگردد. به عنوان نمونه میتوان به دهه 1950 اشاره کرد که ایده های فروید توسط بازاریابان مورد استفاده قرار گرفت. رفتار مصرف کننده موضوعی بحث انگیز و چالشی است که در برگیرنده افراد و آنچه خرید می کنند، چرایی و چگونگی خرید آنها، بازاریابی و آمیزه بازاریابی و بازار است.(گلچین فر و بختایی، 1385: 71)

فهرست برخی از مطالب :


2-1) مقدمه .............................................................................................................................................................................................

2-2) رفتار مصرف کننده ......................................................................................................................................................................

2-3) روانشناسی رفتار مصرف کننده ................................................................................................................................................

2-4) اهمیت درک رفتار مصرف کننده ............................................................................................................................................

2-5) انواع رفتار خرید مصرف کننده ...................................................................................................................................................

2-5-1) رفتار واکنشی عادی ................................................................................................................................................................

2-5-2) مشکل گشایی مجدد ..............................................................................................................................................................

2-5-3) مشکل گشایی گسترده ............................................................................................................................................................

2-6) فرآیند تصمیم گیری به خرید مصرف کننده .........................................................................................................................

  • شناخت مشکل ..........................................................................................................................................................................................
  • جمع آوری اطلاعات .................................................................................................................................................................................
  • ارزیابی گزینه ها ........................................................................................................................................................................................
  • تصمیم گیری درباره خرید .....................................................................................................................................................................
  • ارزیابی پس از خرید ...............................................................................................................................................................................

2-7) رفتار مصرف‏کننده در محیط دیجیتال .....................................................................................................................................

  • مدل شكل‏گيري و تأثير ساختار ذهني .............................................................................................................................................
  • رفتار ارتباطي مصرف‏كنندگان در محيط ديجيتال ..........................................................................................................................


2-8) آمیخته بازاریابی دیجیتال ............................................................................................................................................................

2-9) انواع کالا در خريد و فروش اينترنتي ...................................................................................................................................

2-10) عوا مل موثر بر تصمیم خرید در خرید ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﻲ ...............................................................................................................

2-10-1) ﻭﻳﮋﮔﻲﻫﺎﻱ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﻲ .........................................................................................................................................

2-10-2) شرایط تحويل کالا ...............................................................................................................................................................

2-10-3) خدمات مشتري ....................................................................................................................................................................

2-10-4) عوامل مربوط به كيفيت اطلاعات .....................................................................................................................................

2-10-5) تمایل یا نگرش مصرف کننده ..........................................................................................................................................

2-10-6) عوامل برانگيزاننده ..............................................................................................................................................................

2-10-7) جنبه تجربي خريد ............................................................................................................................................................

2-10-8) عوامل موقعيتي ...................................................................................................................................................................

2-10-9) قیمت ....................................................................................................................................................................................

2-10-10) کیفیت ..............................................................................................................................................................................

2-10-11) امكانات پشتيباني سايت ..............................................................................................................................................

2-10-12) اعتماد الكترونيكی یا اعتماد به وب سایت ...............................................................................................................

2-10-12-1) اعتماد الكترونيك و توسعه تجارت الكترونيك ....................................................................................................

2-11) پیشنه پژوهش ........................................................................................................................................................................

الف) پیشینه داخلی .............................................................................................................................................................................

ب) پیشینه خارجی ...............................................................................................................................................................................

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

چارچوب نظری و سوابق تحقیق تصمیم گیری خرید آنلاین_1624446787_50454_8524_1139.zip0.57 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت