پیشینه ومبانی نظری هوش بازاريابي
پیشینه ومبانی نظری هوش بازاريابي

توضیحات:

پیشینه ومبانی نظری هوش بازاريابي59صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :


هوش بازاريابي

مفهوم هوش به عنوان قسمتي از استراتژي بازاريابي با افزايش قدرت رقابتي شركت و پردازش برنامه‌هاي استراتژيك آن، به مفاهيم بازاريابي اضافه شده است (جوهري و استفنز، 2006: 61).

هوش بازاريابي هنري است كه سازمانهاي مختلف به آن احتياج دارند. دستيابي به هوش بازاريابي تنها با استفاده همزمان از علم و هنر ميسر است. هوش نه تنها قابليت فردي، بلكه قابليتي سازماني است كه از محيط سازمان كسب می‌شود. هوش بازاريابي، آميخته اي از سه مقوله فرد، سازمان و محيط(همان منبع).

تاكنون تعاريف مختلفي از هوش بازاريابي ارائه شده است؛ ازجمله آن، تعريف كاتلر از هوش بازاريابي است: اطلاعات هر روزه در مورد تغييرات در محيط بازاريابي كه مديران در آماده سازي و تطبيق برنامه هاي بازاريابي كمك می‌كند.(پري پوراس و همكاران[1]، 2005)

آقاي جافه(به عنوان كسي كه بيشترين فعاليت را در اين بحث انجام داده است) هوش بازاريابي را جمع‌آوری اطلاعات از محيط بيرون و مجموعه فعاليتهاي درون شركت می‌داند (سانگ و جف، 2009).

به نظر نويسندگان با توجه به مفهومي كه در واژه هوش وجود دارد، هوش بازاريابي يك توانايي در فرد يا سازمان است كه به مديران ارشد براي دستيابي به استراتژي، برنامه، هدف و يا حتي چشم انداز سازمان كمك شاياني می‌كند، در واقع سيستم هوش بازاريابي مشخص می‌كند كه چه نوع هوشي مورد نياز است و آن را از محيط دريافت می‌كند و در اختيار سازمان قرار می‌دهد(تان و احمد[2]، 1999)



[1]. Priporas & et al

[2]. Tan & Ahmed

فهرست برخی از مطالب :


هوش بازاريابي

2-2-4-1.مشخصات هوش بازاريابي

2-2-4-2-1.كشف مشتريان بالقوه

2-2-4-2-2.مدل سيكل هوش بازاريابي

2-2-4-2-4.جمع‌آوری اطلاعات

2-2-4-2-5.سنجش اعتبار و صحت اطلاعات

2-2-4-2-6.بررسي داده‌ها، ارزيابي و تفسير

2-2-4-2-7.منتشر كردن

2-2-4-3.خصوصيات متخصصان هوش بازاريابي

2-2-4-4.هوش بازاريابي و ارتباط با ساير هوشها در سازمان

2-2-5.برنامه‌ریزی استراتژیک مدیریت بازار

2-2-5-1.طراحی سیستم

2-2-5-1-1. جمع‌آوری اطلاعات

2-2-5-2.بررسی رفتار مصرف کنندگان

2-2-5-2-1.آنالیز رفتار

2-2-5-2-3.کاربردهای محصول

2-2-5-2-4.شناخت استراتژی قیمت‌گذاری برای محصولات و خدمات

2-2-6-1.کسب و کارهای کوچک

2-2-6-2.کیفیت؛ ارزش مشتری پسند

2-2-7.ده فرمان بازاریابی

2-2-7-1.تحقیق عملکرد کسب و کار و میزان خشنودی مشتری

2-2-7-2.آشنایی

2-2-7-4.گرایش به بازار؛ قلب بازاریابی جدید

2-2-7-2.مفهوم بازارگرایی(گرایش به بازار)

2-2-8-3.مشتری مداری

2-2-8-4.رقیب گرایی

2-2-10.پیامدهای بازارگرایی برای سازمان

2-2-11.هفت گناه کبیره در بازاریابی

2-2-11-1. معادل دانستن بازاریابی و تبلیغات

2-2-11-2. اشتباه در شناسایی بازار هدف

2-2-11-3. عدم شناخت صحیح از جایگاه محصول/خدمت خودتان

2-2-11-4. همسو نکردن ارتباطات

2-2-11-5. تدوین یا طراحی ارتباطات بازاریابی توسط خود شما

2-2-11-6. فقدان شکیبایی

2-2-11-7. فقدان یک طرح مدون

-3.پیشینه تحقیقاتی

2-3-1.پیشینه تحقیقات خارجی

جدول 2-2. منابع آزاد اطلاعات

2-3-2.پیشینه تحقیقات داخلی

الف)منابع فارسي

ب) منابع خارجی

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه ومبانی نظری هوش بازاريابي_1624442692_50425_8524_1600.zip0.11 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت