پیشینه ومبانی نظری تحقیق توفیق در تجارت
پیشینه ومبانی نظری تحقیق توفیق در تجارت

توضیحات:

پیشینه ومبانی نظری تحقیق توفیق در تجارت55صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :

توفیق در تجارت

امروزه با گسترش علوم جدید و علمی شدن تقریباً تمامی شاخه‌ها، ثابت گشته است که دیگر با استفاده از شیوه‌های سنتی نمی‌توان توفیق چندانی در امر تجارت حاصل نمود. بدین منظور اندیشمندان علوم مختلفی همچون مدیریت، اقتصاد، جامعه‌شناسی و حتی روانشناسی به کمک تولیدکنندگان، صادر و واردکنندگان، بازرگانان، ارائه دهندگان خدمات و... آمده و به آنان راهکارهای جدیدی برای توفیق در امر اقتصادی ارائه می‌نمایند. بر اساس رویکرد جدید در اقتصاد امروز استفاده از شیوه‌های سنتی نه تنها اموری پوسیده و ناکارآمد محسوب می‌گردند؛ که اموری مقرون به صرفه محسوب نشده و استراتژی‌های قدیم را در برابر رقبا و صحنه‌های تجاری فشرده ضعیف و محکوم به شکست می‌دانند. در بین عرضه کنندگان نظریات مختلف اقتصادی در زمینه توفیق در امر کار و بازار بر روی مواردی جدید و بدیع تأکید می‌گردد که یکی از این موارد نقش هوش افراد در تجارت و بازار است. بی‌شک هوش افراد اثری بسیار عمیق بر روی این امر دارد؛ افرادی که دارای بهره هوشی بالاتری هستند، می‌توانند از این نعمت خدادادی برای برون رفت از مشکلات و چالش‌ها و استفاده از فرصت‌ها استفاده نمایند، این افراد با پارادوکس‌ها کمتر روبرو شده و به خوبی می‌دانند که چگونه می‌توان یک چالش را به یک فرصت تبدیل نمود. اما از نظر روانشناسی هوش دارای ابعاد مختلفی است که تأثیر هر یک از ابعاد و انواع آن بر قسمت‌های خاصی از امور زندگی انسان به گونه‌ای متفاوت اثر می‌گذارد. به زعم روانشناسان و علم روانشناسی هوش را می‌توان در ابعاد مختلف طبقه بندی نمود. با توجه به نظرات هوارد گاردنر، هوش‌های چندگانه هفت راه مختلف برای نشان دادن قابلیت فکری هستند(سامانی، 1390).

فهرست برخی از مطالب :


2-2-2.انواع هوش چندگانه کدامند؟

2-2-2-1.هوش دیداری-فضایی

2-2-2-2.هوش کلامی-زبانی

2-2-2-3.هوش منطقی- ریاضی

2-2-2-4.هوش بدنی- جنبشی

2-2-2-5.هوش موسیقی- ریتمیک

2-2-2-6.هوش درون فردی

2-2-2-7.هوش برون فردی (فرا فردی)

2-2-2-8.سایر ابعاد هوش

2-2-3.هوش هیجانی

2-2-3-1.تعریف هوش هیجانی

شکل 2-1. مدل هوش هیجانی(اقتباس از بار آن و پارکر، 2000: 350)

2-2-3-2.تعریف هوش هیجانی در تجارت

2-2-3-3-1.خود آگاهی

2-2-3-3-2.خود انگیزشی

2-2-3-3-4.آگاهی‌های اجتماعی

2-2-3-3-5.نیاز روز افزون به تیمهای کاری

2-2-3-3-6.مدیریت روابط(مهارت‌های اجتماعی)

جدول 2-1.مؤلفه‌های هوش هیجانی(اقتباس از بار- آن و پارکر، 2000و کاننت، 2004)

2-2-3-4.معیارهای هوش هیجانی

2-2-3-6.هوش هیجانی و بازاریابی

2-2-3-7.هوش هیجانی و مدیریت بازار

2-2-3-8.هوش هیجانی و رفتار سیاسی

2-2-3-9.هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار و تحولی در مدیریت بازاریابی

2-2-3-10.دیدگاه‌های جدید در زمینه مدیریت تجاری

2-2-3-11.هوش هیجانی و مدیریت بازار

2-2-3-13.نتیجه‌گیری

-3.پیشینه تحقیقاتی

2-3-1.پیشینه تحقیقات خارجی

2-3-2.پیشینه تحقیقات داخلی

الف)منابع فارسي

ب) منابع خارجی


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه ومبانی نظری تحقیق توفیق در تجارت_1624423495_50337_8524_1897.zip0.13 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت