پیشینه ومبانی نظری تحقیق تدریس و یادگیری با رایانه
پیشینه ومبانی نظری تحقیق تدریس و یادگیری با رایانه

توضیحات:

پیشینه ومبانی نظری تحقیق تدریس و یادگیری با رایانه71صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :


تدریس و یادگیری با رایانه

حدود پنجاه سال از ظهور رایانه ها می گذرد. در همین مدت کوتاه، پیشرفتهای زیادی در جهت کامل تر و قدرتمند تر شدن این دستگاه صورت گرفته است به نحوی که در حال حاضر، به یکی از کارآمد ترین ابزار های بشر تبدیل شده است. کمتر زمینه ای از زندگی انسان را می توان یافت که رایانه بدان راه نبرده باشد و از ازخود اثر نیکویی در ساده تر کردن و سریع تر کردن کارها بر جا نگذاشته باشد، ازجمله فرایند یاددهی _یادگیری و فعالیت های جنبی آن نیز از حیطه نفوذ رایانه بر کنار نمانده است، به گونه ای که امروز رایانه به عنوان یکی از رسانه های آموزشی معتبر در موقعیت های آموزشی و غیر رسمی مطرح شده است (فیضی، 1381). عصر حاضر را سده «رایانه و ارتباطات» نیز نامیده اند، زیرا استفاده از رایانه در کلیه ابعاد زندگی انسان، با کاربردهای متنوع، رونق فراوانی یافته است. یکی از کاربردهای رایانه کاربرد آن در آموزش است. رایانه از نقاط ضعف نیروی انسانی مانند خستگی، فراموشی و سایر عواملی که باعث افت بازده آموزش می شود، مبراست و با دقت، سرعت و ویژگی های منحصر به فرد خود می تواند، نقش مهمی در فرایند یاددهی و یادگیری ایفا کند، بدین ترتیب رویکردهای گوناگون استفاده و بهره گیری از رایانه ها، ما را به این امر رهنمون می سازد که به طور صحیح از آن در جهت ارتقای سطح امور آموزشی و بازدهی مطلوب تر بهره مند شویم. با کاربرد رایانه در آموزش، برنامه درسی با شرایط و ویژگی های یادگیرنده هماهنگ می شود و مشکل تفاوت های فردی که از دیر باز در تعلیم و تربیت مطرح بوده است، کاهش می یابد ( فاضلیان و سعادتمند، 1383). رایانه به شکلهای مختلف و با روشهای جذاب و فعال، اطلاعاتی را در اختیار یادگیرنده قرار می دهد که وی باید آنها را یاد بگیرد و موقعیت هایی را فراهم می کند تا یادگیرنده با تمرین و تکرار، تبحر لازم را به دست آورد و در مورد مطالب آموزش داده شده پرسشها یا فعالیت هایی را طرح می کند که یادگیرنده باید به آنها پاسخ دهد یا آنها را انجام دهد؛ به عبارت دیگر چگونگی یادگیری یادگیرنده را مورد ارزیابی قرار می دهد (آراسته،1381).

فهرست برخی از مطالب :

تدریس و یادگیری با رایانه

نرم افزار

نرم افزار آموزشی

مراحل تولید نرم افزارهای آموزشی

علل استفاده از نرم افزارهای آموزشی

رابط کاربر

تعریف رابط کاربر

تاریخچه ی رابط کاربر

طراحی رابط کاربر

انواع رابط کاربر

رابط کاربر گرافیکی

ضرورت رابط کاربر گرافیکی

رایج ترین ابزارها در طراحی رابط کاربر گرافیکی

چه برنامه هایی را بهتر است با رابط کاربر گرافیکی ساخت و چه برنامه هایی را با رابط کاربر غیر گرافیکی؟

اهمیت رابط کاربر

کارکردهای رابط کاربر

ویژگی های رابط کاربر

تعامل رابط کاربر با زبان نرم افزار

صفحه اوّل را چگونه طراحی کنیم؟

شاخص های رابط کاربر

قابل درک بودن واژگان برای کاربران

همخوانی واژگان با عملکردشان

کاستن از بار حافظه¬ی کاربر

وضوح و قابل فهم بودن طرح صفحه

مناسب بودن اندازه¬ی حروف برای خواندن

اشتباهات رایج در طراحی رابط کاربر

عناصر مطرح در طراحی رابط کاربر

فرایند طراحی واسط کاربر

اصول كلي طراحي رابط كاربر

مدل¬های طراحی رابط کاربر

مدل¬های طراحی رابط کاربر

کاربران مبتدی:

کاربران مطلع و دوره¬ای:

کاربران مطلع و دائمی:

ادراک سیستم (مدل ذهنی کاربر):

طراحی رابط کاربر الکترونیکی

ارزيابي رابط کاربر

پیشینه پژوهش در ایران

پیشینه پژوهش در خارج از ایران

منابع فارسی

منابع لاتین

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه ومبانی نظری تحقیق تدریس و یادگیری با رایانه_1624421189_50325_8524_1200.zip0.12 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت