پیشینه و مبانی نظری مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد و مفوم شناسی کارت امتیازی متوازن
پیشینه و مبانی نظری مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد و مفوم شناسی کارت امتیازی متوازن

توضیحات:

پیشینه و مبانی نظری مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد و مفوم شناسی کارت امتیازی متوازن55صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :


در این فصل با توجه به موضوع تحقیق ابتدا راجع به مبانی نظری تحقیق که شامل مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد و مفهوم کارت امتیازی متوازن می شود بحث می شود. سپس به مبانی تجربی تحقیق که شامل تحقیقات داخلی و خارجی می شود پرداخت می شود. در پایان فصل نیز با توجه به مباحث اراده شده در فصل، چارچوبی نظری و یک مدل ویژه برای انجام این تحقیق تبیین می شود.


ب: مبانی نظری پژوهش



2-1) مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد

در این بخش ابتدا به مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد پرداخته می شود و سپس به فواید ارزیابی عملکرد، معایب و مشکلات سیستم های ارزیابی عملکرد،معرفی الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان ها اشاره می شود


2-1-1) تعریف ارزیابی عملکرد:

ارزیابی عملکرد را به شیوه های مختلفی تعریف کرده اند که هر کدام از چشم انداز ویژه ای به آن نگاه کرده اند. پژوهشگری همچون سینجر ارزیابی عملکرد را فرآیندی دانسته است رسمی، که کارمند را از بازخورد تشخیصی نتایج مثبت یا منفی عملکرد شغلی خود آگاه می کند(گودرزی نژاد،1382).برخی دیگر نیز مانند هالاچمی[1] آن را کوششی سیستماتیک برای دانستن این که خدمات دولتی تا چه حد جوابگوی نیازهای مردم بوده و توانایی دولت در برآورده نمودن آن تا چه اندازه است دانشسته اند و برخی نیز آن را فرآیند سنجش و اندازه گیری عملکرد در دستگاه های اجرایی در چهارچوب اصولی و مفاهیم علمی مدیریت برای تحقق و وظایف سازمانی و در قالب برنامه های اجرایی دانسته اند(هینگافت[2]،2000 به نقل از باقری،1389).

به طور کلی نظام ارزیابی عملکرد را می توان فرآیند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین و در دوره زمانی معین با هدف بازنگری، اصلاح و بهبود مستمر آن می باشد(رحیمی،1385)


2-1-2) فواید ارزیابی عملکرد:

  • وجود چهارچوبی مفهومی برای مدیریت و ارزیابی عملکرد:

هر سازمانی فارغ از نوع آن، به چهارچوبی برای ارزیابی عملکرد احتیاج دارد که به وسیله تمامی سطوح سازمان درک شده باشد و از اهداف و مجموعه نتایج سازمان پشتیبانی کند.

  • ارتباط داخلی و خارجی موثر، کلیدهای ارزیابی عملکرد موفق:

ارتباط موثر با کارمندان، مسئولین فرآیندها، مشتریان و سهام داران عوامل حیاتی برای توسعه و پیاده سازی سیستم های مدیریت و ارزیابی عملکرد به شمار می روند.

  • تقسیم روشن مسئولیت ها برای نتایج:

سازمانهای اداری عملکرد بالا به روشنی آنچه را که موجب موفقیت می شود را شناسایی می کنند و اطمینان حاصل می کنند که تمامی مدیران و کارمندان از مسئولیت خود در تحقق اهداف سازمان آگاه هستند.

  • فراهم آوردن بستری برای تصمیم گیری مدیران نه فقط ارائه اطلاعات:

معیارهای عملکرد می بایست با توجه به اهداف راهبردی سازمان محدود شوند و اطلاعات به موقع، مربوط و دقیق را برای استفاده تصمیم گیران در تمامی سطوح فراهم آورند. این معیارها باید اطلاعاتی را درباره کارایی- میزان منابع به کار برده شده برای تولید خروجی ها- مقایسه نتایج با اهداف مورد انتظار و اثربخشی فعالیت ها از جهت میزان تاثیر گذاری در مسیر رسیدن به اهداف سازمانی فراهم می کنند.

  • میزان خدمات و پاداش ها بر اساس ارزیابی عملکرد:



[1] Hallachmi

[2] Hingoft

فهرست برخی از مطالب :


ب: مبانی نظری پژوهش

2-1: مبنی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد

2-1-1: تعریف ارزیابی عملکرد:

2-1-2: فواید ارزیابی عملکرد:

2-1-3: معایب و مشکلات سیستم های ارزیابی عملکرد

2-1-4: بررسی مختصر ارزیابی عملکرد سنتی و نوین و احصاء تفاوت ها

2-1-5: تعدادی دیگر از الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان ها

2-1-5-1: جایزه دمینگ

2-1-5-2: جایزه کیفیت ملی مالکوم بالدریج

2-1-5-3: جایزه کیفیت اروپایی

2-2: مبانی مفوم شناسی کارت امتیازی متوازن

2-2-1: تعریف کارت امتیازی متوازن

2-2-2: بستر شکل گیری کارت امتیازی متوازن

2-2-3: روند شکل گیری و تکامل کارت امتیازی متوازن

2-2-4: ابعاد کارت امتیازی متوازن

2-2-4-1: بعد مالی

2-2-4-2: بعد مشتریان

2-2-4-3: بعد فرآیند های داخلی:

2-2-4-4: بعد رشد و یادگیری

2-2-5: رابطه میان چهار منظر کارت امتیازی متوازن

2-2-6: توازن در ارزیابی متوازن

2-2-7: ویژگی های کارت امتیازی متوازن

2-2-8: کارکرد های کارت امتیازی متوازن

2-2-9:ارتباط کارت امتیازی متوزان با سایر سیستم ها و روش های ارزیابی عملکرد

2-2-10: وجه تمایز ارزیابی عملکرد متوازن در سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی

2-2-11: راهبرد و کارت امتیازی متوازن

2-2-12: موانع موجود در جهت استقرار کارت امتیازی متوازن

2-2-13: نقاط قوت ارزیابی عملکرد از طریق کارت امتیازی متوازن

2-2-14: مراحل ساخت کارت امتیازی متوازن

ج: پیشینه تجربی پژوهش

2-3-1: تحقیقات داخلی

2-3-2: تحقیقات خارجی

د: چارچوب نظری تحقیق

2-4-1: پیاده سازی کارت امتیازی متوازن

2-4-2: معرفی شرکت شهرک های صنعتی استان قم و نقشه استراتژی آن

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد و مفوم شناسی کارت امتیازی متوازن_1624252019_50113_8524_1336.zip0.26 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت