پیشینه و مبانی نظری رسانه و دیدگاه و نظریه های آن
پیشینه و مبانی نظری رسانه و دیدگاه و نظریه های آن

توضیحات:

پیشینه و مبانی نظری رسانه و دیدگاه و نظریه های آن 37صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :


رسانه:

رسانه [1]وسیله ای است برای نقل و انتقال اطلاعات، ایده ها و افکار افراد یا جامعه؛ اگر این تعریف را قبول کنیم باید حساب کنیم که رسانه بتواند از نوع انسانی باشد یا سازمانی یا تکنولوژی، خود زبان نیز یک نوع رسانه است. یا کلاس درس و دانشگاه و بالاخره رسانه های جمعی، از مطبوعات گرفته تا تلفن، رادیو، تلویزیون و اینترنت.رسانه یک واسطه عینی و عملی در فرآیند برقراری ارتباط است. و دو نوع کارکرد آشکار و نهان برای آن وجود دارد که کارکرد آشکار آن یعنی اینکه رسانه محل برخورد پیام و گیرنده پیام است. اما کارکرد پنهان رسانه یعنی برقرار کننده جریان ارتباط و پیام رسانی(ساعي، 1389).

به وسایل انتقال پیام ها از فرستنده یا فرستندگان به مخاطب یا مخاطبان گفته می‌شود؛ که شامل روزنامه[2]، کتاب، رادیو، تلویزیون[3]، ماهواره[4]، تکنولوژی‌های نوین ارتباطات و اطلاعات و اینترنت و... است. این وسایل دارای ویژگی‌هایی مانند پیام‌گیران ناآشنا،سرعت عمل زیاد وتکثیرپیام هستند(دادگران،1384 ص6). رسانه در مفهوم ارتباط آن عاملی است که می تواند پیام را به مخاطب انتقال دهد در واقع رسانه ها یا وسایل ارتباط جمعی کارشان پیام رسانی است. درفرهنگ روزنامه نگاری واژه رسانه تحت عنوان اطلاع رسانی و رسانه شناسی، اصطلاح کلی به معنای مجموعه ابزارها و روش هایی که برای ایجاد ارتباط با مخاطبان انبوه به کار می رود تعریف شده است. جامع ترین تعریفی که تاکنون از رسانه صورت گرفته است همان تعریف مک لوهان[5] کانادایی است که می گوید "رسانه همان پیام[6] است"(واحدی،1389ص1).




[1] Media

[2] journal

[3] Television

[4] sattellite

[5] Marshall McLuhan

[6] Message

فهرست برخی از مطالب:


رسانه:

2-3 ویژگی رسانه های جمعی:

2-4 روند کلی ارتباطات در شش مرحله مشخص:

2-5 دیدگاه های پیشگامان ارتباطات پیرامون تأثیرات رسانه های جمعی:

2-6 نظریه هانمن :

2-7 نظریه هایبرت :

2-8 نظریه «دنیس مک کوئیل » :

2-9 نظریه «هارولد لاسول » و «چارلز رایت میلز » :

2-10 «نظریه دهکده جهانی » «مارشال مک لوهان »:

2-11 دیدگاه «یان رابرتسون » و تایید نظریه دهکده جهانی

2-12 نظریه کاشت جرج گربنر :

2-13 نظریه تزریقی :

2-44 پیشینه داخلی پژوهش :

2-45 پیشینه خارجی پژوهش :

منابع فارسی :

منابع خارجی:



فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری رسانه و دیدگاه و نظریه های آن_1623925754_49583_8524_1263.zip0.07 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت