پیشینه و مبانی نظری جهانی شدن یا جهانی سازی
پیشینه و مبانی نظری جهانی شدن یا جهانی سازی

توضیحات:

پیشینه و مبانی نظری جهانی شدن یا جهانی سازی 66صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :


این روز ها حول محور جهانی شدن بسیار گفته و نوشته می شود و پژوهش های فراوانی شده است بیش از صدها پژوهش از اندیشمندان داخلی و خارجی نوشته شده است و دانشجویان رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا به این موضوع پرداخته اند .

به دلیل اینکه فرآیند جهانی شدن امری اجتناب ناپذیر و فراگیر در جامعه امروزی بدل شده است اذهان بسیاری از صاحب نظران و اندیشمندان را به خود جلب کرده است جهانی شدن به دلیل نفوذ در عرصه های مختلف زندگی اجتماعی(سیاست ,فرهنگ ,اقتصاد ,حقوق, و... ) اندیشمندان عرصه های مختلف علمی را برآن داشته تا درمورد این فرآیند تحقیق و بررسی نمایند که در اینجا به ارائه چند نمونه از آنها که با محوریت جهانی شدن صورت گرفته اشاره می نماییم:

علی اسکندری وطن نژاد در سال 1382 در پژوهشی تحت عنوان؛ جهانی شدن و تأثیر آن بر دولت های رانیتر (مطالعه ی موردی ایران) با هدف ارائه تصویر واقع گرایانه و راهکاری مناسب در مورد مهمترین موضوع روابط بین الملل (جهانی شدن) به عنوان یکی از دغدغه های اصلی دولت رانیتر ایران می باشد. روش پژوهش آن بر تأکید بر تاریخ و توصیف شواهد موجود،با توجه به رابطه بین متغیرها از روش همبستگی با ابزار کتابخانه ای سعی در جمع آوری و نتیجه گیری موضوع داشته است ابزار اندازه گیری؛ شاخص های توسعه و تغییرات وسایل ارتباطی، فرهنگ سیاسی رشد اقتصادی است. نتیجه گیری کلی آن در این پژوهش با توجه به رشد آگاهی جهانی و استفاده از وسایل ارتباط جمعی که ملتها را به هم نزدیک می کند. فشاری از داخل و درخواست هایی از خارج برای مردمی کردن حکومت و همچنین عدم وابستگی به رانت نفت بر دولت وارد می شود. که دولت ایران با توجه به اعمال تغییرات در دولت به موارد فوق دست خواهد یافت.

فهرست برخی از مطالب:


-2- جهانی شدن یا جهانی سازی: :..........................................................................23

2-2-«جهانی شدن یک امر محتوم و یک فرآیند طبیعی است.»:...................................................26

3-2-«جهانی شدن یک پروژه ی ائدولوژیک غربی است.»:...........................................................27

4-2-«جهانی شدن یک روند قابل مدیریت است» :.......................................................................29

5-2- تعاریف جهانی شدن:...........................................................................................................30

6-2- جهانی شدن ؛فرصت یا تهدید:.............................................................................................31

7-2- جهانی شدن،یک پدیده چند بعدی:..................................................................................33

8-2- ابعاد جهانی شدن :...........................................................................................................34

9-2- جهانی شدن اقتصاد: .........................................................................................................34

10-2-جهانی شدن سیاست :......................................................................................................34

11-2- جهانی شدن فرهنگ : :....................................................................................................35

12-2- فوكویاما و نظریه ی آخرالزمان:.......................................................................................35

13-2- مارشال مك لوهان با نظریه ی دهكده ی جهانی:...........................................................36

14-2- آلوین تافلر با تئوری برترین ها:.....................................................................................36

15-2- ساموئل هانتیگتون و نظریه ی برخورد تمدن ها:............................................................37

16-2- نظریه مبادله جورج هومنز:.............................................................................................38

17-2- نظریه نظام جهانی والراشتاین:.........................................................................................42

18-2- جهانی شدن وفرهنگ:....................................................................................................47

19-2- فرهنگ وجهانی شدن:....................................................................................................49

20-2- هویت جهانی ومحلی:....................................................................................................52

21-2- هویت های محلی درفرایند جهانی شدن . :....................................................................52

22-2- استراتژی امنیت فرهنگی:...............................................................................................56

23-2- آثار تحولات ارتباطات برفرهنگ:....................................................................................60

24-2- جهانی شدن و سیاست:..................................................................................................61

25-2- جهانی شدن حقوق بشر:................................................................................................64

26-2- هویت های جغرافیایی وسیاسی:.....................................................................................66

27-2- نقش دولت های ملی:.........................................................................................................67

28-2- جهانی شدن واقتصاد:..........................................................................................................68

29-2- جهاني شدن اقتصاد و تأثير آن بر وضعيت زنان:.................................................................72

30-2- تاثیر جهانی شدن اقتصاد و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران:................................78


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری جهانی شدن یا جهانی سازی_1623839972_49462_8524_1531.zip0.11 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت