پیشینه و مبانی نظری تدریس و یادگیری با رایانه
پیشینه و مبانی نظری تدریس و یادگیری با رایانه

توضیحات:

پیشینه و مبانی نظری تدریس و یادگیری با رایانه 70صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.


بخشی از متن :

حدود پنجاه سال از ظهور رایانه ها می گذرد. در همین مدت کوتاه، پیشرفتهای زیادی در جهت کامل تر و قدرتمند تر شدن این دستگاه صورت گرفته است به نحوی که در حال حاضر، به یکی از کارآمد ترین ابزار های بشر تبدیل شده است. کمتر زمینه ای از زندگی انسان را می توان یافت که رایانه بدان راه نبرده باشد و از ازخود اثر نیکویی در ساده تر کردن و سریع تر کردن کارها بر جا نگذاشته باشد، ازجمله فرایند یاددهی _یادگیری و فعالیت های جنبی آن نیز از حیطه نفوذ رایانه بر کنار نمانده است، به گونه ای که امروز رایانه به عنوان یکی از رسانه های آموزشی معتبر در موقعیت های آموزشی و غیر رسمی مطرح شده است (فیضی، 1381). عصر حاضر را سده «رایانه و ارتباطات» نیز نامیده اند، زیرا استفاده از رایانه در کلیه ابعاد زندگی انسان، با کاربردهای متنوع، رونق فراوانی یافته است. یکی از کاربردهای رایانه کاربرد آن در آموزش است. رایانه از نقاط ضعف نیروی انسانی مانند خستگی، فراموشی و سایر عواملی که باعث افت بازده آموزش می شود، مبراست و با دقت، سرعت و ویژگی های منحصر به فرد خود می تواند، نقش مهمی در فرایند یاددهی و یادگیری ایفا کند، بدین ترتیب رویکردهای گوناگون استفاده و بهره گیری از رایانه ها، ما را به این امر رهنمون می سازد که به طور صحیح از آن در جهت ارتقای سطح امور آموزشی و بازدهی مطلوب تر بهره مند شویم. با کاربرد رایانه در آموزش، برنامه درسی با شرایط و ویژگی های یادگیرنده هماهنگ می شود و مشکل تفاوت های فردی که از دیر باز در تعلیم و تربیت مطرح بوده است، کاهش می یابد ( فاضلیان و سعادتمند، 1383). رایانه به شکلهای مختلف و با روشهای جذاب و فعال، اطلاعاتی را در اختیار یادگیرنده قرار می دهد که وی باید آنها را یاد بگیرد و موقعیت هایی را فراهم می کند تا یادگیرنده با تمرین و تکرار، تبحر لازم را به دست آورد و در مورد مطالب آموزش داده شده پرسشها یا فعالیت هایی را طرح می کند که یادگیرنده باید به آنها پاسخ دهد یا آنها را انجام دهد؛ به عبارت دیگر چگونگی یادگیری یادگیرنده را مورد ارزیابی قرار می دهد (آراسته،1381).

فهرست برخی از مطالب:


تدریس و یادگیری با رایانه. 1

نرم افزار. 2

نرم افزار آموزشی.. 3

علل استفاده از نرم افزارهای آموزشی.. 6

نرم افزارهای آموزشی امروز طیف وسیعی از نرم افزارهای کاربردی موجود را تشکیل می دهند. اکثر سازمان، نهادها، مؤسسات و شرکت های دولتی و بخش خصوصی جهت آموزش مخاطبین خود به استفاده از این نرم افزارها روی آورده اند. از علل عمده ی استفاده از نرم افزارها ی آموزشی می توان به موارد ذیل اشاره نمود . 6

رابط کاربر. 7

تعریف رابط کاربر. 7

تاریخچه ی رابط کاربر. 9

طراحی رابط کاربر. 9

انواع رابط کاربر. 11

رابط کاربر گرافیکی.. 12

ضرورت رابط کاربر گرافیکی.. 12

رایج ترین ابزارها در طراحی رابط کاربر گرافیکی.. 13

چه برنامه هایی را بهتر است با رابط کاربر گرافیکی ساخت و چه برنامه هایی را با رابط کاربر غیر گرافیکی؟. 15

اهمیت رابط کاربر. 15

کارکردهای رابط کاربر. 17

ویژگی های رابط کاربر. 18

تعامل رابط کاربر با زبان نرم افزار. 21

صفحه اوّل را چگونه طراحی کنیم؟. 22

شاخص های رابط کاربر. 22

کاستن از بار حافظهی کاربر. 25

سازگارسازی واسط.. 32

اشتباهات رایج در طراحی رابط کاربر. 36

عناصر مطرح در طراحی رابط کاربر. 37

فرایند طراحی واسط کاربر. 39

اصول كلي طراحي رابط كاربر. 41

مدلهای طراحی رابط کاربر. 42

طراحی رابط کاربر الکترونیکی.. 44

ارزيابي رابط کاربر. 49

پیشینه پژوهش در خارج از ایران. 56

منابع فارسی.. 58



فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری تدریس و یادگیری با رایانه_1623768802_49355_8524_1059.zip0.15 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت