پیشینه تحقیق ضریب قیمت
پیشینه تحقیق ضریب قیمت

پیشینه تحقیق ضریب قیمت

تعداد صفحه51 قالب ورد قابل ویرایش

بخشی از متن:

ضریب قیمت

تعیین ارزش ذاتی سهام شرکت ها و مقایسه آن با قیمت معاملاتی سهام یکی از موضوعات مهم و مورد علاقه سرمایه گذاران در بازار سرمایه است. سرمایه گذاران در بازار سرمایه از مدل های مختلفی برای ارزش گذاری سهام استفاده می کنند. کاربرد این مدل ها به تناسب صنعت و رشته فعالیت شرکت ها با یکدیگر تفاوت دارد. دسته ای از روش های ارزش گذاری به روش های نسبی معروف هستند که بر اساس آنها ارزش هر شرکت نسبت به ارزش سایر شرکتهای هم گروه تعیین می گردد (رضایی، 2001).

مدلهای ارزش گذاری نسبی معمولاً بر اساس ضرایب قیمت نشان داده می شود (بخشیانی وراعی، 1387). برای استفاده ضرایب در ارزشیابی یک شرکت، ما باید مقیاس ارزش (قیمت بازار و محرک ارزش) را تعیین کنیم بطور سنتی ضرایب ارزش حقوق صاحبان سهام مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بازار سرمایه برای استفاده ضرایب ارزش حقوق صاحبان سهام مستلزم تعدیلات بیشتر در مورد خالص بدهی نمی باشد (پنمن 2004)

منظور از ضریب قیمت، نسبت قیمت سهام، به یکی دیگر از مقیاس های ارزش مانند: سود و یا ارزش دفتری است (بخشیانی وراعی،87). این تعریف آزاد از ضرایب قیمت بطور نظری باعث میشود که ضرایب قیمت متفاوت برای شرکت محاسبه گردد، اما تحلیلگران هر گونه ضریب قیمت ممکن را محاسبه نمی کنند (بوکمن،2005)

ارزش گذاری بر اساس ضرایب قیمت P/E،P/B،P/S،P/CFO وEV/EBITDA از جمله متداولترین مدل های ارزش گذاری در بازار سرمایه است. نسبت قیمت معاملاتی هر سهم به سود هر سهم تابعی از سه متغیر می باشد؛ نرخ رشد سود مورد انتظار، نسبت سود تقسیمی برای هر سهم و بازده مورد انتظار(هزینه سهام). همانند سایر بنگاهها، موسساتی که نرخ رشد سود مورد انتظار بالایی دارند، نسبت سود تقسیمی پایین و نرخ مورد انتظار سهامداران نیز بالاست. لذا انتظار بر این است تا نسبت قیمت به سود آوری برای آنها بالاتر باشد.



فهرست برخی از مطالب :


ضریب قیمت

2-2 فرایند ارزش گذاری

2-3 کاربردهای ارزش گذاری سهام

2-3-1 مفهوم نظری مدل تجزیه و تحلیل بنیادی

2-4پیش بینی عملکرد آتی شرکت

2-4-1 پیش بینی اقتصادی

2-4-2 پیش بینی مالی

2-5 انتخاب مدل ارزش گذاری

2-5-1 مدل های ارزش گذاری مطلق

2-5-2 مدل های نسبی ارزش گذاری

2-6 انتخاب مدل

2-7 نقش تحلیلگر مالی

2-8 ارزش گذاری به روش ضرایب قیمت

2-8-1 محاسبه روشهای ضریب قیمت توجیه شده

2-8-2 ضرایب دنباله رو و پیشرو

2-8-3 نقاط ضعف و قوت روش ضرایب قیمت

نقاط قوت:

نقاط ضعف :

2-9 ضریب قیمت به سود (P/E)

2-9-1روش های محاسبه ضریب P/E توجیه شده

2-9-2-1 مدل بنیادی تنزیل جریان های نقدی

2-9-2-2 روش شرکتهای قابل مقایسه

2-9-2-2-1 مشکلات روش شرکتهای قابل مقایسه

2-9-2-3 برآورد ضریب P/E با استفاده از روش رگرسیون

2-9-2-3-1 مشکلات روش رگرسیون

2-10 ضریب قیمت بر ارزش دفتری هر سهم (P/B)

2-10-1 روشش های محاسبه ضریب P/B توجیه شده

2-10-1-1 ارزش گذاری بر اساس مقادیر بنیادی مورد انتظار

2-10-1-2 ارزش گذاری به روش مقایسه ای

2-11 ضریب قیمت به فروش (P/S)

2-11-1 محاسبه فروش

2-11-2 روش های محاسبه ضریب P/S توجیه شده

2-11-2-1 ارزش گذاری بر اساس مقادیر بنیادی مورد انتظار

2-11-2-2 ارزش گذاری به روش مقایسه ای

2-12 ضریب قیمت به جریان نقدی عملیاتی (PC/CFO) 1

2-12-1 روش های محاسبه ضریب P/CFO توجیه شده

2-12-1-1 ارزش گذاری بر اساس مقادیر بنیادی مورد انتظار

2-12-1-2 ارزش گذاری به روش مقایسه ای

2-13 ضریب ارزش تشکیلات به سود قبل از بهره، مالیات، استهلاک ) (EV /EBITDA

2-13-1 روش های محاسبه ضریب EV/ EBITDA توجیه شده

2-13-1-1 ارزش گذاری به روش مقایسه ای

2-13-1-2 روش ارزش گذاری بر اساس مقایدر بنیادی مورد انتظار

2-14 بازده سهام

2-14-1 تفاوت قیمت:

2-14-2 سود نقدی هر سهم

2-14-3 مزایای ناشی از حق تقدم

2-14-4 مزایای ناشی از پرداخت سود سهمی(سهام جایزه):

2-15 مروری بر تحقیقات انجام شده( داخلی وخارجی) درباره ضرایب قیمت:

2-15-1 تحقیقات داخلی:

2-15-2 تحقیقات خارجی:

منابع وماخذ:

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیق ضریب قیمت_1619245396_47833_8524_1728.zip0.06 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت