پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار
پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار

پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار

تعداد صفحه 54 قالب ورد قابل ویرایش

بخشی از متن :

رهبری خدمتگزار

مقدمه

تحقيق و پژوهش در زمينه رهبری، موضوعي جالب توجه برای تئوريسين ها و محققين در دوره های طولاني و نسل های گذشته بوده و همواره نيز سعي كرده اند ايده ها و نظريات خود را در اين زمينه ارائه كنند. محققين اوليه درسال های 1900 تا 1950 همواره سعي داشته اند كه بين ويژگي های رهبران و زيردستان تمايز قائل شوند. زماني كه دريافتند كه يك تركيب ثابت از ويژگي ها، كه بتوان آن ها را به شكلي جامع مورد پذيرش قرار داد وجود ندارد، آن ها شروع به بررسي تأثير شرايط بر رفتار و مهارت های مورد نياز برای رهبران پرداختند. مطالعاتي كه درسال های 1970 تا 1980 انجام شد، سعي داشت كه بين رهبران مؤثر و كارا تمايز قائل شود. آن ها بر ويژگي های شخصي رهبران كه اثربخشي و موفقيت را برای سازمان هايشان به ارمغان مي آورند متمركزشدند. اين گونه تلاش ها منجر به تئوری های پيشرفته در حوزه رهبری شد. بعضي از اين تئوری ها و مدل های رهبری عبارتند از: رهبری موقعيتي، تئوری مسيرهدف، كاريزماتيك، تعاملي، تحول آفرين و رهبری خدمتگزار.

رهبری را ميتوان به شكل يك رابطه ديد. رهبری فرآيندی دو جانبه بين كساني است كه تمايل به هدايت و رهبری دارند و كساني كه بعنوان پيرو انتخاب شده اند. رهبران نيز در مقابل اعمال و اقدامات زيردستان، چگونگي مديريت پيروان و همچنين در چگونگي دستيابي به اهداف سازماني پاسخگو و مسئول هستند. مؤلفه های گوناگونی در تعریف این مفهوم دخالت دارند. ابتدا رهبری در ایده و مفاهیم اتفاق می افتد(تصور) و پس از آن در موقعیت ها و محیط اتفاق می افتد(مصداق) (آدامسون، 2009). به هر حال نظریه های جدید رهبری به عنوان یک تغییر در فرایند داخلی سازمان است اما چون رهبران و پیروان با یک هدف مشترک به هم پیوسته اند فعالیتهای مجددی برای ادامه نگرش مشترک انجام خواهند داد که در این صورت قالب جدیدی از تعریف شکل می گیرد(اندرسون، 2009).

جرج تری رهبری را عمل تأثیر گذاری بر افراد بطوری که از روی میل و علاقه برای هدف گروهی تلاش نمایند عنوان می دارد. رابرت تاننبوم ایروینگ، وچلر و مازاریک بیان می کنند رهبری فرایند تأثیرگذاری بر افراد در شرایطی است که باید هدف های خاص محقق شوند. کونتز و اودانلرهبری را تأثیرگذاری بر افراد برای تحقق هدف مشترک می دانند (هرسی و بلانچارد،1983). دکوتلیس، کوهن و اشمیت رهبری را فرایند نفوذ شروع ناشی از رفتار رهبری می دانند که موجب تغییر رفتار و حتی عقاید دیگران می شود(دکوتلیس و همکاران، 1979).


فهرست برخی از مطالب:

رهبری خدمتگزار

مقدمه

2-۱-۲: تئوري رهبري خدمتگزار

• گوش دادن

• همدلي

• شفا بخشي

• آگاهي

• متقاعد سازي

• مفهوم سازي

• آينده نگري

• خادميت و سرپرستي

• تعهد به رشد افراد

• ايجاد گروه

• ارتباطات

• امين بودن و يكپارچگي

• اعتبار

• قابليت و شايستگي

• الگوسازي

• در معرض ديد بودن

• پيشقدمي

نفوذ

• قدرداني از ديگران

• تشويق و روحيه بخشي

• ياددادن و آموزش

• تفويض اختيار

۳-۱-۲: تكامل رهبري خدمتگزار

۴-۱-۲: اهميت رهبري خدمتگزار

۱-۴-۱-۲: فلسفه گرين ليف

2-۴-۱-2: گرين ليف و مك گريگور

۵-۱-۲: رهبري تحول آفرين

۱-۵-۱-۲: ويژگي هاي رهبري تحول آفرين

۶-۱-۲: مديريت بر مبناي استثناء

۷-۱-۲: رهبري بي تفاوت

۸-۱-۲: رهبري تبادلي:

۹-۱-۲: تئوري رهبري خدمتگزار پترسون

۴-۲: پیشینه تحقیق

۱-۴-۲: تحقيقات انجام گرفته در رابطه با رهبري خدمتگزار در خارج از كشور را مي توان به دو دسته كلي تقسيم نمود:

۲-4-2: تحقیقات انجام گرفته در رابطه با رهبری خدمتگزار در داخل کشور را می توان به شرح زیر مورد بررسی قرار داد:

الف. منابع فارسی

ب. منابع لاتین

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار_1619171996_47815_8524_1910.zip0.08 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت