پیشینه تحقیق اعتماد در کارکنان
پیشینه تحقیق اعتماد در کارکنان

پیشینه تحقیق اعتماد در کارکنان

تعداد صفحه 21 قالب ورد قابل ویرایش

بخشی از متن :


اعتماد در کارکنان

اعتماد به عنوان يك مفهوم مهم در رشته هاي مختلفي مانند مديريت، اخلاق جامعه شناسي، روانشناسي، و اقتصاد تلقي ميشود (كولكوييت، اسكات و لپين، 2007 ) عملکرد كلي كاركنان علاوه بر سطح عملكرد تكليفي آنان از رفتارهايي همچون دزدي، بدرفتاري با همكاران و عدم حمايت از اهداف سازمان يعني رفتارهاي انحرافي محيط كار نيز تأثير مي پذيرد ( اونیل و هاستینگز، 2011 ) در دهه گذشته موضوع رفتارهاي انحرافي در محيط كار، به طورفزاینده ای در پژوهش های سازمانی مطرح بوده اند . رفتارهای انحرافی از قبیل دزدی ( گرینبرگ ، 1990 ) ، اجتناب از اعمال تلاش ( فاکس و اسپکتور ، 1996) که هنجارها ، اهداف خط مشی ها و قوانین سازمانی را نقض می کنند ، می توانن تأثیرات عمیقی بر فرد و سازمان داشته باشند . چنین رفتارهایی سبب وارد آمدن خسارات مالی و جانی متعددی به کارکنان سازمان و به طور کلی جامعه می شوند و دستیابی به اهداف سازمان را مختل می سازند . برخی پژوهشگران بر این اعتقادند كه رفتارهاي انحرافي در محيط كار را مي توان به دو دسته تقسيم نمود : دسته اول شامل پرخاشگري پنهان است كه طي آن كاركنان به گونه های مخفيانه و زيركانه به انجام دادن رفتارهایی منفی مانند استفاده از منابع سازمانی در جهت منافع شخصی ميپردازند. دسته دوم پرخاشگری آشكار را دربرمی گيرد كه در آن افراد به طور مستقيم نيات منفی خود را در قالب حمله فيزيكی و يا تخريب اموال سازمان نشان ميدهند ( بیورکویست ، اوسترمن و هلت– بک ، 1994 ، به نقل از اسکرودر ، 2009 ) .

تعهد سازمانی عامل مؤثری در رفتار سازمانی کارکنان و بازده سازمانهاست و عبارت از نگرشهای مثبت یا منفی افراد نسبت به کل سازمانی است که در آن مشغول به کارند.شخص دارای تعهد سازمانی ، نسبت به سازمان احساس وفاداری قوی دارد . در حالی که فرد دارای تعهد اسلامی ، مسئولیت را امانتی الاهی می داند و خود را متعهد به حفظ و حراست از آن می بیند و با تمام وجود در جهت انجام دادن وظایف محوله و کسب رضای حق تعالی کوشش می کند .

با توجه به اهمیت موضوع که تعهد سازمانی در ایجاد وفاداری کارکنان نقش مؤثری را ایفا می کند و تأثیر آن بر بازده کار سازمان به بعضی عوامل مؤثر در پیدایش تعهد سازمانی اشاره می گردد:

  • هر چه فرد در شغل محوله دارای سطح بالاتری از مسئولیت ، استقلال و شغل مورد علاقه و غیر تکراری باشد ، تعهد سازمانی بیشتری ابراز می دارد . در مقابل ، فرصت های ارتقای شغلی کمتر ، تنش بیشتر و ابهامات مربوط به شغل تمایل به نشان دادن سطح پایینتر تعهد را به وجود می آورد.



فهرست برخی از مطالب :

اعتماد در کارکنان

2-4-1) تعریف اعتماد

2-4-2) مزایا و معایب ایجاد اعتماد در سازمان

پژوهش‌های داخلی:

پژوهش‌های خارجی:

منابع

منابع فارسی:

منابع انگلیسی:

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیق اعتماد در کارکنان_1619103538_47758_8524_1025.zip0.03 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت