پیشینه و مبانی نظری حل مسأله
پیشینه و مبانی نظری حل مسأله

پیشینه و مبانی نظری حل مسأله

تعداد صفحه : 25 قالب ورد قابل ویرایش.

بخشی از متن :

مبانی نظری حل مسأله

تاریخچه و قوت نظریه پردازی پیرامون فرآیندهای حل مسأله به اواخر قرن نوزدهم معطوف است.قرار گرفتن دانش آموز در موقعیتی که موجب برهم خوردن تعادل برقرارشده میان داانش آموز و محیط می شود و این پدیده همان چیزی است، که پیاژه آن را کلید رشد عقلانی یا تقویت ساختار شناختی می داند (شعبانی 1378). در این سال ها ولیام جیمز و جان دیویی هرکدام به طورمستقل به مطالعه پیرامون حل مسأله پرداخته اند.جان دیویی پنج مرحله برای حل مسأله پیشنهاد کرده است، که عبارتند از:1- درک وجود مشکل 2-جهت یابی 3- طرح زمینه4-کاربرد منطقی5- بازبینی تجربی ( عماري ، 1383).

در اینجا ازمیان نظرات مطرح شده، به سه رویکرد تداعی گرایی،گشتالتی و خبرپردازی یا پردازش اطلاعات و طرح حل مسأله ی جورج پولیا خواهیم پرداخت.


فهرست برخی از مطالب :

مبانی نظری حل مسأله

دیدگاه تداعی گرایی:

تئوری گشتالت دیگاه تجدید ساختار ادراکی:

رویکرد خبرپردازی یا پردازش اطلاعات

جدول مقایسه ی دو دیدگاه گشتالت و تداعی گری: (عماری، 1383)

طرح جورج پولیا پیرامون حل مسأله:

راهبردهاي روش تدريس حل مسأله

مراحل اجراي الگوي حل مسأله جورج پوليا

مهارت هاي مورد نياز يادگيرندگان ، براي حل مسأله :

تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع پژوهش

اضطراب ریاضی علت ها و پیامدها

جنسیت و اضطراب ریاضی

حل مسأله و اضطراب ریاضی

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری حل مسأله_1618977515_47683_8524_1749.zip0.05 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت