مبانی نظری رفتار مصرف کننده ورزشی و فاکتورهای تأثیرگذار بر مصرف تماشاچیان ورزشی
مبانی نظری رفتار مصرف کننده ورزشی و فاکتورهای تأثیرگذار بر مصرف تماشاچیان ورزشی

توضیحات :

مبانی نظری رفتار مصرف کننده ورزشی و فاکتورهای تأثیرگذار بر مصرف تماشاچیان ورزشی دارای 68 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.


بخشی از متن :

مبانی نظری

1.1.2 رفتار مصرف کننده

رفتار مصرف­کننده مطالعه اشخاص، گروه­ها یا سازمان­ها و فرایندهایی که آنها برای انتخاب کردن، تهیه کردن و رهایی یافتن از کالاها، خدمات، تجربیات یا ایده ها به منظور برآوردن نیازها بکار می­گیرند و تأثیرات این فرایندها برمصرف­کننده و جامعه است. رفتار مصرف­کننده مباحثی را از روانشناسی، جامعه­شناسی، انسان­شناسی اجتماعی و علم اقتصاد برای شناخت رفتار مصرف­کنندگان درهم می­آمیزد. رفتار مصرف­کننده تلاش می­کند فرایندهای تصمیم­گیری خریداران، شامل خریداران شخصی و خریداران گروهی را درک کند. در رفتار مصرف­کننده سه گروه عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده مورد مطالعه قرار می­گیرد. گروه اول عوامل مربوط به موسسه یا همان 4P می باشد. گروه دوم عوامل بیرونی شامل گروه های مرجع، فرهنگ، خرده فرهنگ و غیره می باشد و گروه سوم عوامل مربوط به فرد شامل ادراک، یادگیری، شخصیت و ... می باشد که در ادامه به طور کامل طی مدلی جامع ارائه می شود(جیمز و تریل، 2008).


2.1.2 رفتار مصرف کننده ورزشی

عبارت «رفتار مصرف كننده ورزش[1]» به مثابه یک سفر است نه مقصد، ماهيت رفتار مصرف كننده در ورزش و رویدادهای ورزشی را توصيف مي كند. رفتار مصرف كننده ورزش خواه به صورت تماشاي يك رويداد ورزشي يا شركت كردن در آن، پیرامون یک تجربه مي باشد.

میزان زمان و پولي كه افراد براي ورزش و رویدادها اختصاص مي دهند نشان دهنده نتایج رفتاري برخی از سفرهای تجربی است. اين سفر به مسیر ورزش یا رویداد خاص مربوط می شود كه يك فرد می پیماید تا تجربياتي را كه پیامد مثبتي فراهم مي كنند، جستجو كند. اما رفتار مصرف كننده ورزشی و فعاليت هاي مصرف كه در مقاصد رويداد ورزشي رخ مي دهد بر اتمام سفر دلالت مي كند. در نتيجه، اقدامات بازاريابي ورزشي بايد افراد را هدایت کند تا از این سفر لذت ببرند (فانک و همکاران، 2007).

در دهه ي گذشته، زير مجموعه ای از پژوهش های رفتار مصرف كننده به طور خاص پیرامون درك فعاليت هاي مصرف ورزش متمركز شده است. اين تحقيق در درجه اول به توصيف دلايل حضور و مشارکت در رويدادهاي ورزشي می پردازد ولي همچنين رفتارهاي مربوط به مصرف شامل استفاده از رسانه ها، خرید كالاهای ورزشی را هم در بر می گیرد (فانک و همکاران، 2007).

بنابراین رفتار مصرف كننده رويداد (SECB)[2] به عنوان فرایند انتخاب، خريد، استفاده و کنارگذاری محصولات و خدمات مربوط به ورزش و رويدادهاي ورزشي به منظور برآوردن نيازها و دريافت مزایا تعریف می شود.

3.1.2 مدل سیستماتیک رفتار مصرف کننده

در اینجا به منظور تعیین جایگاه موضوع تحقیق در زمینه کلی رفتار مصرف کننده، مدل سیستماتیک تصمیم گیری مصرف کننده ارائه می شود. این مدل از سه مؤلفه اصلی برخوردار است که عبازتند از: ورودی، پردازش و خروجی.

ورودی

مؤلفه های ورودی این مدل تصمیم گیری مصرف کننده، شامل عوامل مؤثر بیرونی می باشند که به عنوان منابع اطلاعاتی مرتبط با یک محصول خاص عمل کرده و بر ارزش ها، نگرش ها و رفتار های مرتبط با محصول از سوی مصرف کننده، تأثیر می گذراند. از جمله مهمترین عوامل بیرونی می توان به فعالیت های بازاریابی سازمان ها که به دنبال معرفی منافع محصولات خود به مصرف کنندگان بالقوه هستند و نیز عوامل فرهنگی – اجتماعی که بر تصمیمات خرید تأثیر می گذارند، اشاره نمود.

الف) ورودی های بازاریابی

فعالیت های بازاریابی شرکت، در واقع تلاش های مستقیمی جهت دستیابی، اطلاع رسانی و ترغیب مصرف کنندگان برای خرید و مصرف محصولات شرکت، هستند. این فعالیت ها در قالب استراتژی های آمیخته بازاریابی(4p) مشخصی، شامل سیر اقدامات ترفیعی، سیاست قیمت گذاری و انتخاب کانال های توزیع برای انتقال محصولات از تولید کننده به مصرف کننده، وارد فرایند تصمیم گیری مصرف کننده می شوند.



[1] Sport consumer behavior

[2] Sport event consumer behavior


فهرست مطالب :

فصل دوم: مطالعات نظری 11
1.2 مبانی نظری 12
1.1.2 رفتار مصرف کننده 12
2.1.2 رفتار مصرف کننده ورزشی 13
3.1.2 مدل سیستماتیک رفتار مصرف کننده 14
4.1.2 انواع مصرف کنندگان ورزشی 18
5.1.2 مصرف تماشاچیان ورزشی 19
6.1.2 فاکتورهای تأثیرگذار بر مصرف تماشاچیان ورزشی 20
7.1.2 قصد رفتاری 24
8.1.2 تئوری های قصد رفتاری 24
9.1.2 ارزیابی قصد رفتاری 4
10.1.2 ابعاد مقاصد رفتاری 6
11.1.2 خطر 3
12.1.2 ادراك 6
13.1.2 ابعاد ادراک مصرف کننده 6
14.1.2 تفاوت در ادراك خطر 11
15.1.2 نحوه برخورد مصرف كنندگان با خطر 12
16.1.2 ارزیابی خطر ادراک شده 16
2.1.17 خدمات و خطر ادراک شده 17
2.1.18 خطر ادراک شده 23
19.1.2 ابعاد خطر ادراک شده 25
20.1.2 ارتباط بين خطر ادراك شده و قصد رفتاري 32

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری رفتار مصرف کننده ورزشی_1591080240_40815_8524_1125.zip0.35 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت