مبانی نظری پیشینه تحقیق ومبانی نظری نوآوری
مبانی نظری پیشینه تحقیق ومبانی نظری نوآوری

توضیحات :

دانلود مبانی نظری پیشینه تحقیق ومبانی نظری نوآوری 65 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

بخشی از متن :

نوآوری
مقدمه:
امروزه نوآوری یکی از عوامل موثر بر بقای سازمان های دانش محور محسوب می شود (اردکانی، 1389). بسیاری از صاحب نظران، نوآوری و ایجاد تمایز را به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر معرفی کرده اند (معطوفی، 1389). نوآوری همانند هر فعالیت عینی در کنار نبوغ و استعداد، نیازمند دانش، توجه و سختکوشی همه دست اندرکاران است (دراکر ، 1993) و بروز نوآوری در محیط کاری زمانی میسر می شود که اهداف فرد و اهداف سازمان به یکدیگر نزدیک شود (Jang & Hartog, 2010).
در این بخش ابتدا به تعاریف و مفاهیم و مولفه های نوآوری و ابعاد نوآوری سازمانی پرداخته و سپس با ارائه رویکردهای نوآوری سازمانی و عوامل موثر بر نوآوری و انواع مدل های آن و ... سعی می¬شود گامی در جهت آشنایی با این مفهوم مهم برداشته شود.

2- 2- 2- مفهوم نوآوری:
اصطلاح نوآوری، یک مفهوم وسیع به معنی ایجاد، قبول و اجرای ایده ها و فرایندها و محصولات و خدمات جدید است (جمینز، جمینز و همکاران، 2008). نوآوری عبارت است از یک ایده، محصول یا فرایند، یک سامانه یا وسیله که توسط افراد، گروه ها یا سازمان ها، به عنوان یک موضوع جدید درک شود (جزنی و همکاران، 1390). نوآوری ناشی از خلاقیت است و به عمل آوردن فکر بدیع را نوآوری گویند ((Athanasoula et al, 2010. همچنین نوآوری به معنای کاربرد موفق عقاید خلاق در سازمان نیز می باشد ((Rhee et al, 2010. نوآوری یا ابداع، عملی و کاربردی ساختن افکار و اندیشه های نو و تازه ناشی از خلاقیت است. از نظر استیفن پی رابینز ، نوآوری، فرایند اخذ ایده خلاق و تبدیل آن به محصول، خدمات و روش های جدید عملیات است (جوانمرد و سخایی، 1388). به عبارتی دیگر نوآوری خلق چیز جدیدی است که یک هدف معین را دنبال و به اجرا رساند. نوآوری به عنوان فرآیند تجاری کردن یک تولید یا شیوه (روش) توسعه یافته توصیف می شود (اوجاسا، 2008). نوآوری اجرای موفق ایده های خلاق در درون سازمان است. از این دیدگاه، خلاقیت افراد و تیم ها نقطه شروع نوآوری است. این لازم اما کافی نیست (گویال و آخیلش، 2007).
با توجه به مطالب گفته شده نوآوري را می توان این گونه تعریف کرد: ایجاد دانش و ایده هاي جدید براي به کار بردن و تسهیل نتایج کسب و کار جدید، هدف گذاري براي بهبود فرایندها و ساختارهاي داخلی تجارت و ایجاد محصولات و خدمات متحرك. در نتیجه نوآوري هر دو نوع نوآوري ریشه اي و توسعه اي را شامل می شود (چن و همکاران، 2004).


جدول2-4: خلاصه تعاریف و مفاهیم نوآوری (منبع: پیشنهادی محقق)

فهرست مطالب :

نوآوری

2- 2- 2- مفهوم نوآوری:

جدول2-4: خلاصه تعاریف و مفاهیم نوآوری (منبع: پیشنهادی محقق)

2- 2- 3- اهمیت و ضرورت نوآوری:

2- 2- 4- رویکردهای نوآوری:

2- 2- 5- عوامل موثر بر نوآوری سازمانی:

2- 2- 5- 1- مديريت دانش:

2- 2- 5- 2- یادگیری سازمانی:

2- 2- 5- 3- سرمایه فکری:

2- 2- 5- 4- سبک رهبری تحول آفرین:

2- 2- 5- 5- ساختار سازمانی:

2- 2- 5- 6- فرهنگ سازمانی:

2- 2- 5- 7- جو سازمانی:

2- 2- 6- مولفه هاي نوآوري سازمانی:

2- 2- 6- 1- نوآوری تولیدی:

2- 2- 6- 2- نوآوري فرایندي:

2- 2- 6- 3- نوآوري اداري:

شکل 2- 2: مولفه های نوآوری سازمانی (چوپانی و همکاران، 1391)

2- 2- 7- ابعاد نوآوری:

2- 2- 9- نوآوری در رسانه:

2- 2- 9- 1- ويژگى هاى يك سازمان رسانه اى خلاق و نوآور:

2- 2- 9- 2- انواع نوآوری در رسانه:

2- 2- 9- 2- 1- نوآوری در اهداف و خط مشی های عمومی:

2- 2- 9- 2- 2- نوآوری در راهبردها:

2- 2- 9- 2- 3- نوآوری در اجرای سیاست ها:

پیشینه تحقیق:

2-4-1- پیشینه مطالعاتی در ایران:

2-4-2- پیشینه مطالعاتی در خارج از کشور:

منابع فارسی

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیق ومبانی نظری نوآوری_1579837713_36169_8524_1946.zip0.15 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت